Mac

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
wouterwit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 11:47
CONTACTCOLON

Ik gebruik nu thuis een oude PC die echt niet meer snel is. Nu heb ik de kans om een Mac aan te schaffen omdat een grafische school die opruimt en overstapt op nieuwere computers. (heb opzich al een goede beeldbuis)
Nu is mijn vraag: is dit interessant voor beeldbewerking in Photoshop CS2 voor die prijs? Want daar wordt die dan vooral voor gebruikt.

Zie link:
http://members.home.nl/hmmdewit/VERKOOP_MACS%5b1%5d.doc
http://bodyandbrain.deviantart.com
dccm
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 74
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 10:48
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Het zijn leuke aanbiedingen die je school geeft.

Voor beeldbewerking zijn ze allemaal wel goed, heb zelf een iBook G3 600MHz...niet supersnel maar PS is er nog wel op te werken. Ik gebruik PS ook niet dagelijks dus ik stoor me er ook niet aan.

Maar als je PS2 vaak gaat gebruiken lijkt het me beter om zeker voor een G4 te gaan. Liever nog een G5 natuurlijk.
Canon EOS 50D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Canon EOS 500N | Canon EF28-80/3.5-5.6 | Tamron AF 28-300/3.5-6.3 | Tamron AF 100-300/5-6.3 | Canon EF 50/1.8 | BP511 lookalike | Vosonic VP3310
wouterwit
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 167
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2004 11:47
CONTACTCOLON

dccm schreefCOLONHet zijn leuke aanbiedingen die je school geeft.

Voor beeldbewerking zijn ze allemaal wel goed, heb zelf een iBook G3 600MHz...niet supersnel maar PS is er nog wel op te werken. Ik gebruik PS ook niet dagelijks dus ik stoor me er ook niet aan.

Maar als je PS2 vaak gaat gebruiken lijkt het me beter om zeker voor een G4 te gaan. Liever nog een G5 natuurlijk.
Ik vind het alleen nogal onduidelijk met die G4 bijvoorbeeld. Er staan twee G4's:
- de Imac (volgens mij): waar alles in de beeldbuis is gebouwd
- een gewone computerkast die vele malen goedkoper is (is die dan ook goed?)
http://bodyandbrain.deviantart.com
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

wouterwit schreefCOLONIk vind het alleen nogal onduidelijk met die G4 bijvoorbeeld. Er staan twee G4's:
- de Imac (volgens mij): waar alles in de beeldbuis is gebouwd
- een gewone computerkast die vele malen goedkoper is (is die dan ook goed?)
Ik heb zelf een G4, en ik heb de processor vervangen door een dual-G4 van elk 933 MHz. En PS CS2 werkt er prima op! Lijkt me een goeie deal. Maar nog beter is die G5... Ik denk dat dat een iMac G5 is? Zo te zien wel. Prima machine, en lekker snel! De prijs van 600 euro lijkt me redelijk.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
IBOOK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 136
GeregistreerdCOLON 21 Dec 2004 14:21
CONTACTCOLON

de G4's die op het plaatje staat is wel echt oud. zou ik zelf niet voor gaan maar een G5 Imac voor 600... ik zou zeggen pak ze allle 15 maar voor me in...
maar ook de Imac G4 is nog goed te gebruiken hoor (en dat voor maar 350,-, das niet duur)

wel jammer dat er niet meer gegevens bij staan
MacTheo
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 89
GeregistreerdCOLON 01 Jul 2005 09:27
WoonplaatsCOLON Horn

Kun je je de (geringe) meerprijs veroorloven, dan zou ik in ieder geval voor de iMac G5 gaan. Wat bij PS2 heel belangrijk is is flink veel intern geheugen. Zo te zien hebben deze exemplaren al 1GB en dat loopt al lekker. In deze machines kun je (zelf) max. 2x 1GB plaatsen. Een HD van 80GB is niet overdreven, maar ja, externe HD's zijn ook niet zo duur meer. Ga in dat geval wel voor een firewire-versie. Is veel stabieler dan USB en als je er een backup van je systeem op zet, kun je er ook nog van opstarten, mocht je interne HD het bij een crash begeven.

Een G5 met 1GB kan PS2 goed aan en straks wellicht ook nog PS3. Een G4 ook, maar met volgende versies van PS weet ik het niet. Kun je het op school niet uitproberen?

Het verschil in die twee G4's is het volgende: een iMac G4 is een consumentenmachine; buiten de 'draaiende onderdelen' (HD, optische schijf, ventilatoren) kun je niets vervangen of uitbreiden. De 'losse' G4 is een zgn. PowerMac. Deze is gemakkelijker uit te breiden d.m.v. slots en heeft over het algemeen ook een zwaardere videokaart. Ook dual-processors zijn er alleen voor de PowerMacs. Kortom: PowerMacs zijn machines voor studio's.

Voor meer informatie over Apple verwijs ik je naar enkele goede forums: www.macosx.nl www.macfreak.nl www.macwereld.nl www.macned.nl of kijk ook eens op www.tweedehandsmac.nl voor andere Macs
[size=84]Canon EOS 50D - EF 17-40 f/4.0 [color=red]L[/color] - EF 24-105 f/4.0 [color=red]L[/color] IS - EF 50 f/1.8 II - Speedlite 430 EX II - RS-80N3 - Manfrotto 055AB & 141RC - Lowepro Minitrekker AW - iMac 24'' alu - Wacom Graphire4[/size]
Gebruikers-avatar
DeKeuv
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 482
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 07:23
WoonplaatsCOLON 6561 nogiets

Geen garantie en software... dat kost op zich ook best veel, ik zou het voor de prijs van 600 euro niet doen. Dan spaar ik liever door voor de nieuwe Mac's met intel processoren :lol:
Kijken is niet altijd zien.
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

DeKeuv schreefCOLONGeen garantie en software... dat kost op zich ook best veel, ik zou het voor de prijs van 600 euro niet doen. Dan spaar ik liever door voor de nieuwe Mac's met intel processoren :lol:
Herstel intel :?
Dacht meer aan.

Two dual-core 2.5GHz PowerPC G5 processors
1.25GHz frontside bus per processor
1MB L2 cache per core
512MB of 533MHz DDR2 SDRAM (PC2-4200)
250GB Serial ATA hard drive
16x SuperDrive (double-layer)
Three open PCI-Express expansion slots
NVIDIA GeForce 6600 with 256MB GDDR SDRAM

:wink:
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar