3xGeel=...?

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
mservais
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 00:55
CONTACTCOLON

Ja...wat kan ik er van zeggen...?
bananen!
Gewoon een testje.

Is reklame eigenlijk wel toegestaan? :lol:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=33555[/img]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Studio is niet mijn ding, maar hij lijkt mij een beetje vlakjes uitgelicht. En heb je verschillende soorten licht gebruikt? want de schaduw onderaan lijkt een beetje een andere kleurtemperatuur te hebben.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
Gebruikers-avatar
mservais
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 00:55
CONTACTCOLON

Ik heb geen studio, gewoon mijn eettafel gebruikt met wat halogeenspots erboven, en een zwakke flits van de camera.
Ik heb wat witte A4-tjes onder en rond het, overigens compleet willekeurige, onderwerp gelegd zodat het aan alle kanten belicht werd.
De schaduw aan de onderzijde kon ik niet wegkrijgen, ik hoop dat iemand daar een tip voor heeft.

Ik ben volledig nieuw met het fotograferen, dus ik probeer eigenlijk een beetje van alles uit. Ik heb wel een hoop ideeen, maar het is nog wat moeilijk om dat op de juiste manier op de "gevoelige digitale plaat" te krijgen. Door hier mijn foto's te plaatsen hoop ik snel mijn ideeen te kunnen gaan uitwerken.

Bedankt voor je reactie!
Gebruikers-avatar
Roth-Mastwq
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1854
GeregistreerdCOLON 14 Jun 2005 17:59
WoonplaatsCOLON Emmer-Compascuum

Studio is meer het type foto / in dit geval :wink: - of niet :roll: :twisted:
Maar misschien de volgende keer een andere hoek nemen?
[url=http://www.300d.nl/forum/album_personal.php?user_id=2924][size=84][color=blue][b]Roth-Mastwq[/b][/color][/size][/url]

Spul [img]http://i18.photobucket.com/albums/b139/Roth-Mastwq/9206180604026209d38285.gif[/img]

[size=75][b][color=red][i]"Wat voor camera is dat? Een Canon? Ik dacht dat jij met Nikon schoot! [/i]En wat voor lenzen gaan daar dan op?"[/color][/b][/size]
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Om die schaduwen te verminderen kan je een simpele fotobox bouwen in nog geen kwartiertje:

Leg een flinke kartonnen doos (maatje verhuisdoos of groter) op zijn lange kant met de opening naar je toe op tafel.
Snij met een stanleymes drie gaten iets kleiner dan een A4-tje in wat nu de linker- rechter- en bovenkant zijn.
Neem een flink vel stevig papier (A3 of A2) en gebruik wat plakband om deze aan wat nu de bodem is aan de voorkant (bij de opening) te bevestigen.
Plak het andere eind aan wat nu de achterwand is (ongeveer halverwege qua hoogte) en zorg er hierbij voor dat er een mooie kromming ontstaat vanaf de helft van de diepte.
Plak de drie gaten die je in de doos sneed af met A4-tjes en zet je lampen daarachter (zodat ze dus door de A4-tjes heen de doos in schijnen).

Ik weet dat de uitleg een beetje crappy is en daarom heb ik vlug een nog crappier tekeningetje gemaakt:


Afbeelding

Nu krijg je diffuus(er) licht uit verschillende hoeken wat schaduwen sterk vermindert. Je kunt ook nog een flinke bureaulamp met een A4-tje over de kap achter of naast je camera zetten om ook wat licht van voren te krijgen.

LET OP DAT JE DE PAPIERTJES NIET TE DICHT OP DE LAMPEN ZET OF ANDERSOM WANT ALS HET ZAAKJE IN DE FIK VLIEGT BEN JE ZUUR

Je zult (met de meeste soorten dozen) merken dat er nog een soort magenta-zweem over de foto hangt. Dit kun je voorkomen door de hele binnenkant van de doos met witte A4-tjes te beplakken.

Simpel maar doeltreffend, veel plezier...

EDIT: (Hopelijk) ten overvloede: Leg nu je onderwerp in de box, zet de lampen aan en druk op dat zwarte knopje op je toestel :-)
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
mservais
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 00:55
CONTACTCOLON

Bedankt voor de tip!

ik zal eens een dagje plannen om wat te gaan knutselen...
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Graag gedaan... Knutsel ze!
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Gebruikers-avatar
flipya54
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 428
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 22:28
WoonplaatsCOLON Freetown, Sierra Leone
CONTACTCOLON

Ik heb nog even gezocht op google... Als je een betere en mooiere wil bouwen moet je hier even op klikken http://www.pbase.com/wlhuber/light_box_light_tent
compromise - conformity - assimilation - submission - ignorance - hypocrisy - brutality - the elite
know your enemy
Target
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2698
GeregistreerdCOLON 14 Dec 2005 11:43
WoonplaatsCOLON Wuustwezel ( België )
CONTACTCOLON

ik ga straks eens langs een vriend elktrieker. Gratis lichtbox ( vind in de kast wel een laken waar ik een stuk kan uit knippen :lol:)
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Heeft iemand al eens ge-experimenteerd met koude kathode buisjes (CCFL)? Worden veel gebruikt bij case-modding door "PC-fanaten".
Zoals: http://www.acryan.com/_lights/ACR-CC3053.shtml
Moeten zo rond 10 euro per 2 stuks + inverter kosten.
Nadeel: je moet ze op een 12V voeding aansluiten :(
Voordeel: geen warmte ontwikkeling en 300mm lang en 3mm dik.
Geen idee of het bruikbaar is.
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
mservais
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 84
GeregistreerdCOLON 30 Jan 2006 00:55
CONTACTCOLON

ik heb er wel 1 in mijn pc zitten, een bleuwe weliswaar, maar ik vraag me af of het licht wel sterk genoeg is om het bruikbaar te maken voor fotografie.
De voeding is geen probleem, kan je gewoon een goedkope pc voeding voor gebruiken.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

mservais schreefCOLONik heb er wel 1 in mijn pc zitten, een bleuwe weliswaar, maar ik vraag me af of het licht wel sterk genoeg is om het bruikbaar te maken voor fotografie.
De voeding is geen probleem, kan je gewoon een goedkope pc voeding voor gebruiken.
Dat is voor mij ook de vraag, hoewel die dingen ook als backlight in laptops gebruikt worden. En ook wel bij portable professionele lichtboxen worden toegepast.
Ik zal eens bij een onderdelenzaak gaan kijken en een testje doen (heb nog ergens een tot 12V /1,5A regelbare voeding liggen).
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Elisabeth
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 97
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2005 08:26
WoonplaatsCOLON Zwolle

Persoonlijk had ik de bananen uit een iets 'spannender' oogpunt genomen. Met die box ga ik ook maar eens aan de freubel :) , goeie tips!
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

boels069 schreefCOLONIk zal eens bij een onderdelenzaak gaan kijken en een testje doen (heb nog ergens een tot 12V /1,5A regelbare voeding liggen).
De witte exemplaren moesten besteld worden :D
Vanmiddag 2 stuks opgehaald.
Een snelle test geeft me hoop op een goed resultaat: f/11 met 1/6s [edit]en ISO 100[/edit] met de 2 CCFL-buisjes boven het onderwerp (zonder reflectormateriaal achter de buizen).
Ik heb er nu nog 10 in bestelling staan: op ieder linker-, rechter- en bovenvlak van de nog te maken box wil ik 3 stuks CCFF's monteren die afzonderlijk aan/uit te schakelen zijn.
Nadeel is wel dat de omvormers een ingangsspanning van 12V= nodig hebben, dus een 12V-voeding 2,5A staat nu ook op de verlanglijst...
Meer dus later..
Mijn fiets spoort beter dan ik.
Gebruikers-avatar
boels069
Redacteur
Redacteur
BerichtenCOLON 20267
GeregistreerdCOLON 04 Dec 2005 09:52
WoonplaatsCOLON Almere

Nog twee stuks CCFL's binnengekomen, even een statiefopname gemaakt met mijn EF-S 17-85mm IS USM 0,4 s f/29.0:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... c_id=34181[/img]
Genoeg buisjes (4) om 1 van de 3 zijden van een box te voorzien. Heb een doos (50bx35hx35d) van binnen met een restje witte muurverf behandeld.
Morgen verder knutselen als het droog is....
Mijn fiets spoort beter dan ik.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar