Bea's IJzerwaren

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
GRUNNIGER
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:12
WoonplaatsCOLON Nieuwegein / Groningen
CONTACTCOLON

Hoi hoi allen,

Ik heb gisteren wat zitten rommelen met de camera en de onderstaande foto is 1 v/d resultaten.

Graag zou ik lezen wat jullie er van vinden.

Greetz Marcus

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34926[/img]
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Het zegt me eigenlijk niets.

Misschien dat ik hem wel interessant zou vinden als je een wat lagere hoek had gekozen en een lagere scherptediepte (groot diafragma = klein diafragmagetal = bijv. f/3.5).
Ook een andere ondergrond zou al verschil maken imo...

Succes
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Het idee is er, maar misschien iets te voorzichtig uitgevoerd.

Het was denk ik leuker geweest wanneer je een hele berg met munten had neergestrooid, en dan scherp had gesteld op juist de munten waar Bea op te zien is.

Over deze foto valt weinig te zeggen denk ik, en misschien is het een idee om verschillende foto's te maken zodat we kunnen beoordelen welke we het beste vinden.

Zoals ik zei, probeer het eens met een berg muntjes, en dan beeldvullend, dat lijkt mij persoonlijk mooier.
Gebruikers-avatar
GRUNNIGER
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:12
WoonplaatsCOLON Nieuwegein / Groningen
CONTACTCOLON

U roept, wij schieten ;)

Dit is dus uit de 2e poging gekomen.

Ik betrap mezelf er op dat ik toch weer orde heb proberen te scheppen in het beeld door de muntjes te rangschikken ipv gewoon het materiaal te fotograferen :oops:

Als ik van heel dichtbij in een lage hoek probeer te schieten krijg ik de cam. niet scherp gesteld.
Enig idee wat ik fout doe?

Ik heb de kitlens (18-55) op me cam zitten en de afstand van lens tot object varieert tussen de 20 tot 40cm

Bedankt voor de tips, ik ben echt een volkomen beginneling op dit punt dus ik hoop dat ik de raad een beetje goed heb opgevolgd.


[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34991[/img]

Greetz M
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Vind de 2e nog steeds niet echt speciaal, sorry...
Probeer eens ECHT een heeeele hoop, beeldvullend. En ook wat verschillend gekleurde munten (1, 2, 5, 10, 20, 50 cent)

Houd er rekening mee dat je minimaal 0,28 meter (28cm) afstand tot je onderwerp moet houden (minimale scherpstelafstand kitlens).

Gewoon lekker veel experimenteren!
PeetPlafond

Met dit weer ging ik BUITEN experimenteren.
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Nummer 2 vind ik al echt een sprong voorwaarts!
Het wordt ineens een stuk spannender nu er verschil in scherpte ontstaat. Ik heb geen idee of dat aan de hoek ligt of aan het diafragma maar het is meteen veel interessanter.
Nog steeds vind ik de ondergrond niet zo goed, misschien gewoon eens een boek openslaan en ze daarop leggen of (zoals al is gesuggereerd) een hele berg muntjes bij elkaar smijten.

Wellicht (of overdrijf ik nu?) is het ook mooi om er een paar stevige halogeen-bureaulampjes op te zetten (van die 'gezellige' je weet wel :wink: ) en dan net buiten beeld wat donkere vlakken te plaatsen (de speakers van je stereo, een plank van je boekenkast, whatever) om wat meer reflectie-tekening te krijgen...

Keep up the good work!

P.S. reflectie-tekening??? wtf???
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
GRUNNIGER
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:12
WoonplaatsCOLON Nieuwegein / Groningen
CONTACTCOLON

Ik denk dat ik wat te gefocused ben op de hele plaat scherp hebben.

Bij de foto's die ik gisteren geschoten heb zat namelijk ook deze.
Misschien dat dit wat meer het soort foto is wat jullie bedoelen?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=35049[/img]

En ik was gisteren ook liever naar buiten gegaan om daar te experimenteren met de camera, maar helaas moest ik thuis blijven omdat ik een nieuwe lens verwachtte :wink:

Jammer genoeg was de lens niet wat we er van verwachttenmaar dat is weer een ander verhaal.

Nogmaals dank allemaal voor de tips.

Groetskes M
Het is niet de bestemming die er toe doet maar de reis er heen
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Ik heb even snel een foto gemaakt, ik bedoelde meer op deze manier... beeldvullend.

Maar smaken én meningen verschillen he :P
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=35252[/img]

Gewoon een kwestie van croppen...

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=35253[/img]
Kijken is niet altijd zien.
Gebruikers-avatar
GRUNNIGER
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:12
WoonplaatsCOLON Nieuwegein / Groningen
CONTACTCOLON

Ik zit niet zo goed in de slappe was als jij, zoveel muntjes heb ik niet in huis :D

Maar idd, zoveel mensen zoveel smaken.

Vind het trouwens wel wat hebben, die drukte van alles door elkaar.
Het is niet de bestemming die er toe doet maar de reis er heen
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

GRUNNIGER schreefCOLONIk zit niet zo goed in de slappe was als jij, zoveel muntjes heb ik niet in huis :D

Maar idd, zoveel mensen zoveel smaken.

Vind het trouwens wel wat hebben, die drukte van alles door elkaar.
Haha dat is een kwestie van wél willen kaarten om geld, maar het níet willen verliezen van grote bedragen... ;)

En de manier waarop je een foto maakt is natuurlijk iets waarin je een geheel eigen stijl kunt ontwikkelen.

Het gaat er dus niet zozeer om wát je op de foto zet, maar hóe.

Je begon bijvoorbeeld met 2 muntjes, maar hebt al snel gezien hoe veel interessanter een foto kan worden door wat meer muntjes in beeld te brengen en dan weer te spelen met de scherptediepte.

Hoe vaker je foto's maakt, en hoe beter je leert kijken, hoe mooier je foto's eruit komen.

Ik ben nog echt een beginneling, maar heb wel heel veel aan 2 boeken gehad. En nog steeds!

Mocht je interesse hebben dan zou ik zeker kijken voor het boek "Fotograferen onderweg" van Frank Muller, kost niet veel, maar staat wel veel in.

Of het boek Fotografie van John Freeman.

Staar je niet blind op boeken die je leren digitaal te fotograferen, want de basisprincipes worden daar vaak niet in behandeld, die je juist wel moet kennen.

Ik hoop meer van je te zien op dit forum!
Groeten, DeKeuv
Gebruikers-avatar
GRUNNIGER
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 15
GeregistreerdCOLON 26 Feb 2006 18:12
WoonplaatsCOLON Nieuwegein / Groningen
CONTACTCOLON

Ik mag niet gokken van mijn moeder dus daar zit hem de kneep :wink:

Maar idd, je word op den duur critischer over je gemaakte foto's, al moet ik wel toegeven dat ik nog veel aan het "speelschieten" ben (oftewel de meest onnozele dingen vastleggen).

Ik ben me nu vooral aan het toeleggen van sluitersnelheden en diafragmainstellingen enzo.

Binnenkort komt er een nieuwe lens onze kant op (canon 35-80mm) die de ouders van mijn vriendin nog op zolder hadden liggen.

Dus dan begint het spelen opnieuw :D

Wat die boeken betreft............bedankt voor de tip.
Maar eens even zien wanneer we tijd (en geld :? ) overhebben om ze te halen

Groeten

M
Het is niet de bestemming die er toe doet maar de reis er heen
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar