Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
airmax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2004 21:02
WoonplaatsCOLON Hoorn

Beste Mensen,

Ik open een nieuw onderwerp omdat ik nog steeds niet weet of iemand deze lens heeft en of dat ook wat is voor mij. Ik heb nu de standaard kit lens een een sigma 200 DC. Ik vind dit een trage lens en wil eigenlijk een lens met een groter bereik dan de kitlens zodat ik minder hoef te wisselen. Ik fotograaf graag landschappen, vogels, mijn rete snelle dochter, vakantie kerken (ook van binnen). Het lijkt me dus dat ik een snelle lichtgevoelige lens het best bij mijn past. De IS lijkt me ook wel handig.

Wie oh wie kan over deze lens meer vertellen of heeft een beter liefst goedkoper alternatief ?

Airmax
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Met alle respect, maar als je in de zoekfunctie de term 17-85 invult en dan kiest voor objectieven als forumsectie waarin gezocht moet worden, dan krijg je "slechts" 94 zoekresultaten. Staat daar echt niet tussen wat je wilt weten???
airmax
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 24 Jun 2004 21:02
WoonplaatsCOLON Hoorn

Sorry, Sorry, Sorry,

Ik heb dit namelijk oook geprobeerd alleen ik had alles als zoekterm gebruikt en kwam dus niet uit op deze hits.

Zal niet meer gebeuren

Gr Airmax
Gebruikers-avatar
Anthre.5
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 134
GeregistreerdCOLON 21 Feb 2006 07:50
WoonplaatsCOLON Den Haag

Beste Airmax,

Ik heb deze lens, zoals veel lenzen in dit groothoekbereik heeft dit objectief last van vignettering, ik heb andere mensen ook gehoord over CA, maar heb dit zelf niet ervaren.
Deze lens is in vergelijking met alternatieven van bijv. Sigma best wel duur, maar dat heeft alles te maken met de IS, welke ik niet graag zou missen.
In mijn album staat een foto gemaakt met deze lens, als je meer wilt zien van dit objectief kijk dan even hier http://search.pbase.com/search?q=canon+ ... hotos&c=sp.
Daar staan volgens mij ook vergelijkingen met soortgelijke lenzen, enjoy.

Groeten,

Raymond.
Niet geschoten is altijd mis, helaas niet altijd spot on :0)
Gebruikers-avatar
Marx
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1667
GeregistreerdCOLON 18 Aug 2005 12:29
WoonplaatsCOLON Noord Holland

Ik heb de 17-85 IS USM lens gehad en veel plezier aan deze lens gehad.
Toegegeven, bij een 17-40 L moet deze lens het afleggen, maar kwalitieit is dik in orde.

Zoals alle lenze heeft ook deze voor- en nadelen.

De voordelen:
- Prettig bereik van 17-85 mm, de meeste telelenzen starten rond de 70/75mm dus dat past prima.

- IS, echt niet te onderschatten bij laaglicht, erg prettig bij langere sluitertijden.

- Goede bouwkwaliteit, lens voelt solide aan.
- Goede beeldkwaliteit, een hoop foto's in mijn album zijn geschoten met deze lens. Vol op kleur en lekker scherp.

De nadelen:
- Prijzig, de lens wordt door canon net onder de L sectie gezet, in beeldkwaliteit red de lens het niet, in prijs wel ;)

- De filtermaat is 67mm, een wat afwijkende filtermaat voor canon (alleen de 24-85 en de 70-200 F4 L hebben dit).

- Zonnekap kost nog eens 30 euro extra, terwijl dit voor die prijs toch wel inbegrepen had mogen zijn.
- Lens zuigt stof aan, bij mij, zonder al te veel lens-wisselen had ik iedere keer na een paar maanden stof achter het frontglas zitten (je zag het niet terug op de foto, maar de wetenschap dat het er zag maakte me niet blij).

Voor die prijs, de lens zit nu nog steeds op 550,- euro compeet met zonnekap, heb je ook een 17-70 sigma, een tamron 28-75, een 28-135 IS USM en meer leuks.
Als je wat bijlegt heb je de 17-40 F4 L, overweeg ook die.

Vogels red je niet met 85 mm denk ik zo, daar heb je echt minimaal 200mm voor nodig als de vogels wat verder zitten.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar