wat doe ik nou fout?

Algemene vragen over vliegtuigspotten

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
Gebruikers-avatar
john v
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1207
GeregistreerdCOLON 10 Jun 2004 20:04
WoonplaatsCOLON hendrik ido ambacht

duur lesje :cry:
meneer gates,hij hapert steeds!!!
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

jep zekers van 40 euries :cry: maarja is er geen mogelijkheid dan dat ik me kaartje weer aan de praat krijg? ik snap niet dat ie em soms wel opslaat dan... nouja als dat het is en het ligt in iedergeval niet aan me camera, dat is dan toch wel weer lekker :) jammer dat het lesje zo duur is dan ,geen kans om terug te gaan naar de winkel of de garantie aan te spreken?? bedankt iedereen voor de hulp
Bart-Man
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 171
GeregistreerdCOLON 02 Jul 2004 20:08

Rene Br. schreefCOLONFORMATEER je volle kaartje...NOOIT op de PC maar in je CAMERA.

Dus mocht je dat een keer gedaan hebben, dan is je kaartje mogelijk naar de KL....
Probeer je kaartje eens te formateren met de camera. Bovenstaand mag geen probleem zijn, als je hem daarna weer met de camera formateerd. Anders was het kaartje/of de cam. gewoon defect.
Alias "Mr. Google"
50D|EF 100MM f2.8 Macro USM|EF F/4.5-5.6 100-400 [color=red]L[/color] IS USM|EFS F/4.5-5.6 17-85|550EX|420EX|Manfrotto 330|Manfrotto 144B+128Rc|Manfrotto 679B + 486RC2
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

heb ik geprobeerd, zonder resultaat, dan maar terug naar de winkel met mijn kaartje??
ITR1649
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 20:48
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

Ritsaartk schreefCOLONheb ik geprobeerd, zonder resultaat, dan maar terug naar de winkel met mijn kaartje??
Ken je niemand anders met een CF kaartje? Een dergelijke test met een ander kaartje kan veel verhelderen. Neem je camera mee naar de winkel en vraag in de winkel of ze even een kaartje hebben voor een test.

Het is overigens onzin dat je een CF kaart niet in je pc mag formatteren. Ik heb dit al tientallen, zoniet honderden keren gedaan (werkmatig), en dit levert echt geen problemen op. Je kaart gaat er zeker niet van kapot.
[size=75]EOS 400D ● Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS USM, ● Tamron SP AF 28-75mm f2.8 XR Di ● Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di Macro1:1 ● Canon EF 50/1.8 II ● Sigma AF 100-300/4.0 APO EX (HSM) ● Canon 18-55mm EF-S[/size]
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

mja ik ga morgen maar even naar de winkel om te vragen om een nieuw kaartje, met de mededeling dat deze het niet doet, desnoods koop ik wel een nieuwe maarja ik hoop niet dat het aan me camera ligt, kan ik hem weer terug sturen ik heb hem nog geen eens een week.... :cry:

edit: bij de foto winkel hebben ze het kaartje in een andere camera getest, en hij deed het wel, met de mededeling dat mijn camera defect is :evil: nu even een mailtje gestuurd naar de desbetreffende leverancier
en als het goed is krijg ik dan een nieuwe :?
Laatst gewijzigd door 1 op Ritsaartk, in totaal 14 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ritsaartk schreefCOLON...desnoods koop ik wel een nieuwe...
Kijk, dat is nou weer te makkelijk. Je gaat toch geen geld extra uitgeven omdat je een inferieur product hebt gekregen. Je bent consument en zolang je geen gekke dingen met het kaartje hebt gedaan heb je alle recht op een werkend exemplaar.

Je kaartje doet het niet, dus je hebt recht op een nieuwe of vergelijkbaar vervangend product! Die dingen worden verkocht met 5 of 10 jaar garantie, dus dat lijkt me duidelijk. Het enige dat je moet doen is naar de verkoper toe stappen, zeggen dat 'ie het niet doet (nooit teveel uitleggen, alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden) en de verkoper mage het lekker zelf uitzoeken. Wel bonnetje mee natuurlijk.
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Rene Br. schreefCOLONFORMATEER je volle kaartje...NOOIT op de PC maar in je CAMERA.

Dus mocht je dat een keer gedaan hebben, dan is je kaartje mogelijk naar de KL....
Hu?
Dat mag toch nix uit maken voor een CF kaartje?
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

ik ben met het kaartje terug naar de winkel gegaan, daar hebben ze hem getest en ze zeiden dat het niet aan het kaartje ligt maar aan de camera :evil: :evil:
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

Rene Br. schreefCOLONFORMATEER je volle kaartje...NOOIT op de PC maar in je CAMERA.

Dus mocht je dat een keer gedaan hebben, dan is je kaartje mogelijk naar de KL....
??? of ik hem nou format in mijn card reader of in de camera, ze werken nog allebei.. beetje kolder, sorry.. let wel op hoe je hem formateert; niet NTFS of iets dergelijks..(geen idee of het kan overigens.. :) ) FAT is voldoende maar ik neem aan dat ook de canon fat32 wil voor grotere flash's..
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

Dazzle schreefCOLON
Rene Br. schreefCOLONFORMATEER je volle kaartje...NOOIT op de PC maar in je CAMERA.

Dus mocht je dat een keer gedaan hebben, dan is je kaartje mogelijk naar de KL....
??? of ik hem nou format in mijn card reader of in de camera, ze werken nog allebei.. beetje kolder, sorry.. let wel op hoe je hem formateert; niet NTFS of iets dergelijks..(geen idee of het kan overigens.. :) ) FAT is voldoende maar ik neem aan dat ook de canon fat32 wil voor grotere flash's..
wat is NTFS en wat is FAT als ik vragen mag?
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Ritsaartk schreefCOLONik ben met het kaartje terug naar de winkel gegaan, daar hebben ze hem getest en ze zeiden dat het niet aan het kaartje ligt maar aan de camera :evil: :evil:
Wellicht staat het al ergens, dan heb ik er overheen gelezen. Wat voor soort kaartje heb je (merk, type, snelheid)?

Ze hebben 'm getest. Vraag is hoe? Anders zou ik nogmaals terug gaan mét kaartje én camera. Laat zien dat de combi kaartje-camera niet werkt. Vraag vervolgens om eenzelfde type kaartje en probeer dat in je camera uit. Als dat type kaartje het ook niet doet, dan heeft de winkelier (helaas) gelijk. Doet dat kaartje het echter wel, dan ligt het dus aan je eigen kaartje en moet het kosteloos omgeruild worden.

Het testen moet je trouwens doen in de winkel waar de verkoper bij staat. Je moet ook niet een tweede kaartje kopen, maar vragen om dat tweede kaartje om te kunnen testen. Het is in zo'n winkel natuurlijk makkelijk om te zeggen dat het aan het kaartje ligt, maar je moet hun ook even laten zien dat je niet op je achterhoofd gevallen bent.

Heb je de camera en het kaartje trouwens in dezelfde winkel gekocht? Anders kun je met je camera nog naar de winkel terug en daar met een kaartje testen of het aan je camera ligt.

Kortom, er zijn nog zat mogelijkheden om testen uit te voeren, maar je moet er wel even actie voor ondernemen. En ach, wat maakt de tijd uit... vanaf morgen is het een week lang herfstvakantie (gelukkig wel, ik ben er weer aan toe :)).
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

Ytos schreefCOLON Wellicht staat het al ergens, dan heb ik er overheen gelezen. Wat voor soort kaartje heb je (merk, type, snelheid)?
Compact Flash van 256 MB, snelheid weet ik niet precies
Ytos schreefCOLONZe hebben 'm getest. Vraag is hoe?
Die dame pakte het kaartje, stopte hem in een ander toestel en daar maakte ze een paar foto´s mee en die deden het wel. Ik stond erbij en keek ernaar.
Ytos schreefCOLONAnders zou ik nogmaals terug gaan mét kaartje én camera. Laat zien dat de combi kaartje-camera niet werkt. Vraag vervolgens om eenzelfde type kaartje en probeer dat in je camera uit. Als dat type kaartje het ook niet doet, dan heeft de winkelier (helaas) gelijk. Doet dat kaartje het echter wel, dan ligt het dus aan je eigen kaartje en moet het kosteloos omgeruild worden.
maar het kaartje deed het dus wel in een andere camera dan kan het toch niet aan het kaartje liggen?
Ytos schreefCOLONHet testen moet je trouwens doen in de winkel waar de verkoper bij staat. Je moet ook niet een tweede kaartje kopen, maar vragen om dat tweede kaartje om te kunnen testen. Het is in zo'n winkel natuurlijk makkelijk om te zeggen dat het aan het kaartje ligt, maar je moet hun ook even laten zien dat je niet op je achterhoofd gevallen bent.
ik stond erbij, keek ernaar.
Ytos schreefCOLONHeb je de camera en het kaartje trouwens in dezelfde winkel gekocht? Anders kun je met je camera nog naar de winkel terug en daar met een kaartje testen of het aan je camera ligt..
nee kaartje in het winkelcentrum hier in de buurt, en de camera via internet.

maar ik heb een mailtje gestuurd naar de internet site waar ik hem heb gekocht en ze zeggen dat ze hem niet kunnen omruilen omdat hij niet op vooraad is, maar dat ze hem wel op hun kosten kunnen repareren maar dan ben ik hem 12 dagen kwijt, maar ik vraag me af of dat waar is want ik hoorde ergens dat de Rebel alleen in america gemaakt kan worden omdat canon europa hem niet accepteerd dan ben ik hem dus echt HEEL lang kwijt :evil:
ITR1649
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 124
GeregistreerdCOLON 12 Okt 2004 20:48
WoonplaatsCOLON Hellevoetsluis

ik vraag me af of dat waar is want ik hoorde ergens dat de Rebel alleen in america gemaakt kan worden omdat canon europa hem niet accepteerd dan ben ik hem dus echt HEEL lang kwijt
Foto Konijnenberg heeft mij verzekerd dat dit niet het geval is want dit was ook mijn vraag voor ik de camera kocht.
[size=75]EOS 400D ● Canon EF 70-200mm F/2.8 L iS USM, ● Tamron SP AF 28-75mm f2.8 XR Di ● Tamron SP AF 90mm F/2.8 Di Macro1:1 ● Canon EF 50/1.8 II ● Sigma AF 100-300/4.0 APO EX (HSM) ● Canon 18-55mm EF-S[/size]
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

de manier om een opslagmediumlezer te vertellen hoe data is opgeslagen op een opslagmedium en hoe ie het er op moet zetten..

NTFS = microsoft file system voor de NT familie.. 2000/2003/xp etc..
FAT = nostalgisch; File Allocation Table; tot 2GB (voor een flash wel groot maar voor een Harddisk niet)
FAT32 = 32Bit; groter adresserings gebied dan FAT; max uh.. 255.. geen idee eigenlijk.. meer informatie in het allocatie gebied.. touch dates etc..

er is vast wel een getaileerdere beschrijving maar daar voor verwijs ik je naar... uh wikipedia.nl weet het vast wel..
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

nou snap ik er helemaal NIX meer van :?: :?: Ik liet daarnet even iemand anders even kijken en nu doet hij het weer wel :?: wat moet ik nou? zal ik hem nou wel of niet terug brengen, want als ik hem terug stuur en laat nakijken en hij doet het WEL krijg ik de rekening...
Tinus
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1945
GeregistreerdCOLON 21 Jul 2004 18:34
WoonplaatsCOLON Goudswaard
CONTACTCOLON

ik zou het dan nog even afwachten, misschien zat er alleen wat vuil/stof op de contacten ofzo, maak er gewoon een berg foto's mee en kijk wat er gebeurt, succes :!:
TinusOnline . nl :: 5D :: Corolla :: GSXX
Jelke
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 61
GeregistreerdCOLON 19 Jun 2004 15:10

Je kan je kaartje gewoon formateren op je pc in FAT32 niks mis mee
groetjes Jelke
EOS 10D+EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM+ EF 50 f/1.8II+EF 75-300 f/4-5.6 IS USM+Tiffen filter kits+EF-17-40mm f/4 L USM+Speedlite 580 EX flitser+Sigma AF 12-24/F4.5-5.6 ex DG sph+EF 28 f/2.8+Kenko pro 3000+remote RS-80N3.Sony Digi DSC-F707.PENTAX OPTIO750z.
Hades-1
Site Admin
Site Admin
BerichtenCOLON 2230
GeregistreerdCOLON 07 Jun 2004 07:52
WoonplaatsCOLON Deurne
CONTACTCOLON

idd
je kunt je kaart gewoon in windows formateren
Sterker nog als je dat doet is de clustergrote zo ingedeelt dat je kaart nog sneller wegschrijft ook...
nog kidding...staat ergens een link van mijn post in dir forum over dit onderwerp met tests and all .(ff geen zin om mn erbij te zoeken)

uiteraard wel fat32 NTFS zal niet echt veel doen in je cam.
Wel is bekend dat er kaarten zijn die slecht presteren in je 300d digicam en prima werken in bijv. een canon G3.

kan ook zijn dat een bepaald gedeelte van je geheugen kaart defect is.

Pleur mn in je PC en laat er een diagnostic programma overheen lopen.
Bij twijfel gewoon garantie claimen....die dingen hebben meestal 5 jaar of meer garantie

stuur mn desnoods naar eens van ons op als je er echt niet meer uitkomt
testen wij mn voor je
Ritsaartk
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 33
GeregistreerdCOLON 29 Sep 2004 17:04

sorry voor het opnieuw aan halen van dit toppic, ik heb nu een week allemaal foto´s gemaakt en hij doet het, laten we zeggen fifty fifty, soms wel soms niet, gister weeer 30 foto´s achter elkaar gemaakt, allemaal helemaal zwart, heel frustrerend, waar ik heb bangst voor ben is dat ik hem(de camera) terug stuur en hem terug krijg met de mededeling dat ik iets heel stoms fout doe, kan een foto onderbelicht zijn als je hem schiet in de automatische modes? want je ziet aan dat grafiekje wel dat hij super onderbelicht is, gister maakte ik een foto met een ISO van 1600 met een sluitertijd van 5 seconden overdag, en hij was nog donker... dat kan toch niet?
hades-1 schreefCOLONPleur mn in je PC en laat er een diagnostic programma overheen lopen
waar kan ik zo een Diagnostic programma vinden om mn kaartje te checken, ben een beetje een noob met pc´s.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar