Canon Battery Grip BG-E1

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Noud
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2004 21:53
CONTACTCOLON

Ben van plan een Canon Battery Grip BG-E1 aan te schaffen.
Maar,.....waar blijft dan eigenlijk het originele afsluitklepje
onderaan m'n EOS??
Iemand ervaring mee?????
*Marco*

Motordigitaal schreefCOLON Yep.

In de grip zit een speciale ruimte waar het klepje ingaat zodat je hem niet kan kwijtraken.
Hey super, das iets wat ik ook altijd nog wilde weten. Nu nog een goedkoop adresje op de kop tikken om zo'n grip aan te schaffen :D
Noud
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2004 21:53
CONTACTCOLON

Motordigitaal:

Begrijp ik het nu goed dat je het kapje eraf moet halen en dat je het daarna kan "bewaren" in een uitsparing van de "grip-battery"..????
firewatcher
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 151
GeregistreerdCOLON 22 Sep 2004 21:13
WoonplaatsCOLON hengelo
CONTACTCOLON

Noud schreefCOLONMotordigitaal:

Begrijp ik het nu goed dat je het kapje eraf moet halen en dat je het daarna kan "bewaren" in een uitsparing van de "grip-battery"..????
:D ja klopt :D
canon eos 20 d, BG-E2, sigma 17-35/2.8-4 ex sigma 28-70/2.8, sigma 70-210/2.8, canon 90-300/4.5-5.6, canon 35-105/4.5-5.6, speedlite 550 ex, 3x canon bp-512 en 2x lexar 256 mb 40 speed, image tank 40 gb en lowepro phototrekker classic forest G
Noud
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 31 Aug 2004 21:53
CONTACTCOLON

Ok, dat is duidelijk.
Maar....hoe lang gaat die grip-battery eigenlijk mee voordat je hem weer moet opladen? Ik weet dat het afhankelijk is van zaken zoals flitsen, veel scherpstellen enzo. Ik kan met de originele battery één dag foto's maken. Hoe lang zal dit zijn met die nieuwe....??
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Motordigitaal schreefCOLON
Noud schreefCOLONOk, dat is duidelijk.
Maar....hoe lang gaat die grip-battery eigenlijk mee voordat je hem weer moet opladen? Ik weet dat het afhankelijk is van zaken zoals flitsen, veel scherpstellen enzo. Ik kan met de originele battery één dag foto's maken. Hoe lang zal dit zijn met die nieuwe....??
Gaan net zolang mee als zonder grip. De grip zelf gebruikt geen stroom.
En je normale accu gaat in de grip (dus niet meer in je camera) en er kunnen twee accu's in.
En als je er direct een tweede accu in gooit krijg je ze niet leeg hoor op 1 dag. (is mij tenminste nog nooit gelukt)
Wel eens 422 opnames op 1 dag gemaakt en de accu's waren nog lang niet leeg.
Ik maak met 1 accu al ruim 400 opnames, dus je moet inderdaad flink doorschieten om die 2 accu's leeg te krijgen. Ligt ook een beetje aan de mAh van je accu's trouwens. Ik had er 2 keer 1350mAh standaard in. Toevallig gisteren een defecte 1350mAh kosteloos geruild voor een 1500mAh dus nu nog meer foto's schieten.
Gebruikers-avatar
Waldmann
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2004 19:24
CONTACTCOLON

Ook ik was van plan een grip aan te schaffen. Hij werkt dus niet op penlites zie ik.

Ik heb een standaard accu. Mijn idee achter de grip was dat er penlites in zouden gaan. Ik wilde nl. geen tweede accu aanschaffen. Nu kun je met zo'n accuutje aardig vooruit. Dan kan ik toch beter een tweede accu koper. Is goedkoper en ik hoef minder gewicht mee te nemen op reis. Daar ik het ook voor bedoeld. Ik ga naar Chili en Argentinie en als ergens in de middle of nowhere een accuutje leeg is wil ik wel een reserve bij me hebben.

Trouwens, dat laden gaat bij mij niet super. Vanacht een accuutje in het ladertje gelegd. Net even in het toestel gedaan: net zo vol als toen die in het ladertje ging. Kan misschien kloppen want het lampje van het ladertje ging niet knipperen toen ik het accuutje er in schoof. Vreemd. Dit mag toch niet?
In het land der blinden is Eénoog koning.

[size=84]Mijn gereedschap: EOS 30D / EOS 400D / EF-S 18-200 IS / EF 70-300 DO IS USM / EF 50 1.8 / Speedlite 420EX[/size]
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Waldmann schreefCOLONTrouwens, dat laden gaat bij mij niet super. Vanacht een accuutje in het ladertje gelegd. Net even in het toestel gedaan: net zo vol als toen die in het ladertje ging. Kan misschien kloppen want het lampje van het ladertje ging niet knipperen toen ik het accuutje er in schoof. Vreemd. Dit mag toch niet?
Lader of accu kaduuk? Of... heb je de stekker van de lader wel in het stopcontact gedaan. Ik weet het, wellicht overbodige vraag, maar bij mij zit de lader standaard in het stopcontact. Maar dat is bij mij een stekkerdoos met aan/uitschakelaar. Na de vakantie stekker van de lader dus weer in de stekkerdoos, maar de stekkerdoos niet aangezet... :? Vandaar dat ik het jou ook maar even vraag.

En anders dus even lader bij iemand testen.

Voor een goedkope accu met goede garantie (half jaar): www.deverkoper.nl. Zie ook mijn topic in Fotozaken, leveranciers en winkels.
Gebruikers-avatar
Waldmann
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 80
GeregistreerdCOLON 17 Sep 2004 19:24
CONTACTCOLON

Ytos schreefCOLONLader of accu kaduuk?
Het ding is brandnieuw. Lijkt me stug. Gisteren weer geprobeerd, de accu was in een mum van tijd vol. Super.
Ytos schreefCOLONOf... heb je de stekker van de lader wel in het stopcontact gedaan.
Wat denk je zelf :D
Ytos schreefCOLONIk weet het, wellicht overbodige vraag, maar bij mij zit de lader standaard in het stopcontact.
Bedankt voor de tip. Laat ik dat ook eens proberen.
Ytos schreefCOLONVoor een goedkope accu met goede garantie (half jaar): www.deverkoper.nl. Zie ook mijn topic in Fotozaken, leveranciers en winkels.
Ik ga eens kijken.
In het land der blinden is Eénoog koning.

[size=84]Mijn gereedschap: EOS 30D / EOS 400D / EF-S 18-200 IS / EF 70-300 DO IS USM / EF 50 1.8 / Speedlite 420EX[/size]
djc
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 883
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 20:51

Noud schreefCOLONOk, dat is duidelijk.
Maar....hoe lang gaat die grip-battery eigenlijk mee voordat je hem weer moet opladen? Ik weet dat het afhankelijk is van zaken zoals flitsen, veel scherpstellen enzo. Ik kan met de originele battery één dag foto's maken. Hoe lang zal dit zijn met die nieuwe....??
Misschien overbodig: er zijn twee type accu's: de 511 en de 511A.
DE 511A heeft een hoger mAh en gaat langer mee. Er is ook een 512 te koop, die gebruik ik bij mijn 20D, die heeft een nóg hoger vermogen.
Tristan21
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 23
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2004 13:17

kun je ook accu's met verschillende mAh er in doen?
Digital Rebel | Ef-s 18-55mm | Ef 50mm f1.8 | Tamron 28-200mm | 2x 256mb Dana Elec I | Lowepro Nova 4 AW | BG-E1 | Speedlite 420 EX | Sto-Fen Omni-bounce 420 EX | X-drive Pro 40GB imagedrive
Aalt Brandsen
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 17
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 20:39
WoonplaatsCOLON Hierden/Harderwijk
CONTACTCOLON

Ben net bij Foto Peter in Harderwijk geweest. Zag de Battery grip liggen en vroeg om informatie.

Op dit moment hebben ze een aanbieding: Battery grip + accu
€ 149,00. :lol:
Normale prijs € 279,00
Prijs voor een accu normaal € 99,00. :(

Tel uit je winst!!!!!!!!! k ben ook even aan het rekenen :roll:
Laatst gewijzigd door 1 op Aalt Brandsen, in totaal 20 keer gewijzigd.
Groet, Aalt

Canon EOS40D + EF-S 18-55 + EF 17-85 IS USM + Sigma 55-200
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Aalt Brandsen schreefCOLONBen net bij Foto Peter in Harderwijk geweest. Zag de Battery grip liggen en vroeg om informatie.

Op dit moment hebben ze een aanbieding: Battery + accu € 149,00. :lol:
Normale prijs € 279,00
Prijs voor een accu normaal € 99,00. :(

Tel uit je winst!!!!!!!!! k ben ook even aan het rekenen :roll:
Grip is overal al rond de € 150,- dus daar zou ik me niet blind op staren. Als het een originele Canon accu is, dan is die normaalgesproken inderdaad rond de € 100,- maar als het een ander merk is, dan betaal je al gauw de helft minder. Een noname heb je al voor onder de € 15,-

Dus rekenen oke, maar dan wel goed rekenen. En bedenk dat niemand cadeautjes weggeeft, behalve Sinterklaas... ;)
*Marco*

Ytos schreefCOLONGrip is overal al rond de € 150,- dus daar zou ik me niet blind op staren.
Das niet geheel waar. Zie 'm op verschillende sites ( www.cameranu.nl en www.digitalstreet.nl) voor € 125,- staan.
Bij www.kamera-express.nl staat 'ie tijdelijk voor € 119,-. Met verzending na vooruitbetaling (€ 5,-). komt dat op € 124,-
Heb 'm net maar toch even besteld :!:
Gebruikers-avatar
CAM22
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3229
GeregistreerdCOLON 18 Okt 2004 20:04
WoonplaatsCOLON Joure
CONTACTCOLON

Gekocht bij Crown voor 119!
Groet,
Jeroen @ [color=darkblue][b][url]http://www.cam22.nl[/url][/b][/color]
- assumption is the mother of all [censored]-ups -
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

*Marco* schreefCOLONDas niet geheel waar.
Kun je nagaan hoe snel zo'n grip daalt in 12 dagen ;).

Feli met je aankoop. Je zult er plezier aan beleven.
carpcatcher
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 386
GeregistreerdCOLON 10 Sep 2004 13:49
WoonplaatsCOLON Haarlem
CONTACTCOLON

pricewatch
http://www.tweakers.net/pricewatch/72272


tja het kan altijd goedkoper las ik hier al :)
patrickm
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 924
GeregistreerdCOLON 15 Nov 2004 14:37
WoonplaatsCOLON Good Ol'vienna
CONTACTCOLON

Aalt Brandsen schreefCOLONBen net bij Foto Peter in Harderwijk geweest. Zag de Battery grip liggen en vroeg om informatie.

Op dit moment hebben ze een aanbieding: Battery grip + accu
€ 149,00. :lol:
Normale prijs € 279,00
Prijs voor een accu normaal € 99,00. :(

Tel uit je winst!!!!!!!!! k ben ook even aan het rekenen :roll:
naja die "normale" preisen zijn ERRUG aan de hoge kant
[size=75]20D, EFS 10-22, Tamron 28-75 2.8 XI LD, Sigma 70-200 EX 2.8 HSM, Canon 28-300 USM IS L, Canon TC2.0, Sigma 105 EX 2.8 Macro,BG2
EX420,CT45
300D EFS 18-55, EF 75-300 III, EF 50 1.8 MKII, BG1
[/size]
*Marco*

Ytos schreefCOLONKun je nagaan hoe snel zo'n grip daalt in 12 dagen ;).
Feli met je aankoop. Je zult er plezier aan beleven.
Heb 'm inmiddels ook al een tijdje binnen, alleen vandaag pas de tijd gehad 'm aan mijn cam te schroeven. Wat werkt dat super zeg, zo'n grip :mrgreen:
Moet alleen nog even (functie en plaats van) alle knopjes uit m'n hoofd gaan leren :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar