Stingray...en ander nat spul

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Laatst gewijzigd door 8 op Dazzle, in totaal 31 keer gewijzigd.
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

Gaaf!
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Dat is leuk. En dan ook nog in de Rode Zee. Vind 'm trouwens niet zo rood... :?

Foto ziet er mooi uit. Zal maar even niets over compo zeggen, want het lijkt me dat dat onder water niet altijd even makkelijk is. Toch?
Bjorn s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2004 22:04
WoonplaatsCOLON Lelystad

Kijk dit is leuk zeg, dit soort foto's hebben we nog niet hier geloof ik.....behalve achter glas dan :D
Zou graag nog wat foto's willen zien......heb je ook haaien :wink:
Wat kost nou zo'n onderwaterhuis, en is dit een beetje universeel.....zou een 10d er ook in kunnen :?:
Lijkt me ook heel gaaf om foto's mee te maken vanuit het water van kite/ windsurfers.


Bjorn
G3 - 10D - Sigma 18-50 - Tamron 28-105 - Canon 75-300 III USM - Canon 50mm F1,8
MarkR
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 272
GeregistreerdCOLON 12 Jun 2004 14:14

Geweldige foto!
Groeten, Mark
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

qua compositie is het niets nee.. onderwater maak je of mooie composities of closeups.. dit komt doordat je onderwater kleur en lichtverlies hebt welk veel groter is dan bovenwater.. tussen de 7 en 10 meter diepte ben je al het rood kwijt en daarna volgen oranje, geel, groen en uiteindelijk hou je alleen blauw en zwart over.. (+30 meter) dus voor een compostie moet je afstand nemen en daarmee een hele zware flitser hebben.. dat lukt je dus niet met een DS125.. :)

maar ik zal wel meer plaatjes posten met iets meer compositie als ik de andere 600 foto's ook heb verwerkt :)

vwb de behuizing.. ze zijn niet goedkoop.. de behuizing van Ikelite is voor de 300d 1200 euro en dan moet er nog een domeport op van 200 euro als je op het water blijft dan heb je geen flits nodig maar onderwater is het een must.. ik heb het eerst geprobeerd met een 50watt gasontladings lamp 6800k en dat heeft geen power.. het probleem was dat de ikelite behuizing en flisters niet weten wat eTTL was .. nu wel en ik laat mijn huis in january modificeren zodat er een standaard flitser op kan..

voor de 10d is er een apart huis en voor de 20D komt ie in november geloof ik.. voor meer info... www.ikelite.com of www.onderwaterhuis.nl

Nee haaien heb ik niet.. helaas.. er zouden er bij Shabrouk Umm Qamar gezeten moeten hebben maar heb er geen gezien.. zitten meestal net op 30+ en dat is offlimits in de Rode zee..

ciao..

meer volgt zsm
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Snoopy
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 390
GeregistreerdCOLON 28 Jun 2004 21:26
WoonplaatsCOLON Leek

Hele mooie foto.
widida
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 196
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 22:30
WoonplaatsCOLON Rijssen
CONTACTCOLON

ik sluit me bij de meerderheid aan ....erg mooi !!! aplaus..!!!!
Rebel+kitlens en een Tamron 70-300 LD makro 1:2 en 50mm f1.8 voor reversed !!..Sunpak powerzoom 40x motto "1 foto zegt meer dan 1000 woorden" www.widida.nl
Bjorn s
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 37
GeregistreerdCOLON 02 Aug 2004 22:04
WoonplaatsCOLON Lelystad

Oke dit is echt pro spul, duur dus :? maar je kunt ook alles bedienen, en ja dat kost natuurlijk een plukkie.
Is dus gewoon duurder dan je camera.
Eigenlijk moet ik meer zoiets hebben waarbij je de camera er aan in doet ingesteld met de instelling die je meestal gebruikt en dat waarneer hij afgesloten is je alleen de sluiterknop nog maar hoeft te gebruiken.
En in het water blijven totdat je accu leeg is, of je kaart vol is :lol:

Ben erg benieuwd naar de foto's.....hou het wel in de gaten.
Succes met die 600 foto's.
Haaien fotograferen......brrrrrrrrrrr.....adrenaline.
Lijkt me wel heel gaaf "vanuit een kooi" :wink: als ik uberhaubt in zo'n kooi durf te stappen trouwens.

Bedankt voor de info.

Bjorn
G3 - 10D - Sigma 18-50 - Tamron 28-105 - Canon 75-300 III USM - Canon 50mm F1,8
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

kick
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Dazzle schreefCOLONkick
Dus je wilt commentaar... :)

Allereerst, nummer je foto's volgende keer even. Nu wordt het zo moeilijk. Die vis, in dat water daar, die foto is wel leuk... :?. Dat komt dus niet over.

Wel fijn dat je een serie hier neerzet en niet voor elke foto een apart topic hebt geopend.

De mooiste wat mij betreft, omdat 'ie mooie kleuren heeft, scherp is en een goede compo heeft:
[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=3169[/img]
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

hehe.. nee daar was de kick niet voor maar als je je eigen topic wijzigt dan komt ie niet automatisch naar boven.. en deze stond al heel aardig onderaan.. :)

maar nummeren.. hmm goed idee :)
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Kro houd ook van zwemmen, maar zn cam niet :) Mooie techs, prima platen voor onderwate.
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
Gebruikers-avatar
maartenw
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1719
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 00:14
WoonplaatsCOLON Eindhoven
CONTACTCOLON

Ziet er gelikt uit, heb die behuizingen wel eens gezien voor de rebel, wel kaasie.
tip. op http://www.istockphoto.com vragen ze naar onderwaterfoto's. maybe leuk om zakcentje bij te verdienen
www.studio111.nl
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar