Eerste foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
hanarend
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2006 21:14
WoonplaatsCOLON Leidschendam

Dit is mijn eerste poging foto's te uploaden naar dit forum. Na een hoop gedoe om mijn (al of niet kapotte) 350D ben ik aan het fotograferen geslagen en hier mijn eerste resultaten.

Foto1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=39540[/img]

Foto2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=39541[/img]

Foto3:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=39542[/img]

Foto4:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=39543[/img]

Graag hoor ik op- of aanmerkingen.

Fototoestel: Canon 350D
Lens: 17-85 mm.

Met vriendelijke groet,

Arend
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

foto 1 ehm...ziet er niet goed uit joh..mooie overzichtsfoto maar kleuren e.d. kloppen niet zo, maar dat kan aan je toestel dus liggen begrijp ik uit je tekst?!

foto 2witte delen zijn iets overbelicht, horizon ietsje scheef, wederom leuke overzichtsfoto

foto 3 lekkere plaat!

foto 4foto 4 lichtjes onscherp, misschien moet je met photoshop USM nog gebruiken? als ik kijk naar het zand lijkt het daar lichtjes overbelicht te zijn. Toch wel een leuke foto, mooi met de donkere luchten er boven.
greetings stephan
Gebruikers-avatar
kwanon
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 963
GeregistreerdCOLON 02 Nov 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Heiloo

Als foto 1 zo uit je camera is gerold, dan zou ik even teruggaan naar de winkel. Daar ging iets niet goed namelijk.
Verder aardige, maar wel een beetje saaie foto's.
Ik mis eigenlijk een onderwerp, behalve bij 3 daar zijn het de palen.
30D en spul...
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

Vooral 3 en 4 zijn erg mooi Arend. Hoewel bij 4 misschien iets meer lucht had gemogen en iets minder rotsen. Persoonlijk dan :wink:

1 is idd niet goed. Zeker niet als ie zo uit de cam komt. Ik weet niet of dat je de JPEG's omzet oid?? Vergelijkbare situaties heb ik als ik sommige plaatjes knip en vervolgens plak in Photoshop.

Hopelijk is het niets ernstigs met de Camera....

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
hanarend
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2006 21:14
WoonplaatsCOLON Leidschendam

Op foto 1 had ik in het 'foto-album' als toelichting opgenomen dat ik met deze foto aardig had zitten vogelen met Photoshop, overbewerkt maar dat ik het effect wel leuk vond. Ik realiseerde mij niet:
a. dat je die toelichting niet op dit forum ziet
b. gezien het commentaar is het effect objectief gezien niet echt aansprekend.
De andere drie foto's zijn niet bewerkt m.u.v. USM (weet sinds kort wat swze afkorting inhoudt).

Mijn kritiek op het toestel betrof niet de kleuren o.i.d. maar onscherpe foto's,. Is m.i. na twee retouren naar Roosendaal verbeterd, ik ben nog niet echt onder de indruk van de scherpte maar ga er nu wel helemaal voor.

Dank voor de commentaren!

Arend
Sinds kort Canon 350D met 17-85 mm lens eigenaar, nog niet
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

hanarend schreefCOLONOp foto 1 had ik in het 'foto-album' als toelichting opgenomen dat ik met deze foto aardig had zitten vogelen met Photoshop, overbewerkt maar dat ik het effect wel leuk vond. Ik realiseerde mij niet:
a. dat je die toelichting niet op dit forum ziet
b. gezien het commentaar is het effect objectief gezien niet echt aansprekend.
De andere drie foto's zijn niet bewerkt m.u.v. USM (weet sinds kort wat swze afkorting inhoudt).

Mijn kritiek op het toestel betrof niet de kleuren o.i.d. maar onscherpe foto's,. Is m.i. na twee retouren naar Roosendaal verbeterd, ik ben nog niet echt onder de indruk van de scherpte maar ga er nu wel helemaal voor.

Dank voor de commentaren!

Arend
ik schrok al, ik dacht al 'wat is er in godsnaam met die lucht gebeurt'

bij #3 lijkt het voorste paaltje mij toch goed scherp, misschien eens wat foto's maken van onderwerpen van dichtberij om de scherpte goed te beoordelen?!
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar