enkele foto's met de sigma 18-125
ik wil deze verkopen en een 17-70 2.8-4.5 aanschaffen
ik heb sins kort nu ook een 70-200 2.8
uw comment graag op de foto's
foto's allen malysie genomen met deze lens (18-125)
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38098[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38097[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38095[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38096[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38089[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38091[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38090[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38094[/img]
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=38093[/img]
malysie foto's
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
- remco-the-skydiver
- Shooter+
- BerichtenCOLON 32
- GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2005 21:35
30d 17-55 2.8 IS 70-200 2.8 50mm 1.8 en 580EX II spec skydive lens
- JohnN
- Canon shooter
- BerichtenCOLON 55
- GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2005 19:59
- WoonplaatsCOLON Neukirchen-Vluyn, Duitsland
Mooie combos.
Maar ik vraag me af waarom je veel van deze fotos met een diafragma van F3.5 en F4 hebt genomen terwijl je gezien de sluitetijden (2 en 2,5 sec) al met een statief gewerkt hebt. Door het diafragme te knijpen krijge je meer scherpte diepte.
Maar ik vraag me af waarom je veel van deze fotos met een diafragma van F3.5 en F4 hebt genomen terwijl je gezien de sluitetijden (2 en 2,5 sec) al met een statief gewerkt hebt. Door het diafragme te knijpen krijge je meer scherpte diepte.
[size=75]Canon 350D, BG-E3, EF 24-105 f/4L IS USM, EF-S 18-55, EF 75-300 III, EF 50/1.8 II, Soligor Extention Tubes, Vosonic X-drive VP3320S[/size]
- remco-the-skydiver
- Shooter+
- BerichtenCOLON 32
- GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2005 21:35
dank voor de tip john
Ik moet idd meer knijpen met het diafragma
maar ben nieuw met het spul, nu 1 maand in bezit
Ik moet idd meer knijpen met het diafragma
maar ben nieuw met het spul, nu 1 maand in bezit
30d 17-55 2.8 IS 70-200 2.8 50mm 1.8 en 580EX II spec skydive lens
Hey Remco,
ik heb even naar de EXIF info in je foto`s gekeken (helaas niet bij allemaal aanwezig) en dan zie ik dat je vaak op de automaat hebt geschoten (of heb ik dat mis?) Ik ben zelf enorm fan van de diafragma-voorkeuze staan (Av). Daarmee kies je zelf de scherptediepte dmv het diafragma, en bepaalt de camera vervolgens de goede sluitertijd. Stel bijvoorbeeld standaard iets onderbelichting in (half tot een heel stopje) en dan heb je eigenlijk bijna altijd wel een goede belichting. Daarmee voorkom je bijvoorbeeld het enigszins uitgebeten strand van foto 1.
Verder heb je je white-balance op manual staan. Tenzij je dat heel bewust doet, zou ik dat achterwege laten. Als je in RAW schiet, kun je het achteraf toch wel aanpassen (tenzij je echt hele bizarre omstandigheden tegenkomt) en de kans dat je de WB weer vergeet terug te zetten is best wel groot
Het was al door iemand anders gezegd, dat je beter een iets kleiner diafragma kan kiezen voor de scherptediepte, maar ik heb zelf ook een 18-125, en ik weet daardoor ook dat je voor de scherpte ook beter niet op het maximale diafragma kan gaan zitten. Die lens is erg goed (zeker prijs/kwaliteit verhouding) maar het is gewoon bekend dat "goedkope" lenzen op hun maximale diafragma niet echt uitblinken in scherpte.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en vragen staat vrij, natuurlijk!
Groeten,
Reinier
ik heb even naar de EXIF info in je foto`s gekeken (helaas niet bij allemaal aanwezig) en dan zie ik dat je vaak op de automaat hebt geschoten (of heb ik dat mis?) Ik ben zelf enorm fan van de diafragma-voorkeuze staan (Av). Daarmee kies je zelf de scherptediepte dmv het diafragma, en bepaalt de camera vervolgens de goede sluitertijd. Stel bijvoorbeeld standaard iets onderbelichting in (half tot een heel stopje) en dan heb je eigenlijk bijna altijd wel een goede belichting. Daarmee voorkom je bijvoorbeeld het enigszins uitgebeten strand van foto 1.
Verder heb je je white-balance op manual staan. Tenzij je dat heel bewust doet, zou ik dat achterwege laten. Als je in RAW schiet, kun je het achteraf toch wel aanpassen (tenzij je echt hele bizarre omstandigheden tegenkomt) en de kans dat je de WB weer vergeet terug te zetten is best wel groot
Het was al door iemand anders gezegd, dat je beter een iets kleiner diafragma kan kiezen voor de scherptediepte, maar ik heb zelf ook een 18-125, en ik weet daardoor ook dat je voor de scherpte ook beter niet op het maximale diafragma kan gaan zitten. Die lens is erg goed (zeker prijs/kwaliteit verhouding) maar het is gewoon bekend dat "goedkope" lenzen op hun maximale diafragma niet echt uitblinken in scherpte.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en vragen staat vrij, natuurlijk!
Groeten,
Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 6
- GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 19:04
- WoonplaatsCOLON UT | NL
- CONTACTCOLON
Die fontijnen bij KLCC zijn mooi in beeld gebracht. Daar kan ik altijd wel uren achtereen naar kijken, heerlijk rustgevend ...
Verder is het Sultan Ahmed gebouw natuurlijk een van de meest gefotografeerde bouwwerken van Maleisie, door jouw invalshoek (met die afleidende bloemen op de voorgrond ) is het zeker weer een andere kijk op het gebouw. Ben je er ook in de avond geweest? Dan had je bijna vuurwerk kunnen fotograferen (hele gebouw is dan belicht)..
Mooie foto's...ik ga in augustus weer eens naar Maleisie...
DikkieD
Verder is het Sultan Ahmed gebouw natuurlijk een van de meest gefotografeerde bouwwerken van Maleisie, door jouw invalshoek (met die afleidende bloemen op de voorgrond ) is het zeker weer een andere kijk op het gebouw. Ben je er ook in de avond geweest? Dan had je bijna vuurwerk kunnen fotograferen (hele gebouw is dan belicht)..
Mooie foto's...ik ga in augustus weer eens naar Maleisie...
DikkieD
Tekort aan vakantie-locatie-inspiratie?:
http://www.veelzijdigmaleisie.nl
http://www.veelzijdigmaleisie.nl