Meeuwen

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
PeetPlafond

Afgelopen week nogal eens aan het strand vertoefd... behalve schepen, storm etc... ook af en toe een meeuwtje geschoten...

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

vervallen

5.

Afbeelding

6.

Afbeelding
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Peet, je bent lekker bezig zeg... ik dacht dat ik veel fotografeerde maar jou productieligt ook lekker hoog. Het grote nadeel van altijd prachtige platen schieten is dat je dan een bepaalde reputatie hebt en dat mensen je daaraan gaan meten... ik kan het niet helpen maar ik doe het toch eigenlijk ook. En dan vind ik deze serie eigenlijk een beetje tegenvallen, ben mooier van je gewend. Alleen #1 en #5 vind ik echt scherp en eigenlijk vind ik alleen #5 een echte PP foto, scherp, prachtig doortekend en mooi van kleiur en contrast. Bij #1 mist het vleugelpuntje, #2 is een prachtige houding maar is i.m.o. net niet scherp, #3 zie #2, #6 is gedeeltelijk wel goed scherp maar ook hier missen vleugelpuntjes en is de onscherpte op het lijf m.i net te groot.

Nogmaals, bij anderen (waarschijnlijk ook bij mijzelf) zouden dit prachtige platen zijn maar jou kwaliteit ligt dermate hoog dat het een lastig te houden standaard is...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Roth-Mastwq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 17:59
WoonplaatsCOLON Emmer-Compascuum

Ben ik het mee eens - 5 vind ik het mooist.
[url=http://www.300d.nl/forum/album_personal.php?user_id=2924][size=84][color=blue][b]Roth-Mastwq[/b][/color][/size][/url]

Spul [img]http://i18.photobucket.com/albums/b139/Roth-Mastwq/9206180604026209d38285.gif[/img]

[size=75][b][color=red][i]"Wat voor camera is dat? Een Canon? Ik dacht dat jij met Nikon schoot! [/i]En wat voor lenzen gaan daar dan op?"[/color][/b][/size]
PeetPlafond

thnx.... ik zal eens beter mijn best gaan doen... :wink: Ik moet natuurlijk wel scherp blijven.... Deze rotzooi kan natuurlijk niet.. :lol:
WillyZ

Wow :shock: super mooie en scherpe platen, prachtig foto's weer
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

PeetPlafond schreefCOLONthnx.... ik zal eens beter mijn best gaan doen... :wink: Ik moet natuurlijk wel scherp blijven.... Deze rotzooi kan natuurlijk niet.. :lol:
dat hoor je mij niet zeggen... verre van dat!! maar ja, alleen jij bent verantwoordelijk geweest voor de hoge kwaliteit van eerdere posts...
www.johanvanderwielen.nl
MartinPhili
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5921
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2006 20:28
WoonplaatsCOLON Noordwijkerhout

De scherpte, mjah. Maar de vliegbewegingen zijn wel prachtig vastgelegd :!:
Martin
Ik heb wat wijze woorden gevonden maar nu weet ik niet meer waar ik ze gelaten heb
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

@Schoffie, op het gevaar af, het samenspel met jou en uhm..... ;) te willen gaan imiteren (dat is n.l. NIET mijn opzet), vind ik wel dat jij precies verwoord wat ik ook dacht bij deze foto's.

Vleugeltips die tóch niet op de foto kwamen, en meer van dit soort details (hier en daar een onscherpte) vielen me op, omdat ik vooraf ingesteld was op "Meeuwen by mr. Plafond". Neemt niet weg ik dat niet in de BUURT kom van wat hier geplaatst is, maar ik had het zelfde gevoel..
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLON@Schoffie, op het gevaar af, het samenspel met jou en uhm..... ;) te willen gaan imiteren (dat is n.l. NIET mijn opzet), vind ik wel dat jij precies verwoord wat ik ook dacht bij deze foto's.
LOL!! Heb wel een vermoeden wie je bedoelt ;-) Niet dat ik dat erg zou vinden hoor, het is toch maar toevallig zo ontstaan. En als 3 mensenhet eens zjin, dan moet er toch iets van een "universele waarheid" inzitten, of niet dan!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

nou ik vind van niet hoor... ik vind dat Wheely nu toch echt wel mij aan het imiteren is...

:D :D :D :D

maar ff zonder gekheid, objectieve mening is een contradictio in terminis... dus een universele mening bestaat niet. Maar ik ben het wel met Fokke eens dat als meerdere mensen hetzelfde vinden er waarschijnlijk enige eenheid in de subjectiviteit zit. Hoe meer verschil tussen meningen, hoe beter je foto... of is dit een hele boute stelling?

maaruh... back ONTOPIC maar weer want we willen PP niet vermoeien met onze "onzin", toch?
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
gardan
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 613
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 13:53
WoonplaatsCOLON Neerbeek (Lb.)

Blijft mooi Peet!
wat voor een werk doe jij eigenlijk? Ik bedoel ik heb dus echt geen tijd om zoveel naar buiten te gaan en dan bewerken, plaatsten etc...
Vinny
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2005 13:18
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

gardan schreefCOLONBlijft mooi Peet!
wat voor een werk doe jij eigenlijk? Ik bedoel ik heb dus echt geen tijd om zoveel naar buiten te gaan en dan bewerken, plaatsten etc...
allemaal weekend werk voor hem ;)
dan gaat hij bijna altijd op stap met zijn camera
cadboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 12:25
WoonplaatsCOLON Leiden

Mooie reeks hoor topie.
Groet André

Canon 5D MKII - Canon Ef 17-40mm f/4L - Canon Ef 24-105mm f/4L - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
- EF 50 mm 1.8 MK II - Flitser 430 ex.

Site Mijn foto's
PeetPlafond

gardan schreefCOLONBlijft mooi Peet!
wat voor een werk doe jij eigenlijk? Ik bedoel ik heb dus echt geen tijd om zoveel naar buiten te gaan en dan bewerken, plaatsten etc...
Ik installeer plafonds en af en toe wanden.. in onderaanneming... en als ik denk (op vrijdagmiddag) mooi weertje, dan overleg ik even met mijn zoon .. (ook in de plafonds) en dan gaan we wat eerder naar huis... als het werk het toelaat. Ik zit redelijk dicht bij het strand en de afgelopen week was het de moeite waard om zowel donderdag , vrijdag en zaterdag en zondag even naar de pier te rijden in verband met de redelijk harde wind en zondag weer vanwege het mooie weer. Maar meestal moet ik het van het weekend hebben zoals hier al aangegeven werd.

Edit.. bewerken heb ik niet zoveel mee op.. ik doe het hoogstnoodzakelijke en dan plaatsen is zoveel werk niet.
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

kan maar een dingie zeggen, prachtige foto's en loeischerp

Rob
Gebruikers-avatar
Split-second
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 231
GeregistreerdCOLON 07 Feb 2006 22:06
WoonplaatsCOLON Reeuwijk

Jeetje wat een platen, petje af!

Misschien kun je in foto 1 bovenaan de foto die witte vlek weghalen...
Verder zijn ze van hoog niveau, zover zal ik voorlopig niet komen. :D

Ongekend hoe jij bij 400 mm bij snel vliegende vogels PRECIES het koppie scherp krijgt. Toppie!
Canon.. once you pop, you cant stop!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar