Camera defect 300D black, wat nu?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Mijn EOS-300D blijkt toch defect.
Err 99 melding blijft verschijnen en de locale dealer kan het niet ter plaatse verhelpen.
De camera moet dus naar Canon ?

Nu is deze camera in Duitsland gekocht en hoor dus dat de service ook via Canon Duitsland moet lopen.

Is dat zo, we hebben toch “wereldwijde” garantie vandaag de dag.
Nu is het niet zo’n probleem om in Duitsland te laten servicen maar als het in Nederland kan , dan graag.
Wie heeft suggesties?

en ja, eigenlijk kun je de camera niet missen.

Alvast bedankt voor jullie inbreng ;-)
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Waarom bel je Canon Nederland niet even. Dan weet je gauw genoeg waar je aan toe bent.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Zit je nog in de garantieperiode? Dan gewoon via Canon Nederland spelen, garantie is namelijk Europees.
Zit je voorbij de garantieperiode? Dan moet je toch zelf betalen en kun je beter met een boog om Canon heen lopen en naar Rofa Repair in Den Haag gaan (doorgaans sneller, vakkundiger en goedkoper). Succes!
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Ik heb begrepen dat Rofa soms ook dingen onder Canon-Garantie op kan lossen. Ik zou ze gewoon even bellen
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
Chow
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3480
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 08:42
WoonplaatsCOLON Nieuw Vennep
CONTACTCOLON

Topic starter woont in Sappemeer. Ik denk dat je dan niet zo snel in Den Haag op zoek gaat naar een zaak waar ze camera's repareren.
[size=67]"I wasn't one of those photographers that started when I was 12 and always wanted to be a photographer." - Annie Leibovitz
[/size]
Jamie
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1450
GeregistreerdCOLON 27 Mei 2005 15:01
WoonplaatsCOLON achter de zoeker ;-)

Chow schreefCOLONTopic starter woont in Sappemeer. Ik denk dat je dan niet zo snel in Den Haag op zoek gaat naar een zaak waar ze camera's repareren.
ETBASS (is Canon repair center) zit in Roosendaal, dus als je buiten de garantie zit maakt dat ook weinig meer uit.
[size=75]"Knowledge is knowing a tomato is a fruit. Wisdom is not putting it in a fruit salad."[/size]
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

We hebben inderdaad wetgeving waarbij de garantie voor alle lidstaten van de EU gelijk is. De fabrikant/importeur staat daar buiten. De verkoper is wettelijk verplicht de garantie te verlenen. In Duitsland is dat 100% tot 2 jaar. Hier in NL ook maar niet alle verkopers houden zich daar netjes aan. (spreek uit ervaring) Is je toestel ouder dan 2 jaar maar jonger dan 10 jaar (door Canon gegarandeerde levensduur van fototoestellen zie http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=140 Dan moeten de verkoper en koper de kosten voor reparatie naar verhouding delen.
Kijk verder ook naar de discussie in dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... t=garantie
succes,
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Dat draadje naar de computerconsument is wel heel handig. Heb het gelijk in m'n favo's gezet - die ik nodig eens moet ordenen ;).
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

cornelus079 schreefCOLONWe hebben inderdaad wetgeving waarbij de garantie voor alle lidstaten van de EU gelijk is. De fabrikant/importeur staat daar buiten. De verkoper is wettelijk verplicht de garantie te verlenen. In Duitsland is dat 100% tot 2 jaar. Hier in NL ook maar niet alle verkopers houden zich daar netjes aan. (spreek uit ervaring) Is je toestel ouder dan 2 jaar maar jonger dan 10 jaar (door Canon gegarandeerde levensduur van fototoestellen zie http://www.computerconsument.nl/pages/r ... dartID=140 Dan moeten de verkoper en koper de kosten voor reparatie naar verhouding delen.
Kijk verder ook naar de discussie in dit topic: http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... t=garantie
succes,

Iedereen bedankt, de camera kan gewoon naar de dealer in Hoogezand ;-) Die zal het wellicht aanbieden aan Etbass (zaterdag hun een mail gezonden, nog geen bericht :-( of aan Canon rechtstreeks.
Dit kan ik er nu net niet bijgebruiken.

Heb wel 2 reacties uit Duitsland:Waar het gekocht is zegt dat het bij hun ingeleverd moet worden en zij het opsturen naar Canon Repair. Een reparatie TD van Canon in Hamburg zegt dat ze geen Nederlandse reparaties doen, ook niet als het gekocht is in Duitsland. Ze kunnen het niet verwerken!!!! Het moet ook niet gekker worden.
:oops:
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Als je echt haast hebt, dan even bellen met Rofarepair Den Haag en aangetekend opsturen. Scheelt je weken!
(Volgens mijn inlichtingen repareert Rofa ook vaak voor etbass).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

boels069 schreefCOLONAls je echt haast hebt, dan even bellen met Rofarepair Den Haag en aangetekend opsturen. Scheelt je weken!
(Volgens mijn inlichtingen repareert Rofa ook vaak voor etbass).

Bedankt voor je tip, ik zal morgen direct bellen en de situatie uitleggen!

Dank ;-)
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
georg88
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 13 Feb 2005 23:37
WoonplaatsCOLON Sappemeer

Jamie schreefCOLON
Chow schreefCOLONTopic starter woont in Sappemeer. Ik denk dat je dan niet zo snel in Den Haag op zoek gaat naar een zaak waar ze camera's repareren.
ETBASS (is Canon repair center) zit in Roosendaal, dus als je buiten de garantie zit maakt dat ook weinig meer uit.

Toestel vandaag ingeleverd bij de dealer. Nu maar afwachten. Iedereen bedankt voor de reacties.
Voetbal is simpel je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar