Brand maar los........

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

Ik vind hem zelf mooi, ben benieuwd naar jullie mening:

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2888[/img]
Walter
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 55
GeregistreerdCOLON 20 Okt 2004 15:31
WoonplaatsCOLON Utrecht
CONTACTCOLON

Hoi Anneke,

Ik heb hem op veler verzoek maar verwijder :oops:

Vind hem niet scherp genoeg (maar ja zegt zo weinig)

greetz Walter
Laatst gewijzigd door 1 op Walter, in totaal 24 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

@Walter: het is niet de bedoeling om foto's te veranderen in dit deel van het forum. Kan alleen met foto's die in W.I.P. staan. Je kunt Anneke wel vragen om de foto daar te zetten, zodat je 'm kunt aanpassen.

@Anneke. Ik vind de foto wel mooi, maar ik vraag me wel af of het mooier was geweest als beide halmen scherp waren geweest. Verder erg krap gecropt aan de bovenkant. Verder lekkere kleuren.
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Hoi Anneke,
Op zich een mooi onderwerp en een goede poging, alleen zou ik (voor zover mogelijk) de compositie wat anders hebben gekozen: ik zou twee halmen vanaf de zijkant hebben gefotografeerd met wat onderling nivoverschil (ongeveer 1/3) en dan de ene afhangend naar links en de ander afhangend naar rechts.
Succes verder!
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONVerder erg krap gecropt aan de bovenkant. Verder lekkere kleuren.
Vind ik ook wel ja :)
Verder vind ik em mooi!
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Anneke,

Mooie compo.

De voorste halm niet helemaal scherp, de achterste halm had iets scherper gemogen en het geheel iets uit het midden volgens de gulden snede. Verder vind ik hem een tikje te donker.
Denk je een superprent gemaakt te hebben, "zeikt" Danny hem weer af..... :lol:
Weet dan, ik ben ook maar een "pruts-en-prul-fotograaf" en bij mij mislukt ook 80% en op de overige 20% valt ook het nodige op te merken.
Hoe langer ik fotografeer, des te kritischer word je op jezelf.

Ik ben het eens met Ytos dat je in dit forumdeel niet aan foto's moet gaan prutsen zonder toestemming van de fotograaf. Daar komt bij dat ik het resultaat van Walter minder vind dan het orgineel wat betreft compo. Die achterste halm geeft juist die extra dimensie.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Het concept is excellent. Lekker dromerig, mooie details, goeie elementen.

Ik zou proberen om de gele lijn in de achtergrond horizontaal te krijgen. Heb het gevoel dat ie scheef staat. Dat hoeft in het echt niet zo te zijn, maar het voelt zo. De 2e halm en de eerste halm moet je eens proberen te scheiden, door iets naar links te draaien. Dan komt ie meer los van de hoofdaar. Iets naar beneden en de hoofdaar valt in de schaduw van de boomrand, super.

Scherpte hoeft niet altijd, zeker niet voor dit soort dromerige schoten.

Alles natuurlijk met behoud van eigen smaak en mening ;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

Ik wil jullie allemaal even bedanken voor jullie reactie.
Zelf zou ik ook best vaker mijn mening eens willen geven bij de foto van anderen, maar ik vind dat ik er zelf te weinig van weet om een gefundeerde mening te kunnen geven.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Anneke schreefCOLONIk wil jullie allemaal even bedanken voor jullie reactie.
Zelf zou ik ook best vaker mijn mening eens willen geven bij de foto van anderen, maar ik vind dat ik er zelf te weinig van weet om een gefundeerde mening te kunnen geven.
Commentaar op een foto geven is minimaal 50% gevoel. Het technische komt later wel. Mensen die niets van fotografie weten kunnen toch ook aangeven of ze een afbeelding mooi vinden of niet. Dus, gewoon je comments geven. Je zult er niet op aangekeken worden.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Yep, percies. juist als je dat gevoel niet in rechtstreeks commentaar kan omzetten, word je "gedwongen" je gevoel "handen en voeten" te geven. Gecombineerd met wat je zoal leest en opsteekt van de rest, word je daar steeds beter in. Met als gevolg dat je meer gaat "zien".
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
anneke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 194
GeregistreerdCOLON 05 Jun 2004 07:51
WoonplaatsCOLON Drachten
CONTACTCOLON

ik zal het gaan proberen.........bedankt voor de stimulans!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar