Graveyard

Voor al uw foto's die u niet kunt onderbrengen in de bestaande categorieën

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Gisteren tussen de bedrijven door even langs dit begraafplaatsje achter olympisch stadion gewipt... Toch fijn om altijd je camera bij je te hebben...

Volgens mij was de (bijna-) zwart-wit conversie een goed idee...

Any pointers?

1:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36175[/img]


2:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36172[/img]


3:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36177[/img]


4:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36176[/img]


5:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36173[/img]


6:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36174[/img]


En tot slot, deze lieve poes die me het hele uur gezelschap hield (nog bedankt, mocht je dit lezen)...

7:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=36171[/img]
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
maced
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5540
GeregistreerdCOLON 10 Jan 2005 20:33

No pointerz ;-)

Ziet er goed uit allemaal. Strakke omzettingen en "andere" standpunten. Vaak goed gezien, alleen bij 3 komt het niet helemaal uit de verf. Maar een mooie serie met een lekker contrast
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Vind nummer 2 en nummer 6 de beste, mooie serie.....vooral nummer 2 heel mooi zo genomen.

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

Knap :!:
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Ik ben het met jullie allemaal eens!!!

@maced: Je hebt gelijk, 3 is niet goed. Ik had alleen zoveel tijd in het nemen van die foto gestoken dat ik hem wel MOEST posten :?

@marian: Helemaal met je eens, maar 1 is voor mij toch ook wel leuk (iets wat ik zoek maar op de een of andere manier moeilijk kan vinden)

@MartinPhili: Helemaal mee eens :wink: :wink: :wink:

Iemand anders nog lekker commentaar?
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
gardan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 613
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 13:53
WoonplaatsCOLON Neerbeek (Lb.)

Ik vind ook dat van de foto's een bepaalde inzet afstraalt.
Doordacht genomen.
Voor mij is de maatstaaf om te kiezen voor een Z/W omzetting of ze door de omzetting mooi worden op A4 formaat. Ik weet niet waarom, maar voor normaal afdruk formaat durf ik nooit te kiezen voor Z/W.
(Dat vind ik dan jammer, of zo).
Ik neem aan dat het hier wel bij past.

Wanneer is trouwens een omzetting naar Z/W een goede (technisch gezien)?
Gebruikers-avatar
Hallo Moppie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006 22:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Mooi zeg, mischien een 'stomme vraag' maar hoe heb je de foto's bijna zwart-wit gekregen?
EOS 350D | Canon 18-55 | Sigma 70-300 |Sigma 28-125 | Sigma EF 500 DG Super |studio flitsset L 120 A met nog wat spul | ------------------------------------------------------
Quote: Zijn het nou de extremisten of de media die alles opblazen...........
Gebruikers-avatar
gardan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 613
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 13:53
WoonplaatsCOLON Neerbeek (Lb.)

Euhhh, het zijn de extremisten die alles opblazen, toch?
Gebruikers-avatar
Hallo Moppie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006 22:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Ik hou mijn mening even voor me gezien mijn beroep :lol:
EOS 350D | Canon 18-55 | Sigma 70-300 |Sigma 28-125 | Sigma EF 500 DG Super |studio flitsset L 120 A met nog wat spul | ------------------------------------------------------
Quote: Zijn het nou de extremisten of de media die alles opblazen...........
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

@hallo moppie
[cliche] Stomme vragen bestaan niet, alleen stomme antwoorden[/cliche]

Heel simpel eigenlijk, gewoon een adjustment-layer met channelmixer op chromosome, beetje kloten met de schuifjes tot het er lekker uitziet (ik probeer de som van de kanaalwaaardes altijd ongeveer op honderd te houden) en daarna de opacity van de adjustment-layer iets verlagen.

In dit geval had ik bij de kleurrijkere foto's (zoals 5 en 6) een opacity van rond de 80, terwijl die bij de wat grijzere foto's (bijvoorbeeld 1 en 2) rond de zestig lag...

@gardan
Dankjewel voor je opmerkingen.
Technisch gesproken weet ik niet wanneer het gelukt is. Ikzelf gebruik z/w vooral om een bepaalde sfeer neer te zetten, en dan vind ik de techniek (het voorkomen van uitgebeten wit bijvoorbeeld) van ondergeschikt belang.

Voorbeeld:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34878[/img]

Technisch geen goede omzetting, veel dichtgelopen zwart.
Gevoelsmatig (naar mijn mening dan) een geslaagde omzetting, sfeer komt goed over...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

[quote="flipya54"]
@maced: Je hebt gelijk, 3 is niet goed. Ik had alleen zoveel tijd in het nemen van die foto gestoken dat ik hem wel MOEST posten :?

Misschien is nummer 3 fototechnisch niet helemaal in orde, maar ik vind het knap wat wij fotografen vaak zien in onverwachte of hele kleine, onnozele dingen. Een oplettend oog en creativiteit doen een heleboel..ik vind nummer 3 daarom erg goed!

Groet

Erik
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Gebruikers-avatar
webmeesteres
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 156
GeregistreerdCOLON 06 Mrt 2005 22:21
WoonplaatsCOLON Papendrecht
CONTACTCOLON

Foto 4 roept bij mij een heel luguber gevoel op, prachtige foto!

ff wat anders, hoe wordt er over het algemeen gedacht over fotograferen op begraafplaatsen? Heb het ook weleens in mijn hoofd gehad, maar kan me ook voorstellen dat mensen het niet gepast vinden om op die plek foto's te maken. Iemand ervaring mee, mening over?
Wat voor camera heb jij? "Een zwarte...."

7D|Sigma 10-20 HSM|Canon 24-105 IS USM|Canon 70-200 F/4 IS USM |Canon 100mm F2.8 macro USM|Canon Speedlite 420 EX|Lowepro Mini Trekker Classic +Slingshot 200AW
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

ErikDignum: Ik vind het echt heel leuk dat je dat zegt, en dat je nummer 3 ook kan waarderen... Ik merk inderdaad dat (wat jij noemt) "wij fotografen" vaak dingen zien die anderen niet zien (al die aanhalingstekentjes en haakjes-openen-haakjes-sluiten gebruik ik omdat ik mij nog lang niet tot het gilde der fotografen meen te mogen rekenen, kom net kijken). Bedankt dat jij hem wel kan waarderen...

webmeesteres: Voor deze serie heb ik even gekletst met de beheerder, het is een vrij klein kerkhofje dus you're bound to run into him... Er waren trouwens ook andere hobbyisten op de been die niet gebabbeld hadden met de beheerder en toch vrijelijk konden schieten...
All's well maar jij doelt waarschijnlijk meet op het ethische aspect.
Ik vind het een lastig gebied. Ben zelf opgevoed met de slogan "[censored] happens", dus als je dood bent is het pech maar het hoort er nou eenmaal bij, maar ik kan me voorstellen dat mensen er aanstoot aan nemen (of is het 'geven'?).
Mijn vermoeden is dat zolang je het EN niet voor commerciele doeleinden gebruikt EN er geen zichtbare namen op de foto staan het allemaal wel in orde is (puur uit een ethische benadering, over de juridische consequenties zal ik mijn broer eens vragen)...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

ErikDignum: Ik vind het echt heel leuk dat je dat zegt, en dat je nummer 3 ook kan waarderen... Ik merk inderdaad dat (wat jij noemt) "wij fotografen" vaak dingen zien die anderen niet zien (al die aanhalingstekentjes en haakjes-openen-haakjes-sluiten gebruik ik omdat ik mij nog lang niet tot het gilde der fotografen meen te mogen rekenen, kom net kijken). Bedankt dat jij hem wel kan waarderen...

webmeesteres: Voor deze serie heb ik even gekletst met de beheerder, het is een vrij klein kerkhofje dus you're bound to run into him... Er waren trouwens ook andere hobbyisten op de been die niet gebabbeld hadden met de beheerder en toch vrijelijk konden schieten...
All's well maar jij doelt waarschijnlijk meet op het ethische aspect.
Ik vind het een lastig gebied. Ben zelf opgevoed met de slogan "[censored] happens", dus als je dood bent is het pech maar het hoort er nou eenmaal bij, maar ik kan me voorstellen dat mensen er aanstoot aan nemen (of is het 'geven'?).
Mijn vermoeden is dat zolang je het EN niet voor commerciele doeleinden gebruikt EN er geen zichtbare namen op de foto staan het allemaal wel in orde is (puur uit een ethische benadering, over de juridische consequenties zal ik mijn broer eens vragen)...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Mijn vermoeden is dat zolang je het EN niet voor commerciele doeleinden gebruikt EN er geen zichtbare namen op de foto staan het allemaal wel in orde is
Nouja dat met die namen is niet helemaal gelukt :wink:, maar ik kan er geen aanstoot aan nemen hoor... zolang je er maar respectvol mee omgaat en er niet als een wildeman over graven gaat lopen banjeren... op deze manier wordt de mens na de dood toch niet vergeten (wat soms op begraafplaatsen dikwijls gebeurt)...
Je hebt een prachtige (steengoede?) serie neergezet, met als toppers 1, 2 en 4.
EN nummer 7 natuurlijk, lijkt wel wat op onze kat :):wink:..
triaxis130
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3713
GeregistreerdCOLON 03 Feb 2005 12:54
WoonplaatsCOLON BE

Ik vond ook de foto's doordacht genomen.
Serie hangt mooi samen, mijn complimenten.
http://www.jasperfotografeert.com
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

redmar en triaxis, dankjulliewel...
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar