malysie foto's

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
remco-the-skydiver
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2005 21:35

30d 17-55 2.8 IS 70-200 2.8 50mm 1.8 en 580EX II spec skydive lens
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks, zo ook de compo,s.
grt,bouk.
Gebruikers-avatar
iMaarten
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 16
GeregistreerdCOLON 03 Apr 2006 12:37
WoonplaatsCOLON Cuijk
CONTACTCOLON

Mooie reeks hoor.... vooral met de strand en die bekende toren's..
Canon 300D, Canon Ultrasonic 55-200, Canon EFS 18-55 en MAC G4 & iPod 30 Gig
Gebruikers-avatar
JohnN
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 22 Mrt 2005 19:59
WoonplaatsCOLON Neukirchen-Vluyn, Duitsland

Mooie combos.

Maar ik vraag me af waarom je veel van deze fotos met een diafragma van F3.5 en F4 hebt genomen terwijl je gezien de sluitetijden (2 en 2,5 sec) al met een statief gewerkt hebt. Door het diafragme te knijpen krijge je meer scherpte diepte.
[size=75]Canon 350D, BG-E3, EF 24-105 f/4L IS USM, EF-S 18-55, EF 75-300 III, EF 50/1.8 II, Soligor Extention Tubes, Vosonic X-drive VP3320S[/size]
Gebruikers-avatar
remco-the-skydiver
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 32
GeregistreerdCOLON 23 Mrt 2005 21:35

dank voor de tip john
Ik moet idd meer knijpen met het diafragma
maar ben nieuw met het spul, nu 1 maand in bezit
30d 17-55 2.8 IS 70-200 2.8 50mm 1.8 en 580EX II spec skydive lens
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hey Remco,

ik heb even naar de EXIF info in je foto`s gekeken (helaas niet bij allemaal aanwezig) en dan zie ik dat je vaak op de automaat hebt geschoten (of heb ik dat mis?) Ik ben zelf enorm fan van de diafragma-voorkeuze staan (Av). Daarmee kies je zelf de scherptediepte dmv het diafragma, en bepaalt de camera vervolgens de goede sluitertijd. Stel bijvoorbeeld standaard iets onderbelichting in (half tot een heel stopje) en dan heb je eigenlijk bijna altijd wel een goede belichting. Daarmee voorkom je bijvoorbeeld het enigszins uitgebeten strand van foto 1.

Verder heb je je white-balance op manual staan. Tenzij je dat heel bewust doet, zou ik dat achterwege laten. Als je in RAW schiet, kun je het achteraf toch wel aanpassen (tenzij je echt hele bizarre omstandigheden tegenkomt) en de kans dat je de WB weer vergeet terug te zetten is best wel groot :wink:

Het was al door iemand anders gezegd, dat je beter een iets kleiner diafragma kan kiezen voor de scherptediepte, maar ik heb zelf ook een 18-125, en ik weet daardoor ook dat je voor de scherpte ook beter niet op het maximale diafragma kan gaan zitten. Die lens is erg goed (zeker prijs/kwaliteit verhouding) maar het is gewoon bekend dat "goedkope" lenzen op hun maximale diafragma niet echt uitblinken in scherpte.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en vragen staat vrij, natuurlijk!

Groeten,

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
DikkieD
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 6
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2006 19:04
WoonplaatsCOLON UT | NL
CONTACTCOLON

Die fontijnen bij KLCC zijn mooi in beeld gebracht. Daar kan ik altijd wel uren achtereen naar kijken, heerlijk rustgevend :)...

Verder is het Sultan Ahmed gebouw natuurlijk een van de meest gefotografeerde bouwwerken van Maleisie, door jouw invalshoek (met die afleidende bloemen op de voorgrond :)) is het zeker weer een andere kijk op het gebouw. Ben je er ook in de avond geweest? Dan had je bijna vuurwerk kunnen fotograferen (hele gebouw is dan belicht)..

Mooie foto's...ik ga in augustus weer eens naar Maleisie...

DikkieD
Tekort aan vakantie-locatie-inspiratie?:
http://www.veelzijdigmaleisie.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar