Sneeuw in Spijkenisse (komt zelden voor).

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Regards
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 14:56
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Ha luitjes, tijd lang niets van me laten horen op het forum :oops: .
Heb ook m’n toestel ook 2 maanden niet aangeraakt :oops: , dus ja het werd weer eens tijd om wat te gaan doen, toen ik vanochtend uit m’n bed uit kwam zag ik een mooie kans om weer eens te gaan fotograferen.
Welnu zie hieronder mijn bijdrage aan de sneeuw die hier vandaag was, het is best wel uitzonderlijk dat we hier aan de kust (onder de rook van de Botlek/Rotterdam) zoveel sneeuw was gevallen afgelopen nacht.
Alleen het was niet echt mooi, geen zon maar het was heiig.

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

#11
Afbeelding

#12
Afbeelding

#13
Afbeelding

#14
Afbeelding

#15
Afbeelding

#16
Afbeelding
Canon 350D + Grip Canon EF 17-40 [color=red]L[/color]4 Canon EF 50 MK II 1.8 Canon 70-200 [color=red]L[/color]4 + Canon Ext 1.4 II Canon Speedlite 550 EX + Omnibounce
Gebruikers-avatar
Gixxje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 133
GeregistreerdCOLON 12 Mei 2005 10:49
WoonplaatsCOLON Sliedrecht Zuid-Holland

Mooie platen.
Alleen duurd het wel heel lang voor ik ze zag.
Maar ik vind ze mooi vooral die twee ganzen dat is mijn favoriet.

Paul

IDD overal sneeuwd het maar nooit in de westerlijke delen eindelijk hebben we hier ook een keer een dik wit deken.
[size=75]Eindelijk de camera weer ter hand genomen, was er ff uit een foto dipje denk ik[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Regards schreefCOLONAlleen het was niet echt mooi, geen zon maar het was heiig.
Dat ben ik dus helemaal niet met je eens! Juist die mist geeft extra sfeer aan deze foto's. Neem nou bijv die foto's in het park (2, 3 en 4) of 8. En zeker 9 en 14, die zijn door dat wit-in-wit juist geweldig mooi! Overigens prima van belichting en kleur, erg mooi gedaan.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Doosje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 70
GeregistreerdCOLON 19 Feb 2006 13:55
WoonplaatsCOLON Stiens

Kan eecht niet anders zeggen , dan.. 'wauw' .. en het aantal is ook groot genoeg .. :)

Vind de kleuren ook errug goed gelukt .


mijn favoriet is 14 .. (zie je ook nog net mannetje lopen .. )
[leren kost tijd, tijd is kostbaar .. dus laten we elkaar helpen]
Regards
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 14:56
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Heren, sorry voor de late respons maar was ff met m'n home page aan het stoeien, kon geen foto's meer uploaden naar m'n gallery, daar staan er nog meer op, dus als je ze wilt zien kijk ff op m'n Home page :lol:
Gixxje schreefCOLONMooie platen.
Alleen duurd het wel heel lang voor ik ze zag.
Maar ik vind ze mooi vooral die twee ganzen dat is mijn favoriet.

Paul

IDD overal sneeuwd het maar nooit in de westerlijke delen eindelijk hebben we hier ook een keer een dik wit deken.
Geduld is een schone zaak, toch :lol: , geintje, klopt inderdaad dat het wat langer duurt, maar je trekt dan ook ff 7.8MB van mijn server vandaan aan foto's, en als er dan meerdere mensen teggelijk kijken ja dan onstaat er wel een een ontstopping.

Ja lekker hé een keer zo'n deken hier, tis alleen jammer dat het alweer weg is.
fokkedeboer schreefCOLON
Regards schreefCOLONAlleen het was niet echt mooi, geen zon maar het was heiig.
Dat ben ik dus helemaal niet met je eens! Juist die mist geeft extra sfeer aan deze foto's. Neem nou bijv die foto's in het park (2, 3 en 4) of 8. En zeker 9 en 14, die zijn door dat wit-in-wit juist geweldig mooi! Overigens prima van belichting en kleur, erg mooi gedaan.
Oei :oops: zo zag ik het niet, heb je absoluut gelijk in, maar op sommige foto's zie je nog wel een waterig zonnetje, m'n'vrouw zij vanavond nog, 'zijn ze in zwart/wit gemaakt?', maar dat het wat heeft dat is een ding wat zeker is, ben d'r zelf ook best een beetje trots op, viel ook niet mee om ze te bewerken, (schiet ze in RAW) moest de witballans wel goed zetten, maar dat is wel gevoelig, of het word blauwig of het krijgt een bruinige tint.

Heren, bedankt voor de reactie's :wink:
Canon 350D + Grip Canon EF 17-40 [color=red]L[/color]4 Canon EF 50 MK II 1.8 Canon 70-200 [color=red]L[/color]4 + Canon Ext 1.4 II Canon Speedlite 550 EX + Omnibounce
Regards
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 14:56
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Doosje schreefCOLONKan eecht niet anders zeggen , dan.. 'wauw' .. en het aantal is ook groot genoeg .. :)

Vind de kleuren ook errug goed gelukt .


mijn favoriet is 14 .. (zie je ook nog net mannetje lopen .. )
Op m'n home page staan er nog meer :wink:
Ja en dat na 2 maanden geen foto's meer gemaakt te hebben, moest ff zoeken hoe die ook alweer aanging :oops:
Kleuren? welke kleuren :wink: heb d'r niet veel aan gedaan, wiltbalans, belichting, shadows, contrast, en een klein beetje saturation in RAW converter van CS2, hierna levels, shadow/highlight en daarna usm er overheen laten fietsen, hierna evetueel nog een crop toegepast.

O ja, uhum het was geen mannetje, maar een jonge dame.
Canon 350D + Grip Canon EF 17-40 [color=red]L[/color]4 Canon EF 50 MK II 1.8 Canon 70-200 [color=red]L[/color]4 + Canon Ext 1.4 II Canon Speedlite 550 EX + Omnibounce
Gebruikers-avatar
Joyce
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 658
GeregistreerdCOLON 12 Feb 2006 16:11
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Mooie plaatjes hoor!!
Ik woon ook in Spijkenisse, maar nog maar een paar maanden. Het heeft hier inmiddels zo veel gesneeuwd dat ik begon te denken dat het bij Spijkenisse hoorde...
Waar ben je geweest om je foto's te schieten?
Ik was vrijdag in Bernisse en heb daar flink geschoten.
Groetjes Joyce

Mooi he, alles....

Kijkdoos, lampjes ernaast, lampje erop, glas in verschillende vormen en maten ervoor en een tasje waar alles in moet.
cadboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 12:25
WoonplaatsCOLON Leiden

Mooie serie. Mijn favorieten zijn foto 5 en 14.
Groet André

Canon 5D MKII - Canon Ef 17-40mm f/4L - Canon Ef 24-105mm f/4L - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
- EF 50 mm 1.8 MK II - Flitser 430 ex.

Site Mijn foto's
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

hoi

kan maar een ding zeggen....
prachtige foto's :lol:

Rob
Frodo
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 402
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 11:37
WoonplaatsCOLON Schagen
CONTACTCOLON

Sfeervolle platen
Groetjes Ed
Regards
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 50
GeregistreerdCOLON 30 Jun 2005 14:56
WoonplaatsCOLON Spijkenisse
CONTACTCOLON

Joyce schreefCOLONMooie plaatjes hoor!!
Ik woon ook in Spijkenisse, maar nog maar een paar maanden. Het heeft hier inmiddels zo veel gesneeuwd dat ik begon te denken dat het bij Spijkenisse hoorde...
Waar ben je geweest om je foto's te schieten?
Ik was vrijdag in Bernisse en heb daar flink geschoten.
Thnx, maar waar ga je nu dan naar toe? snap het niet hoor, je heb altijd heelrijke geurtjes, en het is hartstike gezond, dan ga je toch niet weg :wink: , je begrijpt het wel denk ik hé, is een geintje, zou ook het liefst wegaan hier, rot fabrieken, al ga je maar een dagje weg (bijvoorbeeld naar Brabant) en kom je weer hier in de buurt en wat ruik je dan?
Ja die sneeuw was wel ff leuk (gelukkig niet voor lang, anders hadden we zwarte sneeuw (paar keer meegemaakt als het wat langer bleef liggen)).
Waar ik ze gemaakt heb?, ben ff terug geweest om 2 overzicht foto's te maken, heb ook nog een plategrondje gemaakt.
Je heb ook foto's gemaakt, waar zijn ze dan? :wink:, in de Bernisse kan je inderdaad ook leuke foto's maken.

Afbeelding
De rode lijn is waar ik de foto's heb gemaakt.

Afbeelding
Kijkend richting de jeugdcentrum.

Afbeelding
Kijkend richting de auto garagebedrijf (rechter kant v.d. foto).


@ Boa, CanonRob & Frodo, thnx voor de leuke reactie.


(De 2 overzicht foto's zijn niet ter beordeling hoor, zijn ff snel genomen snapie's :lol: kan je gelijk zien in wat voor omstandigheden ik de foto's heb gemaakt)
Canon 350D + Grip Canon EF 17-40 [color=red]L[/color]4 Canon EF 50 MK II 1.8 Canon 70-200 [color=red]L[/color]4 + Canon Ext 1.4 II Canon Speedlite 550 EX + Omnibounce
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar