Gratis Canon lenzen! (Ja ook L lenzen)

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Bohr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2004 14:20
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Heb vorige week bij konijnenberg een canon 28-135 onder rembours besteld.
Zou binnen 1 dag geleverd worden
Geld in huis, wachten......geen lens. :(

Volgende dag, wachten.......geen lens. :cry:

ff bellen met konijnenberg: " hij is toch echt verstuurd, ze bezorgen niet op zaterdag, is toch geen rembours geworden, maandag maar bellen als het er niet is, 150 pakketten per dag, etc etc) :(

Zondag wachten tot het maandag is.....of toch niet. :!:

Onbekende vrouw belt zondag aan met haar 2 kindjes: :D " dit pakketje is bij ons bezorgd, we wonen ook op nummer 17 maar in een andere straat. Wij waren er niet, dus is bij onze buren op nummer 19 afgegeven."

Ikke: "dankje wel! :shock: "

Is er dus een pakketje van 450 euro bij een wildvreemde afgegeven, en niemand die hiervoor getekend heeft????
Ik vraag mij nu dus af wat er gebeurd zou zijn als ik GEEN aardige mevrouw en haar buren had gehad....
Wie denk je dat er dan met de gebakken peren gezeten had?
Had ik moeten bewijzen dat ik het niet ontvangen had etc etc.

Dus boze mail naar de konijnen gestuurd.
Korte mail terug, dat ze een klacht indienen verder niks. Achteraan gebeld omdat ik dat wel HEEEEL kort door de bocht vond.

Telefoongesprek: "Is niet onder Rembours besteld omdat ik vaste klant was ??? (1 keer wat besteld)",
"Ligt aan de TPG"
"wat wilt u dan dat ik doe?"
"Is niet mee te frauderen meneer, anders gebeurde dat wel veeel vaker"

Mijn advies en de cynische reden voor mijn titel:
Bestel morgen allemaal een canon 70-200L IS USM onder rembours bij konijnenberg.nl

1) Maak je over geld maar geen zorgen, het wordt toch op rekening verstuurd.
2) Laat je broer de handtekening zetten als ze daar uberhaupt al om vragen.
3) Vertel vervolgens dat je niks ontvangen hebt.

:x

opmerkingen:

- Klinkt allemaal flauw? Het is helaas de harde waarheid.

- Ligt niet aan konijnenberg? Fout, het is hun verantwoordelijkheid een goede leverancier in de arm te nemen. Ook het leveringsdeel behoort geheel tot hun deel van de service verlening.

- Flauwe aanzet tot fraude? Geenzins, ik ben gewoon een deel van mijn vertrouwen kwijt in bestellen bij konijnenberg of waar dan ook. In debuurt waar ik vroeger woonde was die lens gewoon verdwenen. (Woon nu op stand :wink: )

- Ze waren er toch wel achter gekomen? Hoezo? Niemand weet dat ik het pakket uiteindelijk heb gekregen of niet soms? ALS die postbode al een handtekening van iemand heeft dan heeft hij gewoon mij adres (of die van mijn buren dan) op zijn briefje staan en een vreemde handtekening. Ik zit hoe dan ook met de gebakken peren als konijnenberg om het geld vraagt. TPG beweerd gewoon dat het bezorgd is.

boris

p.s. heb de lens en ben tevreden wat dat betreft.
(lens gaf wel na 5 foto's error 01 en error 99, maar na wat prutsen ineens niet meer....is een ander verhaal, andere post)
Fuji S304 >> Minolta Dimage 7i >> Canon 300D >> sluiter kapot...geen camera meer...
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Helaas zijn perikelen met pakketdiensten geen hoge uitzondering. Het zal in de meeste gevallen wel goed gaan, maar ik hoor naar mijn mening gewoon te vaak van dit soort verhalen, ik heb er zelf inmiddels ook ervaring mee: Dikke onvoldoende voor DPD

Maar om even op jouw verhaal terug te komen, als TPG geen handtekening van jou of een huisgenoot kan laten zien ben jij zelf in ieder geval niet verantwoordelijk voor de problemen. Zo lang Konijnenberg niet kan aantonen dat de zending op het juiste adres is afgeleverd ligt de verantwoording bij hun. Zij zullen dan zelf bij TPG moeten aankloppen voor het uitvechten van de schade als de zending verkeerd is afgeleverd. Gelukkig is het dit keer goed afgelopen.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Dit gebeurt dus ook 100 keer met de boeken van mijn boekenclub.
Als er bij ons niemand thuis is, dan geven ze het bij de buren af.

Kan de boekenclub niets aan doen, maar als die buren het nu nooit zouden afgeven........

Ik heb het vermoeden dat bijna alle bezorgers zo werken bij pakketjes waar niet voor betaald hoeft te worden. Bij rembourszendingen gaat het weer niet.

Overigens heb ik 1 maal iets bij Konijn in de winkel gekocht en later 1 ding besteld. Dat bestelde setje wilde ik onder rembours betalen, maar dat moest ik ook gewoon overmaken. Ik vind dat zo onhandig. Ik wil gewoon betalen en klaar. Niks overschrijven en zo.

Niks ten nadele van Konijn, want ik ben er verders hartstikke tevreden over.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Willempie
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 39
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2005 18:11
WoonplaatsCOLON Nijverdal

dejong1racing schreefCOLONOverigens heb ik 1 maal iets bij Konijn in de winkel gekocht en later 1 ding besteld. Dat bestelde setje wilde ik onder rembours betalen, maar dat moest ik ook gewoon overmaken. Ik vind dat zo onhandig. Ik wil gewoon betalen en klaar. Niks overschrijven en zo.
Het vervelende bij onder rembours versturen is dat als de ontvange4nde partij weigert het pakket aan te nemen, je wel als verzendende partij het pakket terugkrijgt maar ook het rembours bedrag kwijt bent (die extra xx euro). Bovendien moet je eerst het bedrag voorfinancieren en dat kan aardig in de papieren lopen bij enkele tientallen (of meer) zendingen per dag.
Persoonlijk zou ik als bedijf zijnde dan ook niet meer onder rembours willen versturen, alleen bij vooruitbetaling.
Ik kan het dus wel begrijpen waarom konijnenbelt dat niet wil doen.
Wim
Tegenwoordig denk ik vaak "Waar gaat het over??"
Gebruikers-avatar
Bohr
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 121
GeregistreerdCOLON 09 Nov 2004 14:20
WoonplaatsCOLON Groningen
CONTACTCOLON

Krijg net een reply van 1 van de hogere pieten bij konijnenberg.
Was een wat serieuzere mail met welgemeende excuses.
Wordt bij TPG achteraan gegaan en krijgt zeker nog een staartje voor hen.
Nog ff heen en weer gemaild en heb wel t gevoel dat er wat mee gedaan wordt.

voelt wel beter zo.

gelukkig, ....want ze zijn daar ook zo goedkoop 8)
Fuji S304 >> Minolta Dimage 7i >> Canon 300D >> sluiter kapot...geen camera meer...
Gebruikers-avatar
ErikL
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 657
GeregistreerdCOLON 01 Jun 2005 17:02
WoonplaatsCOLON Gemert - N.Br. - The Netherlands

eric_nl schreefCOLONHelaas zijn perikelen met pakketdiensten geen hoge uitzondering. Het zal in de meeste gevallen wel goed gaan, maar ik hoor naar mijn mening gewoon te vaak van dit soort verhalen, ik heb er zelf inmiddels ook ervaring mee: Dikke onvoldoende voor DPD

Maar om even op jouw verhaal terug te komen, als TPG geen handtekening van jou of een huisgenoot kan laten zien ben jij zelf in ieder geval niet verantwoordelijk voor de problemen. Zo lang Konijnenberg niet kan aantonen dat de zending op het juiste adres is afgeleverd ligt de verantwoording bij hun. Zij zullen dan zelf bij TPG moeten aankloppen voor het uitvechten van de schade als de zending verkeerd is afgeleverd. Gelukkig is het dit keer goed afgelopen.
[Offtopic]
Eric, is dat toevallig een koeriersbedrijf uit venray wat deze pakketten rond brengt? Ik heb namelijk ook al veel gedonder gehad met de DPD en ik woon bij je in de buurt vandaar....
[offtopic]

ErikL
[size=75]Canon EOS 350D | BG-E3 | EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 II | EF 50mm F1.8 mkII | EF 55-200mm F4.5-5.6 II USM | EF 100-400 f/4.5-5.6 [color=red]L[/color] IS USM |Filters: UV + Circ. Polarisatie | Speedlite 430EX + Omnibounce | SanDisk Ultra II 1Gb CF | SanDisk 256 Mb CF | Luxon Pro10 tripod | Vanguard VGT-4 Monopod | Lowepro Computrekker Plus AW[/size]
Frevo
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1021
GeregistreerdCOLON 02 Sep 2005 14:49
WoonplaatsCOLON Zoelen
CONTACTCOLON

Ik had het net andersom... wat bij Konijnenberg besteld, o.a. een 420 EX die ik dat weekend wilde gebruiken. Ik ben net ff weg en... dat zul je altijd zien, pakketdienst geweest... en die wilde het dus absoluut niet aan mijn buurvrouw afgeven. Ik baaaaalde!
www.fredvanommeren.com | www.autofotografie.nl
[size=75]1DmkIII | 17-40 [color=red]L[/color] | 24-105[color=red]L[/color] | 50 | 70-200 f/2.8 [color=red]L[/color] IS | 1.4x+2.0x | Flitser, tas, kaarten, huis, auto, vrouw, kind, stop maar met lezen[/size]
Gebruikers-avatar
BasZ
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 14056
GeregistreerdCOLON 30 Sep 2004 13:48
WoonplaatsCOLON Gouda

Frevo schreefCOLONIk had het net andersom... wat bij Konijnenberg besteld, o.a. een 420 EX die ik dat weekend wilde gebruiken. Ik ben net ff weg en... dat zul je altijd zien, pakketdienst geweest... en die wilde het dus absoluut niet aan mijn buurvrouw afgeven. Ik baaaaalde!
Ik heb dat ook altijd! Zit je de hele dag te wachten (zelfs dag vrij genomen) en dan komt de postbode maar niet... Ben je HEEEL even weg... ja sorry, briefje in de brievenbus...
[size=75]Canon EOS 5D II + grip | Canon 17-40 [color=red]L[/color] | Canon 24-105 [color=red]L[/color] IS | Canon 50mm/1.4 | Canon 70-200 F4 [color=red]L[/color] IS | Soligor tussenringen | Canon 580EX II | PD70X + wat CF'jes[/size]
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

ErikL schreefCOLON [Offtopic]
Eric, is dat toevallig een koeriersbedrijf uit venray wat deze pakketten rond brengt? Ik heb namelijk ook al veel gedonder gehad met de DPD en ik woon bij je in de buurt vandaar....
[offtopic]
Geen idee, het is in ieder geval wel een busje van DPD zelf. Als ik in de tracking data kijk komen ze vanuit Best.
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

Ik snap de frustratie, maar helaas is de TPG post nog steeds een van de betere vervoerders. Wij (www.mailamac.nl) versturen ook met de TPG post, en bovenstaand verhaal klinkt mij niet vreemd in de oren. Het probleem zit hem in sommige postbodes, of sorteer centra. Vergeet niet dat elke postbode die pakketjes rondbrengt, zo'n 100 dingen meekrijgt voor die dag, dat betekend minder dan 2 minuten per pakket, op een normale werkdag. Dat konijn dingen verstuurd op rekening, terwijl je kiest voor rembours is inderdaad niet goed te praten, want nu moet je dat gepinde geld weer retourstorten op je rekening... zucht.

Maar de verstuurde pakketen hebben elk een eigen barcode, en zijn ook aanvullend verzekerd, welke wordt uitgekeerd, indien het pakket ook na onderzoek van de recherche van de TPG (jawel!) ook heeft onderzocht waar het pakket kan zijn gebleven. Vaak is dan ook de postbode de [censored], als het blijkt dat hij deze zomaar heeft afgegeven, terwijl dit dus met handtekening voor ontvangst was.

Uiteindelijk is de verzender de aansprakelijke, maar wij moeten helaas ook werken met 'goedkope' vervoerders, die niet altijd alles goed doen. UPS is natuurlijk beter, maar niemand heeft zin in die 60 euri verzendkosten, toch?

- jacco
Gebruikers-avatar
fluppie
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 797
GeregistreerdCOLON 03 Aug 2005 11:35

Jacco Rens schreefCOLONIk snap de frustratie, maar helaas is de TPG post nog steeds een van de betere vervoerders. Wij (www.mailamac.nl) versturen ook met de TPG post, en bovenstaand verhaal klinkt mij niet vreemd in de oren. Het probleem zit hem in sommige postbodes, of sorteer centra. Vergeet niet dat elke postbode die pakketjes rondbrengt, zo'n 100 dingen meekrijgt voor die dag, dat betekend minder dan 2 minuten per pakket, op een normale werkdag. Dat konijn dingen verstuurd op rekening, terwijl je kiest voor rembours is inderdaad niet goed te praten, want nu moet je dat gepinde geld weer retourstorten op je rekening... zucht.

Maar de verstuurde pakketen hebben elk een eigen barcode, en zijn ook aanvullend verzekerd, welke wordt uitgekeerd, indien het pakket ook na onderzoek van de recherche van de TPG (jawel!) ook heeft onderzocht waar het pakket kan zijn gebleven. Vaak is dan ook de postbode de [censored], als het blijkt dat hij deze zomaar heeft afgegeven, terwijl dit dus met handtekening voor ontvangst was.

Uiteindelijk is de verzender de aansprakelijke, maar wij moeten helaas ook werken met 'goedkope' vervoerders, die niet altijd alles goed doen. UPS is natuurlijk beter, maar niemand heeft zin in die 60 euri verzendkosten, toch?

- jacco
60 euri :roll: corné verstuurd ook met UPS en kost maar 6.15 euri
Canon 1D en een zwart ding met de naam 1D markII en nog een heleboel meer
Gebruikers-avatar
thezeeuw
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 481
GeregistreerdCOLON 16 Nov 2005 13:24
CONTACTCOLON

Wij versturen ook vele pakketjes, en helaas gaat (of beter: ging) dat soms (maar toch: te vaak) fout, vaak doordat bestellingen aan anderen worden uitgereikt dan de geadreseerde.
Wij plakken nu dus ook de sticker ('Alleen huisadres') op ieder pakket.

Marco
www.thezeeuw.nl
www.yarak.nl
adrianus
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 63
GeregistreerdCOLON 09 Sep 2005 18:30

TPG / UPS .

TPG .wat voor 15.30 uur bij postkantoor word afgegeven is wel de andere dag bij je aan de deur .en je weet bijna wanneer je postbode komt :-)) .
als ik wat verkoop kan ik wel tegen de persoon zeggen dat het er zeker de andere dag er is .als het erg ver weg is gaat het dus wel 2 dagen duren .

UPS .ik heb al een paar keer wat besteld bij corne v ieperen .
maar dat bezorgen van UPS komt mij wel de keel uit .
je krijgt een nummer om te controleren waar je pakket is .
je pakket blijft wel een dag extra liggen ergens met sorteren .
en ook UPS geeft bij de buren af
.BV s'morgens om 8,30uur afgegeven .
zie je andere dag om 13,10 uur binnegekomen .eindhoven (best) .
later die zelfde dag om 17,45 verwerkt eindhoven (best) .
de 3e dag komt het aan als je geluk hebt .

maar iedereen heeft wel eens een slechte ervaring denk ik .

gr adriaan .
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Heel eerlijk gezegd, heb ik al bijzonder veel internetaankopen gedaan en altijd met vooruitbetalen (vind ik heeeerlijk :)) en nog nooit problemen gehad.

Tsja soms ligt het bij de buren inderdaad, maar dat vind ik niet zo'n probleem, maar dat is ook wel burenafhankelijk natuurlijk, wij hebben goede relatie met beide buren en pakken ook vaak pakjes voor onze buren aan en andersom gaat dat ook.

Het is natuurlijk wel heel erg van 1 persoon afhankelijk wat hij/zij met het pakje doet en hij/zij er mee omgaat.

Dus ja om nou bedrijven gelijk tot de grond af te branden...
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
Jacco Rens
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 315
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2005 08:13
CONTACTCOLON

M3 eXtreme schreefCOLONDus ja om nou bedrijven gelijk tot de grond af te branden...
Dat hoort er tegenwoordig bij hé, je moet altijd goed zoeken om positieve informatie te vinden op fora, alhoewel dit forum zeker boven vele uitsteek qua kwaliteit.

- jacco
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Jacco Rens schreefCOLON
M3 eXtreme schreefCOLONDus ja om nou bedrijven gelijk tot de grond af te branden...
Dat hoort er tegenwoordig bij hé, je moet altijd goed zoeken om positieve informatie te vinden op fora, alhoewel dit forum zeker boven vele uitsteek qua kwaliteit.

- jacco
Ben ik helemaal met je eens!

Iedereen heeft altijd zoveel te zeuren :(. Kijk dat TS niet zo blij is omdat het een beetje raar is gelopen, OK maar nu komt iedereen gelijk op de proppen om heel TPG en anderen onderuit te halen.

1 ding; het is nergens perfect.

Maar de bezorging staat in Nederland echt wel op hoog peil vergeleken bij andere landen, maar ja we zijn het allemaal gewend dus ja dan valt het niet meer op hé ;)
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
Bartjebart
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2113
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2005 15:13
WoonplaatsCOLON Coevorden
CONTACTCOLON

Omdat er bij ons in de buurt overdag bijna nooit iemand thuis is, zit mijn huis in de late ronde, dus kan ik pakketjes 's avonds tussen 7 en 8 verwachten. Superservice vind ik dat, want eerder kreeg ik ze bijna altijd 's middags als ik er niet was. En verder heb ik er nog nooit last van gehad dat pakketjes zonder melding bij de buren werden afgegeven (wel eens voor de buren bij ons afgegeven). Één keer heb ik wel eens zo'n luie postbode gehad dat ie gewoon een briefje bij ons in de bus deed dat ie langs was geweest en ik niet thuis was, terwijl ik de hele dag thuis ben geweest en de deurbel gewoon goed werkt. Dat we heel erg frustrerend.

Verder betaal ik bij bestellingen via internet ook altijd op rekenening of per accept giro. Is zo gepiept met internetbankieren.
[url]http://www.bartgrendelman.nl[/url]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar