breekbaar [kan schokkend zijn]

Voor alle andere vormen van mensen en portretten, straatfotografie, reportages, etc.

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
E-smile
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 10:49
WoonplaatsCOLON roosendaal

nou ik ben al een tijdje lid van dit forum, maar tot nu toe nog nooit wat gepost. dus dit is me eerste foto hier!

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36658[/img]

de foto zelf heeft wel aardig wat uitleg nodig
ik kreeg op school een opdracht om in de studio een foto te maken met het onderwerp 'breekbaar'
na aardig wat ideetjes kwam ik tot een idee om iemand neer te zetten die op het randje van leven en dood staat. misschien een beetje raar idee, maargoed

ik heb een klasgenoot van mij op de foto gezet met een strop om dr nek

ik heb gekozen voor zwart wit met een hoog contrast om het geheel ietsjes dramatischer te maken

het licht heb ik ook bewust van schuinonder laten schijnen. een beetje met de gedachte van: als iemand dood gaat gaan ze nar het licht vn boven. het licht staat nog van onder, dus ze is het randje ong niet over

ze staat ook linksonderin het beeld om een beetje de leegte/eenzaamheid van het model over te laten komen op de kijker

f:11
T: 60

ben benieuwd wat jullie er van vinden en wat beter had gekund?[/img]
Roland Pastoor
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 833
GeregistreerdCOLON 03 Mrt 2006 19:12
WoonplaatsCOLON Hoogvliet
CONTACTCOLON

Hmm.. je hebt er duidelijk goed bij nagedacht!
Het eerste wat me opviel toen ik de foto in het groot bekeek was dat ik hem iets té licht vond. Het contrast iets te hoog waardoor het iets uitgebeten leek.
De kadrering vind ik wel mooi, misschien iets lager nog, dat de hand nét de bovenkant niet raakt en meer van het model te zien was. Net zo strak als de linkerkant waar de onderarm nét de rand niet raakte. Voor zulke platen zijn vierkante kaders meestal ook wel geslaagd, die geven een ander "gevoel" mee.

Ik vind het in ieder geval wel een origineel beeld bij het thema "breekbaar".
Laat zien dat niet iedereen hetzelfde denk.

grt Roland
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Ik vind het een mooie foto,
Het licht is erg aanwezig en in en samenwerking met de duotone vind ik dit erg goed uitkomen.
Ook de compositie vind ik sterk.

Toch;
Toch zijn de schaduwen redelijk hard en is het licht redelijk fél (tot bijna uitgebeten)
Ik denk dat dit laatste geen probleem mag zijn in de algemene indruk van deze foto.
http://www.jasperfotografeert.com
E-smile
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 10:49
WoonplaatsCOLON roosendaal

ja ik geef toe dat het idd wat uitgebeten is

waarschijnlijk als ik het negatief zelf inscan dat het heel erg mee zal vallen. dit is namelijk een ingescande afgedrukte foto :)

maargoed
dankje voor jullie reacties :D
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Naar deze foto blijf ik toch langer kijken dan naar veel andere foto's hier op het forum. Wat me nou precies boeit weet ik niet, is het de houding van het model en haar gezichtsuitdrukking? Is het de fel belichte strop? Die rechterarm die onscherp is?
Maar bovenal: het onderwerp zelf, een jong meisje dat op het punt staat om.............
Heftig.
De boodschap die in deze foto zit overstijgt het technische. Dat beetje overbelichte merk ik geeneens. Wat strakker kaderen zou de foto misschien nog wat in kracht kunnen laten winnen.
Mooi, erg mooi.
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
sup-man
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 872
GeregistreerdCOLON 27 Aug 2005 10:44

mooie sterke foto, sterk uitgebeeld, bevalt me wel
greetings stephan
RiniB
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1295
GeregistreerdCOLON 05 Dec 2004 08:46
WoonplaatsCOLON Arnhem

Mooie plaat, zeg! Dit is, zoals Martin ook al ongeveer zegt, zo`n plaat waarbij de foto zo goed "spreekt" dat het helemaal niet uitmaakt dat er misschien technisch wat zaakjes beter zouden kunnen. Ik weet ook niet precies te vertellen wat me nou specifiek zo boeit in deze foto, maar IETS doet het `um....

Groeten,

Reinier
Rugzak vol met apparatuur.....
E-smile
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 10:49
WoonplaatsCOLON roosendaal

wauw dankje allemaal

mijn leraren waaren er ook heel erg over te spreken, en stiekem ben ik ook wel trots op deze foto.
eigenlijk mn eerste foto met een betekenis
en dat geeft net dat beetje extra aan de foto

hopen dat ik een voldoende heb dus :P

maar nogmaals bedankt allemaal ^^
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

Helemaal Top! De dramatiek wordt juist door het contrast heel erg onderbouwd. Echt een goede foto. Ook erg mooi gebruik gemaakt van de ruimte. Als dit geen voldoende oplevert...
Marten_PA2MZ
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 569
GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
WoonplaatsCOLON Amersfoort
CONTACTCOLON

Heel mooi, goede compo en goed licht... Mijn petje af!
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"

[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
Alexander Koning
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 18:45
WoonplaatsCOLON hilversum
CONTACTCOLON

Mooie foto, heb alleen een opmerkingkje over ed inhoud:

De foto had van mij nog schokkender mogen zijn, ik proef in de foto niet echt de overtuiging om te sterven, de symboliek in je foto is wel goed gekozen, maar naar mijn mening iets te zwak uitgewerkt. Over de technische aspecten is al redelijk veel gezegd, en ik sluit me daar grotendeels bij aan.

Niet slecht voor een begin, ga vooral zo door!
www.alexanderkoning.nl
E-smile
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 10:49
WoonplaatsCOLON roosendaal

hmm wat had ik er bij moeten doen dan?
2e idee was dat ze dan op een krukje stond met die strop om dr nek... maarja

iig dank jullie voor jullie meningen..
zal in t vervolg zeker meer posten :D
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Nog schokkender???? :shock:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Nee, ik ben het niet met Alexander eens: de foto heeft ruimschoots voldoende zeggingskracht! Inderdaad gewoon heel erg fraai gedaan, complimenten. Van ons krijg je die voldoende alvast!

(en nu maar hopen dat je docenten hier meelezen ;-))
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Alexander Koning
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 104
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2005 18:45
WoonplaatsCOLON hilversum
CONTACTCOLON

Ik bedoelde eigenlijk meer in de uitdrukking van je model, ik mis de uitzichtloosheid die haar eventueel tot de daad zou brengen, maar het is slechts een klein detail. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een goede foto!
www.alexanderkoning.nl
E-smile
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2005 10:49
WoonplaatsCOLON roosendaal

aaah op die manier
ja dat vind ik ook wel
ze heeft nu zo een lege blik, maargoed :)
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar