Mooie foto's! EN ja Analoog heeft charmes
Hoe ben je eigenlijk in dit werk terecht gekomen?
Sorry, geen 18+. Wat oud en nieuw fotojournalistiek werk.
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 569
- GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
- WoonplaatsCOLON Amersfoort
- CONTACTCOLON
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
Dank. Uit pure luiheid in de fotojournalistiek gerold: op 't lyceum had ik de keuze uit vakkenvullen als bijbaan of iets anders. Ik heb maar iets anders gekozen: tweedehands camera gekocht en bij de krant De Waarheid naar binnen gestapt als vrijwilliger om fotograferen en ontwikkelen/afdrukken te leren. Dat een drie maanden gedaan, vervolgens naar Het Parool en vandaar weer naar andere kranten en tijdschriften.Marten_PA2MZ schreefCOLONMooie foto's! EN ja Analoog heeft charmes
Hoe ben je eigenlijk in dit werk terecht gekomen?
Tussen de bedrijven door School voor de Journalistiek gedaan en schrijvend journalistje uitgehangen, uitgever geweest en nu weer part time fotojournalistieke correspondent voor het Amerikaanse persbureau WPN. Had ik maar een vak moeten leren
zeker topfoto's, vooral die oudjes vind ik mooi, chet baker is een hele goede foto, maar toch niet zo erg krachtig als ik had gehoopt. Het is zeker geen slechte, gewoon die zwartheid eromheen, het is zo killig, maar misschien overdrijf ik ook en moet ik hem in een proper formaat zien op bariet en niet als postzegel op mijn scherm. Als ik hem groter afgedrukt zie, dan zal ik zeker mijn mening omdraaien, maar zoals nu vind ik hem geen eer toedoen.
Verder valt me op dat ik zo'n duidelijk halo van licht om de mensen heen zie. Nou is dat op zich niet erg, maar met photoshop heb je zoveel mogelijkheden om dit tot een minimum te beperken, of doe je het expres zo? Zelf in de doka, probeer ik zoveel mogelijk een nette overgang te krijgen nl. dus met veel vormpjes enzo werken en flink heen en weer schudden ermee onder de lamp, nu is het een kwestie van genoeg feather-en in PS.
hoe dan ook mooie foto's en idd, filmfoto's met zichtbare korrel zijn supermooi, de mensen zijn gewoon verwend allemaal.
Verder valt me op dat ik zo'n duidelijk halo van licht om de mensen heen zie. Nou is dat op zich niet erg, maar met photoshop heb je zoveel mogelijkheden om dit tot een minimum te beperken, of doe je het expres zo? Zelf in de doka, probeer ik zoveel mogelijk een nette overgang te krijgen nl. dus met veel vormpjes enzo werken en flink heen en weer schudden ermee onder de lamp, nu is het een kwestie van genoeg feather-en in PS.
hoe dan ook mooie foto's en idd, filmfoto's met zichtbare korrel zijn supermooi, de mensen zijn gewoon verwend allemaal.
Dank. Chet Baker komt als foto inderdaad het best tot zijn recht op wat groter formaat. Ik heb 'm op posterformaat (handdruk) verkocht, dan valt het contrast tussen de donkere achtergrond en Chet het mooist op.xetra schreefCOLONzeker topfoto's, vooral die oudjes vind ik mooi, chet baker is een hele goede foto, maar toch niet zo erg krachtig als ik had gehoopt. Het is zeker geen slechte, gewoon die zwartheid eromheen, het is zo killig, maar misschien overdrijf ik ook en moet ik hem in een proper formaat zien op bariet en niet als postzegel op mijn scherm. Als ik hem groter afgedrukt zie, dan zal ik zeker mijn mening omdraaien, maar zoals nu vind ik hem geen eer toedoen.
Verder valt me op dat ik zo'n duidelijk halo van licht om de mensen heen zie. Nou is dat op zich niet erg, maar met photoshop heb je zoveel mogelijkheden om dit tot een minimum te beperken, of doe je het expres zo? Zelf in de doka, probeer ik zoveel mogelijk een nette overgang te krijgen nl. dus met veel vormpjes enzo werken en flink heen en weer schudden ermee onder de lamp, nu is het een kwestie van genoeg feather-en in PS.
hoe dan ook mooie foto's en idd, filmfoto's met zichtbare korrel zijn supermooi, de mensen zijn gewoon verwend allemaal.
Die halo is inderdaad doordrukken. Ben nou eenmaal niet zo'n PS-held En net als vroeger in de doka, heb je niet genoeg tijd om het een en ander perfect te krijgen. De deadlines zijn sinds de digitale fotografie alleen nog maar krapper geworden. Ooit - zo heb ik mij voorgenomen - ga ik een maandlang alleen maar oefenen op Photoshop-beheersing...
Weer wat spul (laat maar weten als het genoeg is)
Jeltje van Nieuwenhoven (PvdA)
Jeltje van Nieuwenhoven (PvdA)
Marktkoopman (Waterlooplein, 80'er jaren)
Keer het tij demonstratie 2003
Keer het tij demonstratie 2003
Keer het tij demonstratie 2003
Jeltje van Nieuwenhoven (PvdA)
Jeltje van Nieuwenhoven (PvdA)
Marktkoopman (Waterlooplein, 80'er jaren)
Keer het tij demonstratie 2003
Keer het tij demonstratie 2003
Keer het tij demonstratie 2003
-
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 7378
- GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON De Bilt
- CONTACTCOLON
Oh, die tweede van Jeltje van Nieuwenhove! Geweldig, dat is zij ten voeten uit. Heel goed getroffen. En die laatste is natuurlijk lachen
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Kon mijn geluk ook niet op toen Jeltje zo ging zitten En die laatste met de hond was domweg mazzel hebben, het is bij een paar Amerikaanse bladen d'r in gegaan als koekfokkedeboer schreefCOLONOh, die tweede van Jeltje van Nieuwenhove! Geweldig, dat is zij ten voeten uit. Heel goed getroffen. En die laatste is natuurlijk lachen
Gaan we weer (en laat maar weten als het verveelt):
Een oudje: Fré Meis, CPN kaderlid uit het Groningse ('het stalen kader')
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Hekkesluiter: recente foto genomen in Portugal voor een reisblad.
Een oudje: Fré Meis, CPN kaderlid uit het Groningse ('het stalen kader')
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Onderdeel van een serie voor VN uit de 80'er jaren: plattelandsdorpje in het Noorden van Portugal:
Hekkesluiter: recente foto genomen in Portugal voor een reisblad.
- BasZ
- CanonSuperTrooper
- BerichtenCOLON 14056
- GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
- WoonplaatsCOLON Gouda
Verveelt inderdaad niet zeg... verdorie... er zitten echt mooie tussen!!
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Dank allemaal! Ik heb flink zitten te twijfelen of ik hier wat spul zou plaatsen omdat het meeste nogal tijds- en opdrachtgebonden is. Veel tijd voor vrij werk is er nauwelijks bij (laatste keer was in 2003).
En echt: het is een kwestie van veel fotograferen, leren kijken en heel veel mazzel hebben...
En echt: het is een kwestie van veel fotograferen, leren kijken en heel veel mazzel hebben...
-
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 569
- GeregistreerdCOLON 29 Jun 2005 09:55
- WoonplaatsCOLON Amersfoort
- CONTACTCOLON
WOAW! Hoe bedoel je vervelen? Dat kan niet! Het is iedere keer weer heel mooi!
"Ik neem mijn beelden heel letterlijk, Edelachtbare, maar nooit serieus"
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
[size=75]
Mede mogelijk gemaakt door: Een EOS 350D | BG-E3 | en een lensje van 50mm F1.8 + EF-s 18-55 + EF 70-200 F2.8 [color=red]L[/color] USM [b][url=http://www.zoetbrood.net]Mijn website[/url][/b][/size]
-
- Canon shooter Die Hard
- BerichtenCOLON 7378
- GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON De Bilt
- CONTACTCOLON
En weer een hele mooie serie foto's!
IJzersterk portet van Fré Meis, erg mooi, en heel karakteristiek.
En de laatste: héél erg mooi! Past vast goed in een reisfolder: kijk eens hoe leeg het hier nog is!
De serie over het dorpje in Portugal vind ik ook erg fraai, mooie zwart/wit prints. Maar één opmerking: op de laatste uit die serie zit "op" het hoofd van dat jochie een raar ding, dat denk ik aan het dak erachter vastzit. Ziet er in elk geval wat raar uit.
Maar vervelen doet het in elk geval niet! En het kan wel zo zijn dat je niet veel moeite hebt met dit soort platen maken door het heel veel te doen, maar dar moet je dan ook wel de gelegenheid (en het oog!) voor hebben. En dat is - beide - niet iedereen gegeven....
IJzersterk portet van Fré Meis, erg mooi, en heel karakteristiek.
En de laatste: héél erg mooi! Past vast goed in een reisfolder: kijk eens hoe leeg het hier nog is!
De serie over het dorpje in Portugal vind ik ook erg fraai, mooie zwart/wit prints. Maar één opmerking: op de laatste uit die serie zit "op" het hoofd van dat jochie een raar ding, dat denk ik aan het dak erachter vastzit. Ziet er in elk geval wat raar uit.
Maar vervelen doet het in elk geval niet! En het kan wel zo zijn dat je niet veel moeite hebt met dit soort platen maken door het heel veel te doen, maar dar moet je dan ook wel de gelegenheid (en het oog!) voor hebben. En dat is - beide - niet iedereen gegeven....
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Dank! Je hebt gelijk: op de achtergrond van de laatste foto van het dorpje bevindt zich het dak van 't huis. Het is inderdaad jammer wat betreft de compositie. Je probeert alles zo goed mogelijk te doen, maar soms gaat het mis. De fotoredactie koos destijds het beeld desalniettemin omdat men vond dat het een goede afsluitende foto voor de serie was. Maar als ik hem had kunnen overschieten, dan had ik 't zeker gedaan.fokkedeboer schreefCOLONEn weer een hele mooie serie foto's!
IJzersterk portet van Fré Meis, erg mooi, en heel karakteristiek.
En de laatste: héél erg mooi! Past vast goed in een reisfolder: kijk eens hoe leeg het hier nog is!
De serie over het dorpje in Portugal vind ik ook erg fraai, mooie zwart/wit prints. Maar één opmerking: op de laatste uit die serie zit "op" het hoofd van dat jochie een raar ding, dat denk ik aan het dak erachter vastzit. Ziet er in elk geval wat raar uit.
Maar vervelen doet het in elk geval niet! En het kan wel zo zijn dat je niet veel moeite hebt met dit soort platen maken door het heel veel te doen, maar dar moet je dan ook wel de gelegenheid (en het oog!) voor hebben. En dat is - beide - niet iedereen gegeven....
Maar weer eens wat posten. In 2003 Idols-winnaar Jamai en de gekte rond zijn persoon gevolgd voor een blaadje:
1. De fans worden teruggedrongen in afwachting van Jamai
2. Bij aankomst direct handtekeningen geven.
3. Toen al inspelen op de camera.
4. Trademark glimlach.
5. Met fan op 't toneel.
6. De fans (met bril uiteraard).
7. De fans II
8. Dringen tijdens het vertrek
1. De fans worden teruggedrongen in afwachting van Jamai
2. Bij aankomst direct handtekeningen geven.
3. Toen al inspelen op de camera.
4. Trademark glimlach.
5. Met fan op 't toneel.
6. De fans (met bril uiteraard).
7. De fans II
8. Dringen tijdens het vertrek
- RenateG
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3032
- GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
- WoonplaatsCOLON Zaanstad
- CONTACTCOLON
foto's kijken zal me nooit gaan vervelen, die van jou al helemaal niet PeeTee
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
Bloos...RenateG schreefCOLONfoto's kijken zal me nooit gaan vervelen, die van jou al helemaal niet PeeTee
- RenateG
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 3032
- GeregistreerdCOLON 15 Jan 2005 00:20
- WoonplaatsCOLON Zaanstad
- CONTACTCOLON
hahahaha dat vind ik nou helemaaaaaal niks voor jouBloos...
[color=green][b]groetjes Renate[/b]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]
[size=67][i]*Canon 30D - EFS 18-55mm - EF 24-105/4,0 L IS USM - EF 70-300/4,5-5,6 DO IS USM - EF 50/1.8 ll -Speedlite 580EX - Falcon Eyes 6102 statief - Elinchrom D-Lite Flitsset* [/i][/color][/size]