Ik heb wat probleempjes met mijn callibratie.
Als het callibratieprofiel is geladen dan ziet de muis er zo troebel uit; er komt een soort vage schaduwmuis onder te liggen. Ook wordt in Windows (Niet in photoshop) mijn wit enigzins rose. Dit is alleen op mijn foto-pc en op mijn laptop. Mijn oude foto-pc had hier geen last van.
Klinkt dit enigzins bekend in de oren. het kan er toch niets mee te maken hebben dat beide pc's de spider niet via internet hebben geregistreerd?
Ik vind het iig zwaar vervelend.
Overigens wordt het gecallibreerde profiel wel ingeladen.
Spider problemen
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper

- BerichtenCOLON 22137
- GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede

- dbode
- Donateur

- BerichtenCOLON 3247
- GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
- WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug
Ik gebruik de Spider Pro ook op een tweetal PC's, een P4 tower met videokaart Matrox G550 met CRT scherm en een Acer laptop. De door jou geschetste problemen ken ik echter niet.
Ik heb alleen bij aanschaf 1 keer de Spider geregistreeerd, daarna (en ik deel mijn PC regelmatig opnieuw in) niet meer. Ik denk ook niet dat het daar aan zal liggen, zou wel vreemd zijn.
Ik heb alleen bij aanschaf 1 keer de Spider geregistreeerd, daarna (en ik deel mijn PC regelmatig opnieuw in) niet meer. Ik denk ook niet dat het daar aan zal liggen, zou wel vreemd zijn.
Groet,
Dirk-Jan
Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Dirk-Jan
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper

- BerichtenCOLON 22137
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Moet er wel bij zeggen dat op de laptop en foto-pc Windows XP Home draait, met SP2 en op de rommelbak, waar het dus wel goed werkt, Windhoos 2000.

- dbode
- Donateur

- BerichtenCOLON 3247
- GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
- WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug
Op mijn Tower draait eveneens XP Home met SP2 en alle rommel die ome Bill regelmatig als update stuurt. Op de laptop draait XP Tablet edition (een specifieke uitvoering van XP Pro voor Tablet PC's).dejong1racing schreefCOLONMoet er wel bij zeggen dat op de laptop en foto-pc Windows XP Home draait, met SP2 en op de rommelbak, waar het dus wel goed werkt, Windhoos 2000.
Groet,
Dirk-Jan
Dirk-Jan
Heb je toevallig een relatief goedkoop scherm? Ik heb hier zelf een 300-euro tft van iiyama, en dat ding is ook zo rood/roze als een ik weet niet wat. Schijnt vaker voor te komen bij goedkopere display's. Deze week mijn oude crt er weer eens aanhangen, kijken wat die dan doet.
Oowja, als je photoshop hebt moet je eens die adobe gamma-loader uit de opstarten-folder halen. Die schopt de boel ook nog eens extra door elkaar.
Oowja, als je photoshop hebt moet je eens die adobe gamma-loader uit de opstarten-folder halen. Die schopt de boel ook nog eens extra door elkaar.
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper

- BerichtenCOLON 22137
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Ik heb twee iiyamaschermen. Beide vertonen opeens hetzelfde probleem. Laptop heeft het ook, maar die heeft dus een eigen scherm. (IBM)
Adobe amma wordt niet geladen, maar problemen bljiven. Laptop weet ik niet, maar ik vermoed dat de grafische kaart uit mijn foto pc stuk is. Vanavond even proberen met een ander scherm.
Adobe amma wordt niet geladen, maar problemen bljiven. Laptop weet ik niet, maar ik vermoed dat de grafische kaart uit mijn foto pc stuk is. Vanavond even proberen met een ander scherm.

- fotojeroen
- CanonSuperTrooper

- BerichtenCOLON 22137
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Ik ben even iets verder:
Het scherm wat ik heb is een Prolite E435S.
Als ik bij dit scherm op auto-setup druk, dan worden mijn kleuren tijdelijk goed. (Over het zwarte zit nu een rose/paarse gloed) Als ik op die knop druk dan wordt het zwart ook weer echt zwart zoals het hoort.
Helaas springt het later weer terug; als alle aanpassingen zijn gemaakt.
Lijkt mij dan dat het probleem in mijn beeldscherm ligt, maar dat het scherm niet stuk is.
Als ik alle instellingen handmatig verschuif, dan kom ik er bij langen na niet aan om het zwarte weer zwart te krijgen.
Ben nu bezig om drivers e.d. van alles te updaten, maar heeft 1 van jullie nog iets of tips. Dit werkt natuurlijk zwaar knudde
Het scherm wat ik heb is een Prolite E435S.
Als ik bij dit scherm op auto-setup druk, dan worden mijn kleuren tijdelijk goed. (Over het zwarte zit nu een rose/paarse gloed) Als ik op die knop druk dan wordt het zwart ook weer echt zwart zoals het hoort.
Helaas springt het later weer terug; als alle aanpassingen zijn gemaakt.
Lijkt mij dan dat het probleem in mijn beeldscherm ligt, maar dat het scherm niet stuk is.
Als ik alle instellingen handmatig verschuif, dan kom ik er bij langen na niet aan om het zwarte weer zwart te krijgen.
Ben nu bezig om drivers e.d. van alles te updaten, maar heeft 1 van jullie nog iets of tips. Dit werkt natuurlijk zwaar knudde

- Kleintje Pils
- Canon shooter pro

- BerichtenCOLON 1626
- GeregistreerdCOLON 24 Jan 2005 11:54
- WoonplaatsCOLON Leusden
- CONTACTCOLON
Ik heb mijn monitor ook gecalibreerd pas met een geleende spider (heet dat zo?)
Ik kreeg ook gelige kleuren, in alles eigenlijk. Heb daarna maar weer de oude kleuren terug gezet.
Waar het aan lag weet ik niet...
Ik kreeg ook gelige kleuren, in alles eigenlijk. Heb daarna maar weer de oude kleuren terug gezet.
Waar het aan lag weet ik niet...
Mzzls Remco
[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
[url=http://www.touchdown-aviation.com][img]http://img718.imageshack.us/img718/8660/tda.jpg[/img][/url] [url=http://www.twitter.com/tda_tweet][img]http://img20.imageshack.us/img20/1516/twitterlogoheadern.png[/img][/url]
- martinculemborg
- Donateur

- BerichtenCOLON 1164
- GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
- WoonplaatsCOLON Culemborg
- CONTACTCOLON
Ik heb dit probleem met een philips monitor. Het lijkt er hier op dat het ICC profiel ineens niet meer geladen is nadat de screensaver is aangeweest. Misschien toch ook een windows probleem?
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
- fotojeroen
- CanonSuperTrooper

- BerichtenCOLON 22137
- WoonplaatsCOLON Wolluk
Bij mij is het al vanaf ht bios-scherm heb ik inmiddels gezien. Dit is dus nog ruim voor windows. Maar ik blijf het bizar vinden dat wanneer ik op auto-setup klik het zwart tijdeljik wel zwart wordt ipv lichtrosemartinculemborg schreefCOLONIk heb dit probleem met een philips monitor. Het lijkt er hier op dat het ICC profiel ineens niet meer geladen is nadat de screensaver is aangeweest. Misschien toch ook een windows probleem?

- martinculemborg
- Donateur

- BerichtenCOLON 1164
- GeregistreerdCOLON 06 Jul 2005 14:55
- WoonplaatsCOLON Culemborg
- CONTACTCOLON
Das toch wel heel frapant. Ik denk toch iets hardware matigs.
www.donkfoto.nl portretfotografie familiefotografie profielfotografie bedrijfsfotografie productfotografie
Hier spreekt een E430S . . . niet te kalibreren dat ding (met Monaco Optix XR). Binnenkort er eens een CRT aan hangen, kijken of dat beter gaat.dejong1racing schreefCOLONHet scherm wat ik heb is een Prolite E435S.
собы137.1BettCHAPRemiAlicИллюавтоOzdoГузмРабоАрбеThorSter1568ДемиPensTescJeff1018РостхороЧерн
КурсЛипиВагнIsaaXVIIDelpPatt1911KBITMariлилоКастКаруАрутUrsuWhelКочеEscaXVIIKariTescсертЛавр
ЗильсертSmilсертDAIWJellCotoUselЧуякPrivБычкКирсТернГоргфольtranSergAmbrWindShelPoulBrenEnig
людяЛеонЖилиАранEmilRafaКаждZoneВолквидаSwarчистXXXIУварCollFuxiРабигостMichRusiELEGZoneНеме
SigmZoneАзимHenrJohnGeorZoneZoneZoneСодеиндуБедиаструволПетрВикузакаРытхКазоHenrчистприкПоно
ZoneхорополомесяпатичернMabeBoscинстИллюWitcИталGlamKennAD17WALLMist4731STARНОР-хорофизиGree
ПольштампазлFS-0камнРазмкомпигруMicrАртиBeauTaniValeCoctRoyaВоскqбооСиниЛитРWindТомпАллеЛитР
wwwcЛитРдопоЛевиНосоИллюВойнWaltКарбПредактеСлавTetzPampIntrThisЗлобтестСуняАрдаGoodKrugDean
филоЧечуЗуевчитастихКазаBookБогуPatrпрогЗайцQBASавтоКолгРайхиносЧумаMichОлигучащRudyмесямеся
месяДородрузМиряУШекStevСергИванСолоCharСодеШипуArnotuchkasПронАрта
КурсЛипиВагнIsaaXVIIDelpPatt1911KBITMariлилоКастКаруАрутUrsuWhelКочеEscaXVIIKariTescсертЛавр
ЗильсертSmilсертDAIWJellCotoUselЧуякPrivБычкКирсТернГоргфольtranSergAmbrWindShelPoulBrenEnig
людяЛеонЖилиАранEmilRafaКаждZoneВолквидаSwarчистXXXIУварCollFuxiРабигостMichRusiELEGZoneНеме
SigmZoneАзимHenrJohnGeorZoneZoneZoneСодеиндуБедиаструволПетрВикузакаРытхКазоHenrчистприкПоно
ZoneхорополомесяпатичернMabeBoscинстИллюWitcИталGlamKennAD17WALLMist4731STARНОР-хорофизиGree
ПольштампазлFS-0камнРазмкомпигруMicrАртиBeauTaniValeCoctRoyaВоскqбооСиниЛитРWindТомпАллеЛитР
wwwcЛитРдопоЛевиНосоИллюВойнWaltКарбПредактеСлавTetzPampIntrThisЗлобтестСуняАрдаGoodKrugDean
филоЧечуЗуевчитастихКазаBookБогуPatrпрогЗайцQBASавтоКолгРайхиносЧумаMichОлигучащRudyмесямеся
месяДородрузМиряУШекStevСергИванСолоCharСодеШипуArnotuchkasПронАрта