In de tuin

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

Hallo,

plots riep mijn vrouw kom snel kijken
en neem de camera mee

zie hier wat er aan de hand was..in de tuin
foto's zijn door het raam genomen :(

foto1
Afbeelding

foto2
Afbeelding

foto3
Afbeelding

foto4
Afbeelding

Een sperwer heeft beslag gelegd op een van onze vaste tuin-gasten.


Rob
Laatst gewijzigd door 1 op CanonRob, in totaal 1 keer gewijzigd.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

heel erg gaaf... top moment en geweldig dat je thuis was... da's nog eens geluk hebben...

misschien wrang om dat zo te zeggen maar dit is de natuur i.m.o...
www.johanvanderwielen.nl
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

De foto's konden misschien nog wel wat beter, maar aan echt optimale instellingen e.d. denk je op zo'n moment niet ;).

Erg mooi om te zien, op dit soort momenten kun je alleen maar zitten genieten. Het is jammer van de duif, maar zoals schoffie al zei, zo is de natuur en de sperwer moet ook eten ;).

Vaak maken roofvogels alleen maar kans bij een prooi die op de een of andere manier minder sterk is dan de andere vogels, niet alert genoeg, verzwakt, etc..
De turkse tortels zijn er dus ook weer op vooruit gegaan ;)
[size=75]*... ...*[/size]
two-tone
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 732
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2005 00:39
WoonplaatsCOLON Vlaardingen
CONTACTCOLON

geluks vogel!!

is dit niet zelfs een havik ipv een sperwer?
[size=75]EOS 40d || Canon EF 50 f1.8 mkII || Canon EF 70-200/2.8 [color=red]L[/color] USM + zonnekap || Canon Speedlite 430EX || Manfrotto 055DB+029 3weg hex qr. + 679B+Proball 308 ballhead[/size]
THJKlos
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1346
GeregistreerdCOLON 20 Apr 2005 12:31

two-tone schreefCOLONgeluks vogel!!

is dit niet zelfs een havik ipv een sperwer?
Dacht ik eerst ook, maar aangezien er in de startpost sperwer stond heb ik dit ook maar in mijn commentaar gezet.
Het definitieve antwoord laat ik wel aan de echte experts over ;)
[size=75]*... ...*[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Je bent getuige van een moordzaak... ;)

Het is overigens echt een sperwer ;) (haviken hebben kleinere staarten).
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
Gebruikers-avatar
Lvnielen
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 370
GeregistreerdCOLON 05 Jan 2006 12:32
WoonplaatsCOLON Schiedam

zo'n beest zal ik hier in schiedam in mijn tuin echt nooit tegen komen....we hebben hier wel een stel pappegaaien rond vliegen....die heb ik nog niet op de foto want was steeds te laat met me camera
kiekeboe!
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Erg gaaf om te zien inderdaad! Heb zelf ook een keer zoiets in de tuin gehad, maar die was snel weer weg, voor ik de camera kon pakken. En voor door het glas genomen foto's zijn ze nog helemaal niet zo verkeerd!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
redmar
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1433
GeregistreerdCOLON 10 Dec 2005 21:26
CONTACTCOLON

Zo, indrukwekkend! Mooi om te zien hoe de roofvogel meer oplettend oog heeft voor de omgeving zodat niemand zn verse prooi wegsteelt dan voor die prooi zelf...

En foto 3 is wel een beetje heel erg blauw, terwijl de anderen van kleur juist zo goed zijn!
Gebruikers-avatar
Joop
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3500
GeregistreerdCOLON 19 Aug 2004 20:55
WoonplaatsCOLON Arnhem
CONTACTCOLON

Gaaf! Niet slecht voor door de ramen heen. De derde heeft een verkeerde witbalans. Daar is nog wel wat aan te doen. Is de moeite waard. Dit zie je niet elke dag in je tuin.
[size=75][url=http://www.joopsnijder.com]www.joopsnijder.com[/url] -- [url=http://www.istockphoto.com/JoopS]IStockPhoto[/url][/size]
cadboer
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 920
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 12:25
WoonplaatsCOLON Leiden

Ik sluit me bij de anderen aan gave serie.
Groet André

Canon 5D MKII - Canon Ef 17-40mm f/4L - Canon Ef 24-105mm f/4L - Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
- EF 50 mm 1.8 MK II - Flitser 430 ex.

Site Mijn foto's
ErikDignum
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3249
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2005 17:19
WoonplaatsCOLON Zaandam
CONTACTCOLON

He,

Fantastisch zeg, die sperwer (want dat is het met 95% zekerheid) in je tuin. Ik heb het ook eens meegemaakt, maar de fotos ervan waren ronduit slecht....Dus ik wacht met het nodige geduld op een volgende... :shock: :D

En om in te haken op de opmerking van Lvnielen: we hebben hier wel een stel pappegaaien rond vliegen --> als het van die groene zijn, met een dun zwarte halsband....dan zijn het halsbandparkieten!! Komen regelmatig in en rond parken in Nederland voor.
Canon schrijf je met een C en Erik met een k
www.erikdignumfotografie.nl
www.facebook.com/ErikDignumFotografie
http://www.oypo.nl/erikdignum
Brandpunt
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 65
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2005 15:24
WoonplaatsCOLON Nederland
CONTACTCOLON

Rob mooie serie.
Vooral het onverwachte moment en je snelle reactie van het vastleggen van deze Tele-ac-tie cursus 'Hoe fileer je een duif?'
Op www.vogelvisie.nl staan veel soorten (ook havik + sperwer) beschreven met hun afbeelding erbij.
De beschrijving en afbeeldingen bekijkende ga ik in jouw serie ook meer voor de havik in deze.

mvrg Brandpunt
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Strakke foto's!

En wat het is...geen idee...Of een flink wijf sperwer Of een klein tarsel havik. De spitse kop doet havik vermoeden, alsook het soort prooi. Daarentegen is de kans een havik in je tuin te krijgen zo goed als 0 dit in tegenstelling tot sperwers. Op foto 3 zie ik een redelijk rechte staart wat wijst op een sperwer, havik heeft een afgeronde staart. Wb kleed zijn de foto net niet duidelijk genoeg om op basis daarvan iets te kunnen roepen...

Groets,
Marco
www.thezeeuw.nl
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

Hoi

Bedankt voor de reacties, de roofvogel is toch echt een Sperwer.
Dit kun je zien aan de zwarte vlekken op de staart, wat ook te zien is op
www.vogelvisie.nl zoals Brandpunt al vermelde.
je kunt dit redelik goed zien op foto 3.

De meeste foto's waren redelijk (ik heb er zo'n 50 gemaakt), maar vanuit een moeilijke hoek en zo onzichtbaar mogelijk voor de Sperwer.

Zie hier een foto van www.roofvogels.org let op de staart.

Afbeelding


Rob
Laatst gewijzigd door 1 op CanonRob, in totaal 1 keer gewijzigd.
noortman
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 273
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2005 19:12

Wat voor een roofvogel het is, weet ik niet, het slachtoffer kan ik wel indentificeren. Het is een prachtige serie en zeker wanneer het door het raam is gefotografeerd.
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

ben geen vogelaar maar is een sperwer die een turkse tortel nuttigt... moet ook gebeuren op z'n tijd... :wink:
www.johanvanderwielen.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar