![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hoe ben je eigenlijk in dit werk terecht gekomen?
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
Dank. Uit pure luiheid in de fotojournalistiek gerold: op 't lyceum had ik de keuze uit vakkenvullen als bijbaan of iets anders. Ik heb maar iets anders gekozen: tweedehands camera gekocht en bij de krant De Waarheid naar binnen gestapt als vrijwilliger om fotograferen en ontwikkelen/afdrukken te leren. Dat een drie maanden gedaan, vervolgens naar Het Parool en vandaar weer naar andere kranten en tijdschriften.Marten_PA2MZ schreefCOLONMooie foto's! EN ja Analoog heeft charmes
Hoe ben je eigenlijk in dit werk terecht gekomen?
Dank. Chet Baker komt als foto inderdaad het best tot zijn recht op wat groter formaat. Ik heb 'm op posterformaat (handdruk) verkocht, dan valt het contrast tussen de donkere achtergrond en Chet het mooist op.xetra schreefCOLONzeker topfoto's, vooral die oudjes vind ik mooi, chet baker is een hele goede foto, maar toch niet zo erg krachtig als ik had gehoopt. Het is zeker geen slechte, gewoon die zwartheid eromheen, het is zo killig, maar misschien overdrijf ik ook en moet ik hem in een proper formaat zien op bariet en niet als postzegel op mijn scherm. Als ik hem groter afgedrukt zie, dan zal ik zeker mijn mening omdraaien, maar zoals nu vind ik hem geen eer toedoen.
Verder valt me op dat ik zo'n duidelijk halo van licht om de mensen heen zie. Nou is dat op zich niet erg, maar met photoshop heb je zoveel mogelijkheden om dit tot een minimum te beperken, of doe je het expres zo? Zelf in de doka, probeer ik zoveel mogelijk een nette overgang te krijgen nl. dus met veel vormpjes enzo werken en flink heen en weer schudden ermee onder de lamp, nu is het een kwestie van genoeg feather-en in PS.
hoe dan ook mooie foto's en idd, filmfoto's met zichtbare korrel zijn supermooi, de mensen zijn gewoon verwend allemaal.
Kon mijn geluk ook niet op toen Jeltje zo ging zittenfokkedeboer schreefCOLONOh, die tweede van Jeltje van Nieuwenhove! Geweldig, dat is zij ten voeten uit. Heel goed getroffen. En die laatste is natuurlijk lachen
Dank! Je hebt gelijk: op de achtergrond van de laatste foto van het dorpje bevindt zich het dak van 't huis. Het is inderdaad jammer wat betreft de compositie. Je probeert alles zo goed mogelijk te doen, maar soms gaat het mis. De fotoredactie koos destijds het beeld desalniettemin omdat men vond dat het een goede afsluitende foto voor de serie was. Maar als ik hem had kunnen overschieten, dan had ik 't zeker gedaan.fokkedeboer schreefCOLONEn weer een hele mooie serie foto's!
IJzersterk portet van Fré Meis, erg mooi, en heel karakteristiek.
En de laatste: héél erg mooi! Past vast goed in een reisfolder: kijk eens hoe leeg het hier nog is!
De serie over het dorpje in Portugal vind ik ook erg fraai, mooie zwart/wit prints. Maar één opmerking: op de laatste uit die serie zit "op" het hoofd van dat jochie een raar ding, dat denk ik aan het dak erachter vastzit. Ziet er in elk geval wat raar uit.
Maar vervelen doet het in elk geval niet! En het kan wel zo zijn dat je niet veel moeite hebt met dit soort platen maken door het heel veel te doen, maar dar moet je dan ook wel de gelegenheid (en het oog!) voor hebben. En dat is - beide - niet iedereen gegeven....
Bloos...RenateG schreefCOLONfoto's kijken zal me nooit gaan vervelen, die van jou al helemaal niet PeeTee
hahahaha dat vind ik nou helemaaaaaal niks voor jouBloos...![]()