Lieveheer op bamboe

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Zorgeleos
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 756
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2006 10:01
WoonplaatsCOLON 't Gooi

Uit de commentaren op mijn vorige foto's heb ik geleerd mij meer te beperken. Rust in de compositie zoeken.

Hier is dat gelukt, denk ik. Een beetje oosters aandoende eerste echte foto met mijn nieuwe lens...

Hoe kan ik de achtergrond nog gladder krijgen? En die rode kleuruitloop aan z'n achterwerk?


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38197[/img]
5D III | 24-70 II | 70-200 2.8 IS II | www.lionfoto.nl
Gebruikers-avatar
bas1969
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 323
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 21:49
WoonplaatsCOLON Hilversum
CONTACTCOLON

Ik zie dat nog niemand de moeite heeft genomen te reageren op je bericht. Zal ik de eerste maar zijn he ? :wink:

De foto op zich doet me niet zoveel, omdat ik de compositie wat "statisch" vind. Maar smaken verschillen heel sterk, dus van het feit of iemand de foto goed vindt, of niet, moet je je niet zoveel aantrekken.

In iedergeval is hij redelijk scherp.

De achtergrond leidt wel af door de "witte streep". Je kunt deze achtergrond rustiger krijgen door er, uiteraard bij het maken van de foto al op te letten. Maar gelukkig is er ook nog Photoshop? Bussum is in de buurt hier, ik woon in Hilversum Noord. Dus plaats eens wat uit ons mooie Gooi !!! :wink: :wink:

Succes met deze mooie hobby.

Bas
Laatst gewijzigd door 2 op bas1969, in totaal 15 keer gewijzigd.
[size=75][color=blue]Canon EOS 350/ BG/ Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM/ Sigma 17-70mm F2.8-4.5/ Sigma 105mm F2.8 EX DG Macro AF/ Soligor extensiontube/ Lowepro Computrekker/ Manfrotto 055DB-141RC[/color][/size]
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Ik ben het niet helemaal met m`n voorganger eens: je kan inderdaad alles wel in PS aanpassen, maar of het daar nou echt mooier van wordt? Je moet wel heel erg goed met PS overweg kunnen wil je dit soort dingen echt mooi wegwerken. Daarnaast vind ik het persoonlijk ook te ver gaan om dat soort dingen weg te shoppen.

Ik neem aan dat dit beesie er 5 seconden later ook nog wel had gezeten, dus heb je best tijd om een andere hoek te zoeken waarbij je een rustigere achtergrond had.

Ook met de opmerking over de scherpte ben ik het niet eens: ik vind de scherpte nog wel wat te wensen overlaten. Gezien de lens die je hebt gebruikt, moet het toch wel flink scherper kunnen. (het kan overigens ook zijn dat je niet (opnieuw) verscherpt hebt na het verkleinen van de foto. Dat moet je namelijk wel doen, want dat zie je direct terug!)

Als ik goed kijk lijkt het trouwens dat er nogal wat compressie zichtbaar is. Kan dat kloppen? Ik gebruik gewoon altijd maximale kwaliteit, dat gaat prima.

Groeten en succes!

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
Gebruikers-avatar
ronaldjedc
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 205
GeregistreerdCOLON 05 Apr 2006 12:35
WoonplaatsCOLON Helmond
CONTACTCOLON

Ik vind de foto goed, echter vind ik het jammer dat het takje met blaadjes zo overduidelijk op de voorgrond staat. Hiermee wek je de indruk dat deze het onderwerp van je foto is, terwijl je toch echt het lieveheersbeestje als onderwerp wilt hebben.
[size=75]Canon EOS 300d + BG-E1 Grip + 18-55mm + Soligor 28-80mm + Sigma 70-300mm + Sigma 28-200 | Minolta Dynax 404i + AF Tamron 28-80mm

Website's: www.zeilersforum.nl / www.wsvdenieuweschans.com[/size]
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Nou vind de foto toch wel leuk...maar zou bv rechts net achter het bamboe de foto croppen zodat niet alles in het midden staat.
De witte streep vind ik niet zo storend net of er een grote bamboe nog achter staat..
En heb het zelf ook vaak dat ik het onderwerp mooi heb, en de achtergrond net niet mooi is. Let er nu ook steeds meer op voordat ik schiet.
Qua scherpte mis is ook net iets, mischien komt dat door het verkleinen?

Groetjes Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

De foto spreekt mij ook niet echt aan, maar daarvoor ben je hier, om te leren toch!?

Op zich heb je een goede scherptediepte, alleen klaag je over de achtergrond. De enige manier waarop je dat nog gladder zou kunnen krijgen is door een gekleurd velletje papier achter het onderwerp te houden of een andere positie aan te nemen zodat je achtergrond minder kleurverschillen heeft. Want dat is vooral wat je ziet.

De foto doet mij niks omdat de achtergrond erg saai is, misschien dat het mooier was geweest als je 90 graden naar rechts om het onderwerp heen was gedraaid en van een hoger standpunt een foto had gemaakt, met het groen van de struik als achtergrond...

Het is maar een idee, maar wat ik vooral ook wil zeggen is dat je (wanneer de situatie het toelaat) moet proberen om een object/onderwerp van meerdere hoeken te fotograferen en later de mooiste versie eruit te pikken.

Succes!
Kijken is niet altijd zien.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar