[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 30D

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Captaindanger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 11:27
WoonplaatsCOLON Noord Brabant

Ja, en dan ga je als 20d'er toch twijfelen he ?
Groet, Klaas
[size=75]Canon 20d, 17-40 [color=red]L[/color], 24-105 IS [color=red]L[/color], 70-200 f4 [color=red]L[/color], 50 f1.4, 1.4x ext, 580 EX[/size]
Gebruikers-avatar
Friso
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1064
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2005 20:45
WoonplaatsCOLON Voorhout

Wat dacht je dan van een 350D'er??? Volgens mij moet ik toch maar weer eens een spaarvarkentje kapot gaan slaan.
Camera Obscura
Gebruikers-avatar
Brian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 789
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2005 10:06
WoonplaatsCOLON Maas & Waal
CONTACTCOLON

Captaindanger schreefCOLONDeze kwam ik tegen op marktplaats.
Dat is wel heel goedkoop, maar ja, je moet er wel een mobiel abonnement bij nemen.

http://koopjes.marktplaats.nl/fotografi ... 57690.html
Haha, Moet je eens uitrekenen wat hij je dan uiteindelijk kost!!

Laat maar...Heb ik nl. ook al gedaan; € 1576.50 :evil: maar dan kan je natuurlijk wel twee jaar bellen met je nieuwe telefoon die je erbij krijgt :)

Wel makkelijk als je een gedeelte van de camera op afbetaling wilt. Je hoeft nl. maar € 999.00 in te leggen en dan maandelijks nog 27,50.

Ik zie het meer andersom, Je koopt de camera en moet er verplicht een mobiel abonnement bij nemen wat erg duur is en je zit er dan ook nog eens twee jaar aan vast. :cry:
Canon 40D / Canon 50mm f1.8 / Tokina AT-X 12-24mm f4 / Canon 24-105 f4.0L IS USM / Sigma 70-200mm f2.8 EX APO DG MACRO HSM / Canon 430 EX
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Ik snap zowiezo die hele combinatie niet. Je koopt óf een telefoon met een abbo, óf een camera. Waarom zou je nou weer een 30D bij een mobiel abbo doen??
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

Heeft iemand hier toevallig de 30D icm de afstandsbediening voor de 20D die je via dit forum kunt kopen al geprobeerd? Ik weet dat de grip van de 20D compatible is met de 30D, geldt dit ook voor de afstandsbediening?

Ik ben nl. even aan het inventariseren wat ik de komende tijd nog voor kleine accesoires moet en wil aanschaffen. Een afstandsbediening komt er dan sowieso :).

Daarnaast nog extra (snel) geheugen en een zonnekap voor de 85 1.8, maar dat wordt alweer teveel offtopic ;).
[size=75]*... ...*[/size]
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

Heb toevallig vanmorgen wat Internet onderzoek verricht naar een afstandsbediening. Volgens het boekje van mijn 30D en het typenummer voor een 20D is deze hetzelfde. Alleen vind ik €50 euro voor een kabel met een knopje op wel heel erg duur. De €25 euro via het forum is al beter maar nog erg duur vind ik.

Trouwens de RAW files uit mijn 30D kunnen (nog) niet worden ingelezen door PS en RawShooter. Ben ik even aangewezen op de Canon software :( Het is wel mooi dat de camera een RAW en een JPG kan wegschrijven, super handig. :)
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

Thx in ieder geval :).

De afstandsbediening die ik via dit forum voor mijn huidige camera heb aangeschaft vind ik zijn geld echt wel waard. De originele zijn wel erg duur idd.

Ik ga in ieder geval weer voor de 3M variant, het is soms wel een beetje lastig om zeveel kabel te hebben, maar toch is het in veel gevallen erg handig om een beetje reikwijdte te hebben :).

Wat de RAW files betreft, hopelijk komt Bibble dan binnen een maand met een update. Eerder is voor mij in ieder geval niet nodig ;)
[size=75]*... ...*[/size]
Gebruikers-avatar
Captaindanger
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 113
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2005 11:27
WoonplaatsCOLON Noord Brabant

THJKlos schreefCOLON Wat de RAW files betreft, hopelijk komt Bibble dan binnen een maand met een update. Eerder is voor mij in ieder geval niet nodig ;)
Heeft iemand Capture One Pro al geprobeert om 30d RAW's te bewerken ?
Als iemand mij een 30d RAW stuurt, wil ik het wel even proberen!

Of geldt het voor alle RAW bewerking programma's dat er voor een nieuwe camera een nieuwe update nodig is ?
Zijn de RAW's van de 30d nu anders dan die van de 20d ?
Groet, Klaas
[size=75]Canon 20d, 17-40 [color=red]L[/color], 24-105 IS [color=red]L[/color], 70-200 f4 [color=red]L[/color], 50 f1.4, 1.4x ext, 580 EX[/size]
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

Captaindanger schreefCOLONHeeft iemand Capture One Pro al geprobeert om 30d RAW's te bewerken ?
Als iemand mij een 30d RAW stuurt, wil ik het wel even proberen!
Je zal helaas even op mij moeten wachten, ik ben ook benieuwd of ik tijdelijk in jpg moet schieten, omdat de 30D RAW files nog niet op de Mac worden ondersteund. Morgenavond heb ik de camera, dus nog even geduld.

- jacco
Gebruikers-avatar
Capelle 1
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1562
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2004 18:19
WoonplaatsCOLON Capelle aan den IJssel
CONTACTCOLON

Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

Hack toegepast, nu de 30D nog, om foto 000001.cr2 te nemen...

- jacco
wim_py007
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 22:46
WoonplaatsCOLON Belgïe-Aarschot

Spike schreefCOLON Ben ik even aangewezen op de Canon software :(
Zo slecht is de Canon software niet hoor... :?
Gebruikers-avatar
Spike
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 874
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2005 09:41
WoonplaatsCOLON Limburg
CONTACTCOLON

De software bij mijn 300D was niet geweldig qua workflow. Ik moet zeggen dat het Digital Photo Professional pakket dat bijgeleverd is erg goed overkomt op het eerste oog. Zeker als de foto's maar een kleine aanpassing (verzadiging, contrast) nodig hebben alvorens je ze laat afdrukken.
[size=75]AMATEURS worry about equipment. PROFESSIONALS worry about money. MASTERS worry about light.[/size]
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Ik heb even een vraag waarop ik het antwoord zo snel op het web niet kan vinden:
In de 30D gaan CF-kaartjes, maar daar zijn 3 versies van.
Ik kwam laatst tegen dat Ultra II het snelste was dat erin kon? (qua compatibilteit).
Is het zo dat de Extreme III niet samen gaat met de 30D?
Gebruikers-avatar
Stealth
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 81
GeregistreerdCOLON 03 Jul 2005 04:24

Roland Pastoor schreefCOLONIk heb even een vraag waarop ik het antwoord zo snel op het web niet kan vinden:
In de 30D gaan CF-kaartjes, maar daar zijn 3 versies van.
Ik kwam laatst tegen dat Ultra II het snelste was dat erin kon? (qua compatibilteit).
Is het zo dat de Extreme III niet samen gaat met de 30D?
Toch wel hoor. Een 1DMKII(N) zal uiteraard meer rendement opleveren met gebruik van een Sandisk Extreme III (vooral de SD-variant bij JPEG) , maar ook een 30D zal bij burst-shots net een tikje sneller buffer ledigen, respectievelijk je foto's inlezen nadien met een goede kaartlezer. Als je vaak je buffer denkt te vullen (action) : kies Extreme III als je bij actie écht alles uit je 30D wil persen :oops: .

Bij enkel stillevens volstaat een budgetkaartje technisch dan weer méér dan voldoende ... :roll:

Welke onverlaat echter geschreven heeft dat een 30D geen Extreme III zou aanvaarden, dat ... weet ik niet, doch een feit is dat deze 'raadgever' zich best even laat bijscholen :wink:
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

En daarom dat ik maar ff om een extra "bron" vraag door hem hier te stellen. Ik vond het al een zeer ongeloofwaardig dat zo'n high-tech camera niet het snelste type CF-kaart aan zou kunnen.
Ik koop gewoon lekker een UltraII :D
Gebruikers-avatar
RenateG
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3032
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
WoonplaatsCOLON Zaanstad
CONTACTCOLON

ik heb nu een 1GB MyFlash budget CF en zelfs die is retesnel met bufferen (ik ben natuurlijk de 300D gewend) dus ik ben benieuwd wat mijn bestelde Extreme III van 4GB gaat doen
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Misschien overbodig, maar je weet maar nooit....
Downloads voor de 30D op de canon US site:
http://consumer.usa.canon.com/ir/contro ... delid=8294
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Grappig, op blz 8 van de D30-hardware.pdf staat een NL waarschuwing over het weggooien van de batterijen!
Canon houdt dus al rekening met grijze import :D
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
Pief
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 506
GeregistreerdCOLON 02 Mrt 2005 23:35
WoonplaatsCOLON Zaandijk
CONTACTCOLON

boels069 schreefCOLONMisschien overbodig, maar je weet maar nooit....
Downloads voor de 30D op de canon US site:
http://consumer.usa.canon.com/ir/contro ... delid=8294
Dit is een D30 download library.. :?
Da's toch wat anders dan voor een 30D dacht ik zo.. Of zou Canon USA een tikfout gemaakt hebben..want de D30 is al een oudje onder de digi cams.. :wink:
[b]gr Pief[/b]
[size=75]EOS 1D mkIII ~ Peleng 8/3,5 ~ Sigma 24-75/2,8 ~ EF 50/1,8 ~ EF 70-200/2,8 L USM~EF 35-350/3,5-5,6L USM~Speedlite 380EX~Speedlite 430EX[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar