chinese roos gemaakt met macro lens

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
marco en wendy
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 20
GeregistreerdCOLON 27 Okt 2004 09:22
WoonplaatsCOLON almere

CANON EOS 300D, Lens EFS 18-55, TAMRON Af 70-300, Flits Speedlite 420EX
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Mooi gedaan.

Alleen is de voorste rand en de achterste rand van de bloem niet helemaal scherp.
Ik weet niet in welke stand je hebt geschoten. Als het in de Av-stand is zou je de diafragmawaarde iets kunnen verhogen zodat je een grotere scherptediepte krijgt. Niet teveel want dan raak je de mooie wazige achtergrond ook kwijt.
Verder zou ik iets meer groen rechtsboven meeschieten waardoor de bloem nog meer contrasteert met de achtergrond.
Blijft een mooie plaat hoor!
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Mooie bloem; redelijke foto als ik naar de scherpte kijk. Lijkt wel of er op die knop linksonder scherp gesteld is :? Ik vind het in ieder geval moeilijk te bepalen waar 'ie scherp is. Wel mooie DOF en compo is aardig. Wederom het object dat in het midden staat. Dat kan dus beter IMO.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Ikke eens met Ytos. Moeilijke bloem om echt strak in beeld te krijgen, heb ook vele pogingen ondernomen :)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar