AI-servo voor de 300D discussie.

Alles over computers, websites en software voor camera en PC.

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

Volg hier de discussie tussen de diverse programeurs die met de gehackte firmware bezig zijn.

Ik heb even het hele verhaal gelezen en er komt vorlopig nog geen oplossing voor fulltime AI-servo. :cry:

Het probleem zit hem namenlijk niet alleen in de firmware. De firmware stuurt de main processor aan die op zijn beurt weer een sub-processor aanstuurt die o.a voor waarschijnlijk de focus bevestiging zorgt.

Nu is het zo dat je met de laatste firmware wel AI-servo kunt selecteren maar dan geen foto's kan maken. Dit komt omdat de main processor op een focus bevestiging wacht van de sub-processor.

De software in de sub-processor de TX1942 is hardcoded dus hierzal wel omheen gewerkt moeten worden, wat dus veel tijd zal kosten.
Deze TX1942 zorgt waarschijnlijk ook voor de metering modes, dus hier liggen ook nog leuke hacks te wachten.

Oja als er iemand +/- 20 jaar ervaring heeft met assambly en met reverse engineering, ze kunnen alle hulp gebruiken. :wink:

Conclusie, wachten wachten en nog een wachten.
l
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
Chris 350D
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 324
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2004 15:28

Las op DP review dat Canon zelf ook bezig is met een FW-upgrade voor de 300D, er wordt alleen nog niet bij gezegd wanneer die komt en wat hij precies inhoud.
Ik hoop dat de fulltime AI-servo er dan inzit want dat vind ik eigenlijk de grootste misser van Canon op deze camera!
wim_py007
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 38
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 22:46
WoonplaatsCOLON Belgïe-Aarschot

Wat is deze AIservo ?
Takki

real fulltime auto focussing

camera BLIJFT autom. scherpstellen
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

batterijen vreter :)
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Takki

denk maar aan het menselijk oog...je oog blijft scherpstellen waar je ook kijkt. de focus wordt bijgehouden terwijl je de camera heen en weer beweegt. als je snapt wat ik bedoel...
bij de duurdere DSLR camera's van Canon werkt AI-servo nog sneller.
ook afhankelijk van de AF snelheid van een lens.
probeer maar es...moet je effe SPORT mode gebruiken en je camera heen en weer bewegen terwijl je de ontspanner half ingedrukt houdt.
heb ik van Hades-1 geleerd. :D
HenkK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2005 21:38
WoonplaatsCOLON Winsum (Gr)

Ik heb de hack (Undutchables) geinstalleerd en wat gespeeld met de AF instellingen.
Nu leek het mij dat AF AI en AF SE hetzelfde doen, namelijk continu scherpstellen op bewegende onderwerpen.
Echter bij de SE instelling kan ik niet afdrukken (zoals bekend).
Wat is dan eigenlijk het verschil in beide instellingen.
EOS 300D black, BG-E1, 18-55 EF-S, 75-300 III USM, EF 50 1.8 II, 550EX, 420EX, 4xBP-511
Klaas
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3420
GeregistreerdCOLON 23 Aug 2004 13:36
WoonplaatsCOLON Nunspeet
CONTACTCOLON

HenkK schreefCOLONIk heb de hack (Undutchables) geinstalleerd en wat gespeeld met de AF instellingen.
Nu leek het mij dat AF AI en AF SE hetzelfde doen, namelijk continu scherpstellen op bewegende onderwerpen.
Echter bij de SE instelling kan ik niet afdrukken (zoals bekend).
Wat is dan eigenlijk het verschil in beide instellingen.
Het verschil is dat AI Focus pas begint met blijven scherpstellen op het moment dat er beweging is gedetecteerd. En AI Servo blijft altijd voorspellend scherpstellen. Bij AI servo hoeft er dus niet eerst beweging gedetecteerd te worden.
Groetjes, Klaas Lingbeek- van Kranen
[size=75] [url]http://www.digitalrebel.nl[/url] - [url=http://www.digitalrebel.nl/equipment.html]Equipment(klik meer info)[/url] - [url=http://www.istockphoto.com/lingbeek]IStockPhoto Portfolio[/url] [/size]
HenkK
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 76
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2005 21:38
WoonplaatsCOLON Winsum (Gr)

Inderdaad, als ik in de AI stand focus en vervolgens in een keer richt op een ander onderwerp, gebeurt er niets. Beweeg ik eerst een klein beetje naar m'n onderwerp toe zodat ik de autofocus hoor scherpstellen en ga ik dan als een brandspuit andere objecten selecteren blijft ie inderdaad scherpstellen.
Dit doet ie in de SE stand inderdaad direct.

Bedankt Klaas !

Henk.
EOS 300D black, BG-E1, 18-55 EF-S, 75-300 III USM, EF 50 1.8 II, 550EX, 420EX, 4xBP-511
Pieter666
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 02 Apr 2005 08:05

installeer gewoon de nieuwste versie van the undutchables.
Canon EOS 300D + EFS 18 - 55 mm
PH-JPS
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2004 12:18

Chris 350D schreefCOLONLas op DP review dat Canon zelf ook bezig is met een FW-upgrade voor de 300D, er wordt alleen nog niet bij gezegd wanneer die komt en wat hij precies inhoud.
Ik hoop dat de fulltime AI-servo er dan inzit want dat vind ik eigenlijk de grootste misser van Canon op deze camera!
Het is nu bijna juni 2005 en nog geen verdere info over de nieuwe FW voor de 300D?
Canon EOS 300D | Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 | Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER II |
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

PH-JPS schreefCOLON
Chris 350D schreefCOLONLas op DP review dat Canon zelf ook bezig is met een FW-upgrade voor de 300D, er wordt alleen nog niet bij gezegd wanneer die komt en wat hij precies inhoud.
Ik hoop dat de fulltime AI-servo er dan inzit want dat vind ik eigenlijk de grootste misser van Canon op deze camera!
Het is nu bijna juni 2005 en nog geen verdere info over de nieuwe FW voor de 300D?
We zitten nu in Juni. Ik denk dat die update er ook niet meer komt.
Zeker niet nu de 350 uit is en de 300 ook van de website is verdwenen.
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

Maar hoop doet leven, niet dan? Bovendien zie ik dat de 300D ineens weer verschenen is op de Canon site. Wie weet! Zou wel super zijn!
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
Drrrrkkk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 13:24
CONTACTCOLON

Heeft de EOS 350D wel AIservo ingebakken? Dan overweeg ik een overstap namelijk. Heb ook voor de EOS 20D geïnformeerd bij de grotere fotozaken... kan zoiets alleen aanschaffen als ik mijn huidige EOS 300D kan inruilen. Inruilen was geen probleem, alleen kreeg ik er rond de 200 Euro voor terug :-( Kon ik uiteraard niet serieus nemen.
Gebruikers-avatar
dbode
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 3247
GeregistreerdCOLON 17 Feb 2005 21:49
WoonplaatsCOLON Gem. Utrechtse Heuvelrug

Drrrrkkk schreefCOLONHeeft de EOS 350D wel AIservo ingebakken? Dan overweeg ik een overstap namelijk. Heb ook voor de EOS 20D geïnformeerd bij de grotere fotozaken... kan zoiets alleen aanschaffen als ik mijn huidige EOS 300D kan inruilen. Inruilen was geen probleem, alleen kreeg ik er rond de 200 Euro voor terug :-( Kon ik uiteraard niet serieus nemen.
Volgens mij heeft de 350D dat wel, maar dat kunnen de bezitters wel bevestigen.

Wel wil ik je in ieder geval aanraden om je 300D zelf te verkopen. Iets meer moeite, maar wel een veel hogere opbrengst.
Groet,
Dirk-Jan

Fototas met standaard 13 kilo staal, magnesium, glas, kunststof, etc....
Robin
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 965
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 11:50
WoonplaatsCOLON .: Limbabwe :.

dbode schreefCOLON
Drrrrkkk schreefCOLONHeeft de EOS 350D wel AIservo ingebakken? Dan overweeg ik een overstap namelijk. Heb ook voor de EOS 20D geïnformeerd bij de grotere fotozaken... kan zoiets alleen aanschaffen als ik mijn huidige EOS 300D kan inruilen. Inruilen was geen probleem, alleen kreeg ik er rond de 200 Euro voor terug :-( Kon ik uiteraard niet serieus nemen.
Volgens mij heeft de 350D dat wel, maar dat kunnen de bezitters wel bevestigen.

Wel wil ik je in ieder geval aanraden om je 300D zelf te verkopen. Iets meer moeite, maar wel een veel hogere opbrengst.
Ik kan bevestigen dat de 350D wil AI-servo ingebakken heeft :-) Was, samen met de 2e gordijnsynchronisatie, voor mij de reden over te stappen naar de 300D...heb ook de 20D overwogen maar de 350D voldeed ruimschoots aan mijn wensen.
[color=darkblue]Ik sta spiege[/color][color=red] L [/color][color=darkblue]perplex![/color]
Gebruikers-avatar
Drrrrkkk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 13:24
CONTACTCOLON

Cool, dan denk ik dat ik er wel uitben; sparen voor een EOS 350D dus. :-)
Punt is alleen dat ik op mijn EOS 300D een grip heb (met 2 accu's erin) en laat me raden: die gaan zeker weer niet passen op een EOS 350D zeker? :-(
Bartje
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 677
GeregistreerdCOLON 11 Sep 2004 00:49
WoonplaatsCOLON Sittard
CONTACTCOLON

Nope dat past niet.
Zowel de grip als de accu's
[size=75]30D - BG-E2 Grip - EF-S 18-55 - EF 70-200/2.8 L - EF 28/2.8 - EF 50/1.8 - AF 28-75/2.8 - Peleng 8/3.5 8A
Canon 580EX II[/size]
[url=http://www.bartnotermans.com]bartnotermans.com[/url]
Gebruikers-avatar
Drrrrkkk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 227
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 13:24
CONTACTCOLON

Ah... Canon verrast haar klanten dus weer 'fijn' met extra kosten :-(
Melle
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 188
GeregistreerdCOLON 06 Apr 2005 23:31
WoonplaatsCOLON Arnhem/Erica

Drrrrkkk schreefCOLONAh... Canon verrast haar klanten dus weer 'fijn' met extra kosten :-(
Als je spoilers op je Opel Astra uit 1998 had verwacht je dan dat ze ook op je nieuwe 2005 Astra passen?
Groet'n
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar