Rescue Helicopter bij veerboot

Treinen, auto's, motoren, fietsen, boten... alle andere voertuigen die niet onder Spotters vallen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
CanonRob
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 15 Jan 2006 12:44

Hoi

Toen wij op de terugweg waren met de boot vanuit schotland, we waren net een uurtje vertrokken, minderde de boot vaart hij lag nagenoeg stil
en even later kwam de helicopter om een zieke medepassagier op te halen, we moesten allemaal weg van het achterdek.
Er was daar een landingsplaats voor de heli, alleen deze was echter te groot dus circelde hij rond de boot.
Deze foto's zijn genomen met een olypus digi, had toen jammer genoeg mijn Eos nog niet

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Het werd snel donker,maar toch wel aardige plaatjes

Rob
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ik heb je foto's maar even genummerd, want dat beoordeeld beter. Daarnaast willen we hier het liefst foto's genomen met een EOS. Af en toe een foto van een andere camera is niet erg, maar hele series is dus niet echt de bedoeling.

In deze serie is het overigens ook niet erg om wat selectiever te zijn. Veel foto's lijken op elkaar. Bijvoorbeeld #1 en #2. Persoonlijk zou ik dan voor #1 gaan. Die is helderder, waardoor de helicopter beter uitkomt.

Idem voor #3 en #4. Ik vind #3 beter, want daar mis je gewoon een heel stuk van de helicopter. Bij #4 lijkt het meer per ongeluk dat de staart net onderbroken wordt door de reling. Dan had je wellicht beter een stapje naar rechts kunnen doen.

#5 en #6 Zijn ook weer vrijwel gelijk. Sowieso staat in beide de helicopter centraal. Persoonlijk zou ik #5 links en onder wat croppen (met behoud van verhoudingen en grootte), zodat de helicopter echt de ruimte in vliegt. #6 Zou ik helemaal weglaten. Die heeft dan geen toegevoegde waarde meer.

#7 en #8 Zijn ook weer vrijwel gelijk en verder niet echt spannend. Het stukje hoofd is eigenlijk net storend, want het is niet groot genoeg voor een mooi beeld.

#9 Is wel leuk, dat die brancard er onder hangt. En het stukje van de boot rechts maakt het dan af. Maar het kan ook hier weer helderder.

Bij #10 vaar je van de aarde af... even je horizon rechtzetten. Idem voor #11. Verticaal croppen zou daar trouwens mooier zijn denk ik. Dan verlies je dat storende deel links.

Bij #12 vind ik de reling storend. Die had ik niet geplaatst, want die voegt niets toe IMHO.

#13 en #14 Zou ik waarschijnlijk ook verticaal croppen. Ook weer om het storende element links te verwijderen.

Al met al een aardige serie, maar veel van hetzelfde. Ik hoop overigens dat je bovenstaande als opbouwende kritiek wilt opnemen. Je bent nog maar kort op het forum, dus ik kan me voorstellen dat je vol trots deze plaatjes laat zien en dat je dan niet echt zit te wachten op het commentaar dat ik geef. Maar het komt uit een goed hart ;).
Gebruikers-avatar
bouk
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6783
GeregistreerdCOLON 25 Dec 2004 18:27
WoonplaatsCOLON De Rijp

mooie reeks, wat mij opvalt zijn de wieken, erg goed zo.
grt,bouk.
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Hele mooie reeks..
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Mongol
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 153
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 11:39
WoonplaatsCOLON Amsterdam

Ben 3 april 1993 rond 23:30 ook met zo'n gele rakker vanaf Ben MacDui (Clach nan Taillar) naar Craigmore Hospital in Inverness gebracht. Een belevenis om nooit meer te vergeten. Vandaar dat ik een beetje stil wordt van deze foto's.

Zeiknat geblazen toen ik het water uit de Clach nan Taillar over me heen geblazen kreeg terwijl de winchman m'n brancard aan de kabel koppelde. Dan even bungelen in de leegte onder de heli, en vervolgens die heerlijke warme kero damp over je heen vlak voor je aan boord gaat.
If you do not pay homage, we will take your property. If you do not have property, we will take your children.
If you do not have children, we will take your wife. If you do not have a wife, we will take your head.
Chinggis Khaan's tax law
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar