De eerst met 350D

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Freestyler
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

Excuses als de foto's te groot zijn... 600px width

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Foto's zijn niet te groot hoor, mag tot 900 pixels (in de grootste afmeting) zijn hier.
Ik vind de foto's niet zo heel spannend, maar waarschijnlijk zijn dit ook de eerste foto's die je met de camera maakt, en dan gaat het niet direct om de compositie :-)
Qua techniek vind ik ze een beetje somber aandoen. Met een klein beetje nabewerking worden ze veel frisser van kleur. Ik denk dan aan het Shadows&Highlights filter van PhotoShop, of de Levels aanpassen (schuif aan de buitenste totaan het "bergje" in het histogram).
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
Gebruikers-avatar
Freestyler
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

Fokke,

bedankt voor je opmerking. Zal de volgende keren eens kijken naar het berg histogrammetje

het zijn inderdaad zo'n beetje de eerste foto's welke ik geschoten heb gezien ik de camera gisteren gekocht heb. In principe ben ik nog niet echt bekend met het systeem van de camera.

Wellicht dat ik na wat oefening wat strakkere platen kan plaatsen ;)
Gebruikers-avatar
Freestyler
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

hier nog 4

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vinny
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 669
GeregistreerdCOLON 17 Mei 2005 13:18
WoonplaatsCOLON Vlaardingen

de laatste 4 zijn iedergeval iets spannender maar ze zijn een beetje overbelicht
schoffie
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 10370
GeregistreerdCOLON 26 Aug 2005 08:15
CONTACTCOLON

Kijk.... weer één in het land der 350D's... dat wordt nog veel uitzoeken en experimenteren maar oh wat ga je mooie foto's schieten!!

Wellicht kun je wat exra info geven over hoe je de foto's hebt geschoten (welke lens, elke camera stand, welke parametersetting, of je in RAW of in JPG schiet, etc.). Je zult al gauw merken dat iedereen die maar lang genoeg op dit forum rondhobbelt vanzelf overgaat op de standen AV en M en in RAW schiet. Dat heeft ermee te maken dat je dan de maximale controle hebt over het eindresultaat en zo min mogelijk uit handen geeft.

v.w.b. je foto's ben ik het met de eerste drie met Fokke eens (het zal eens niet zo zijn :wink: ). De foto's zijn niet zo spannend en voroal bij de eerste twee mis ik nogal at scherpte. #3 vind ik wel erg leuk maar dat komt omdat wij jaren ratten hebben gehad en één van onze eerste was ook een albino.. fototechnisch vind ik hem ook niet zo slecht hoor. De laatste foto's zijn al heel wat leuker wat onderwerp betreft. De composities zijn cenraal (alles exact in het midden) en dat maakt een foto minder spannend. zok even op het forum over de gulden snede of 1/3 regel, geen wet maar wel en mooi handvat om je foto compo technisch wat sprekender te maken... daarnaast zijn de kleuren wat flets, ga eensaan de slag met de tip van Fokk en je zult zien heo snel ze zullen verbeteren.

veel succes en we zijn benieuwd naar de volgende serie...
www.johanvanderwielen.nl
Gebruikers-avatar
wvangerven
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 647
GeregistreerdCOLON 18 Sep 2004 13:03
WoonplaatsCOLON Arnhem

Leuk hè, om er met je nieuwe camera even lekker op los te stoeien. Dat het niet echt spannende foto's zijn geworden: ach, wat zoú het? :D Ik persoonlijk vind die rattenfoto erg leuk. Gewoon omdat ik vroeger ook veel ratten heb gehouden (ook witte). Ga lekker door en we krijgen later als je je camera wat beter kent vast ook wel andere platen te zien! :wink:
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Juist door foto hier te plaatsen leer je...en dat is toch wat we allemaal willen. Beter worden dan we nu zijn...toch :wink:
En dan door de camera-instellingen erbij te zetten kunnen andere je tips geven wat je beter wel of niet moet doen.
Ik maakte de zelfde (hmmmm...eh foutje) als jij door het onderwerp altijd in het midden te zetten. En kreeg ook als tip om zo snel mogelijk van de automatische stand af te gaan. En dan worden je foto's anders omdat jij het dan bepaalt.
Gewoon heel veel uitproberen (AV stand bv) maar vooral genieten he!!!
Wel lief van deze dieren om precies in je lens te kijken........

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
Gebruikers-avatar
Freestyler
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 24 Jan 2006 11:10
WoonplaatsCOLON Woudenberg
CONTACTCOLON

de eerste platen zijn allen op de automatische stand geschoten en ik beloof hier vanaf nu vanaf te stappen haha ;)

wat betreft de centrale composities. Ik zal het zeker meenemen in mijn foto's en zal de komende dagen even flink wat experimenteren.

Morgen met vriendin lief naar de dierentuin dus wellicht dat ik daar eens me best kan doen en het geintje door kan krijgen

allen bedankt voor de feedback trouwens ;)
Gebruikers-avatar
marian
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3614
GeregistreerdCOLON 27 Nov 2004 11:47
WoonplaatsCOLON Maarssenbroek

Veel plezier morgen enne.....we zien de foto's wel verschijnen.

Marian
Life is beautiful... and so is my 40D!

01-01-2007 mijn website www.mariankorte.nl is online!!!!!
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar