HELP, focus(brand)punten verdwenen?

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Hallo Moppie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006 22:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Plotseling heb ik nog maar een vast focus(brand)punt in beeld. Ik kan wel een andere kiezen, maar zie ze niet meer allemaal. Ra ra ra hoe kan dat?

Ik heb het hele menu doorgezocht maar ik kan het niet vinden. Gisteravond Jan Marijnissen gefotografeerd, maar dan heb ik dus onscherpte naast de brandpunten op mijn foto's. Wie o wie kan mij helpen?
EOS 350D | Canon 18-55 | Sigma 70-300 |Sigma 28-125 | Sigma EF 500 DG Super |studio flitsset L 120 A met nog wat spul | ------------------------------------------------------
Quote: Zijn het nou de extremisten of de media die alles opblazen...........
Aad20D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 582
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2006 23:53

Ik zou je graag helpen maar ik begrijp je vraag niet helemaal. (eigenlijk helemaal niet)
De instelling van je brandpunt doe je met/aan het objectief. Dat heeft niets met een menu te maken en alles met een ring waar je aan draait.
Kun je de vraag toelichten? Bedoel je misschien het diafragma wat niet meer verstelbaar is?
Aad
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Of het focus/scherpstelpunt (1 van die rode lampjes in je zoekbeeld)
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Hallo Moppie schreefCOLONPlotseling heb ik nog maar een vast focus(brand)punt in beeld. Ik kan wel een andere kiezen, maar zie ze niet meer allemaal. Ra ra ra hoe kan dat?
Ik heb het hele menu doorgezocht maar ik kan het niet vinden. Gisteravond Jan Marijnissen gefotografeerd, maar dan heb ik dus onscherpte naast de brandpunten op mijn foto's. Wie o wie kan mij helpen?
Bedoel je " AF-punt selecteren" op blz 73 van de handleiding?
Mijn fiets spoort beter dan ik.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ik heb je vraag een paar keer gelezen maar vermoed het volgende: je hebt in totaal 7 AF punten die je afzonderlijk kunt selecteren of allemaal zodat de cam zelf uitzoekt welke hij gaat gebruiken. Die laatste is volgens mij wat jij zoekt (en wat ik, en velen met mij nooit gebruik). Als je op het knopje wat het meest rechtsboven zit drukt (dus naast het * ) en met het wieljte draait zie je in je beeldscherm de AF punten veranderen en op een gegeven moment zie je ze allemaal geselecteerd. Dan moet je stoppen en kun je gaan schieten ...

was dit je vraag en dit de oplossing?
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Misschien is dit duidelijker:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=35351[/img]

ter ondersteuning van Schoffie's uitleg hierboven...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

thnX BasZ... niet aan gedacht een plaatje ter ondersteuning te geven...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
Wheely
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2638
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2005 22:11
WoonplaatsCOLON midden in brabant

Is dit een kwestie van: Onbedoeld aan het bewuste wieltje gedraaid ?
Wheely wil leren van forumleden !!

www.wheel-of-art.nl
Gebruikers-avatar
Hallo Moppie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON 15 Feb 2006 22:20
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Wheely schreefCOLONIs dit een kwestie van: Onbedoeld aan het bewuste wieltje gedraaid ?
Jahaaaaaaa,

ik bedoel iddd die rode lampjes, wist niet precies hoe ik dat moet omschijven sorry. Bedankt voor de snelle hulp. Handleiding ligt op zolder helaas, mischien toch weer eens pakken.

Ik denk dat ik onbewust aan die knopjes heb zitten prutsen :oops:

Thanks a lot!
EOS 350D | Canon 18-55 | Sigma 70-300 |Sigma 28-125 | Sigma EF 500 DG Super |studio flitsset L 120 A met nog wat spul | ------------------------------------------------------
Quote: Zijn het nou de extremisten of de media die alles opblazen...........
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar