Spiegeling

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Vandaag een Fuut gevonden met nest, de spiegeling in het water was echter zo groot dat er eigenlijk niks van te maken viel.
Wat doe ik fout? 70-300mm IS USM lens met UV filter en zonnekap.
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=39172[/img]
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Kristof Rennen
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 230
GeregistreerdCOLON 04 Nov 2004 23:22
WoonplaatsCOLON Edegem (Antwerpen)
CONTACTCOLON

Misschien polarisatiefilter proberen? Als je deze juist zet kan je de spiegeling in het water wegwerken.

Alhoewel dat in dit geval misschien de reflectie te groot is.
[size=75]Canon EOS 300D - Kit Lens Canon EF 18-55mm - Canon EF F/4-5.6 28-135mm[/size]
myrddin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 604
GeregistreerdCOLON 12 Apr 2006 13:22
WoonplaatsCOLON De Meern
CONTACTCOLON

heel makkelijk... ten minste je haalt er de beste resultaten bij.... Zoals mijn voorganger al zei Circ Pol filter erop en volledig dicht zetten (let op gaat je wel 1 tot 2 stops kosten dus kan zijn dat je het dan niet meer uit de hand kan doen) en vergeet niet je UV er vanaf te halen. Misschien een extra stuk inzoemen? dan komt de aandacht ook nog eens op de fuut ;) Ook de diafragma wat verder open zetten wil wel eens helpen maar dat gaat wel ten koste van je DOF. Dit alles bij elkaar krijg je volgens mij toch nog wel een aardige foto die erg acceptabel is.

Als ik nu nogmaals goed kijk lijkt de foto me ook wel erg overbelicht. Misschien dat het ook aan je belichting kan liggen? Ik gebruik heel vaak de optie om me belichting vast te zetten (* op de camera) doe dit de volgende keer eens op de fuut en click dan je foto eens ;)
[size=75]niets om over op te scheppen :D maar wel een aantal leuke tassen vol met spullen[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

de spiegeling is juist mooi... maar om de kleuren helderder te rkijgen had je beter 2/3 a 1 stop onder kunnen belichten. Wil je de reflecte weghebben (wat hier maar gedeeltelijk zal lukken) dan heb je inderdaad een CP filter nodig.
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
fvdrunen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 636
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2006 21:20
WoonplaatsCOLON Schijndel
CONTACTCOLON

Bedankt voor jullie opmerkigen, op mijn 24-70 lens heb ik wel een polar filter maar die past helaas niet op mijn tele.
Als ik weer eens in de buurt ben van de fuut ga ik het nogmaals proberen.
Kijk ook eens op mijn website http://www.fvdrunen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar