Poll: Wat is de beste centrale?

Ervaringen met fotozaken, winkels en leveranciers, zoals serviceverlening, afhandeling van problemen, printkwaliteit en verzendtijd.

ModeratorCOLON Global Moderators

Beste afdrukcentrale:

Kruidvat
16
18%
Blokker
1
1%
Trekpleister
0
Geen stemmen
Dixons
4
5%
Pixum
12
14%
Hema
31
36%
Albert Heijn
14
16%
Kodak Kiosk
3
3%
Fuji FDi
6
7%
 
Aantal stemmenCOLON 87
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

Leuke poll, zeker als je beseft dat veel aanbieders gebruik maken van hetzelfd lab. Daarom hier wat gegevens die ik heb gevonden.

een eigen lab hebben: Colorado film; Combi foto; Digitaal foto; Digitale fotoservice; Fotohome.

Een onbekend lab hebben:
Hema; Picoprint; Pixum

Colorado Film drukt ook af voor: Foto quelle, Fujicolor en deze laatste bemiddeld blijkbaar weer voorPresto print.

CeWeColor drukt af voor: Albert Heijn; Etos; Kijkshop; Kruidvat; Media markt; Pixaco; Primera; Trekpleister

Spector Photo Group drukt af voor Spector

Kodac picture center drukt af voor: Kodak, Kral super photo en Blokker.

Het aantal afdruk centrales is dus maar beperkt en het aantal aanbieders groot.

Vraag nu is:

1. Is deze poll wel de juiste
2. Hoe kunnen de grote verschillen tussen de verschillende aanbieders die gebruik maken van dezelfde afdrukcentrale ontstaan.
3. wie kan de lijst aanvullen zodat een beter overzicht ontstaat?
4. Moeten we niet onze ervaring per afdrukcentrale gaan verzamelen en zo kijken waar we het beste terecht kunnen?

Groeten,

Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
RealRedHair
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005 19:09
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Voor overzicht kijk ook eens op: http://www.onlinefotoservices.nl/
Canon 5D II (EF 16-35 2,8 II, 24-70 2,8, EF 100/2 en 580EX flitser, ST-E2) | Contax G2 incl diverse lenzen.
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Ik mis (zoals altijd) Webprint, erg goeie ervaringen mee...
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

RealRedHair schreefCOLONVoor overzicht kijk ook eens op: http://www.onlinefotoservices.nl/
Ok dat is een totaal overzicht van alle afdruk aanbieders.
Hier staat Web print ook tussen.
Als we nou eens van al die aanbieders weten wel lab. ze gebruiken kan kwaliteit prijs en aanbiedingen worden vergeleken.
Groeten,

Gerard
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
RealRedHair
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 162
GeregistreerdCOLON 15 Jun 2005 19:09
WoonplaatsCOLON Wageningen
CONTACTCOLON

Canon 5D II (EF 16-35 2,8 II, 24-70 2,8, EF 100/2 en 580EX flitser, ST-E2) | Contax G2 incl diverse lenzen.
Gebruikers-avatar
cornelus079
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 1665
GeregistreerdCOLON 09 Aug 2004 10:04
WoonplaatsCOLON Maastricht
CONTACTCOLON

sorry, had wat verder moeten kijken.
Gerard.
De natuur verveelt nooit! http://fotogerard.jalbum.net/
Canon EOS 7D, Tamron 17-50/2,8 XR DI LD + 28-75/2,8 XR DI LD, Canon 100mm 2.8 Macro USM, Sigma 150-600C, Canon 70-300 IS USM, speedlite 420 EX, 580EX, Ringlite 14EX
Gebruikers-avatar
M3 eXtreme
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 625
GeregistreerdCOLON 19 Jan 2005 11:49
WoonplaatsCOLON Bodegraven

Vandaag in de Spits een interessant stukje over zo uiteenlopende prijzen van afdrukcentrales.

En wie was er het goedkoopst en ook nog is 1 van de beste? JUIST ;) Webprint, 9 cent per foto.
Spits! schreefCOLONPrijsverschillen bij afdrukken foto's:
UTRECHT - De kosten voor het afdrukken van digitale foto's lopen sterk uiteen. De prijs per foto varieert van 9 tot 44 eurocent, blijkt uit een gang van onderzoeksbureau trendbox langs 38 aanbieders. De onderzoekers constateren verder dat de levertijd en verzendkosten sterk verschillen, terwijl de kwaliteit overal vrijwel gelijk is (HUH? Nou ja vaag...). Webprint is met 9 eurocent per afdruk de goedkoopste en blijkt bovendien bij de beste te horen. Gemiddeld duurt het vier dagen voordat de afdrukken geleverd zijn. Voor een pakketje van 10 foto's kan de oplettende fotograaf zo 5 euro besparen, concludeert Trendbox.
[size=75]Canon EOS D60 [color=red]|[/color] Canon EOS 20D [color=red]|[/color] Sigma 18-125mm f/3.8-5.6 DC OS HSM [color=red]|[/color] Talens 820 statief[/size]
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

Ik las elders, dat in hetzelfde onderzoek van Trendbox ProFotoNet er als "slecht" afkomt voor wat betreft de kwaliteit. Dat verbaast mij zeer???
Het persbericht waar dat in stond staat HIER en in dit bericht op een ander forum staat dat ie een waardering kreeg van slechts 5.1. Heel raar, of de aanleveraar wist niet wat ie deed.
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
eric_nl
Veteraan
Veteraan
BerichtenCOLON 3773
GeregistreerdCOLON 19 Okt 2004 10:52
WoonplaatsCOLON NL
CONTACTCOLON

Ik heb tot nu toe alleen ervaring met Hema, Pixum en Profotonet en kan wel zeggen dat de kwaliteit zeker niet vrijwel gelijk is. Na m'n eerste bestelling bij Pixum viel Hema voor mij direct door de mand, was voor mij een behoorlijk verschil. Na Profotonet geprobeerd te hebben wil ik niets anders meer, ook al zijn ze wat duurder, ik sta elke keer weer versteld van de kwaliteit. Pixum was al goed, maar soms toch nog wat op- en aanmerkingen, Profotonet is tot nu toe voor mij 100% in orde.

Er moet iets mis zijn geweest met de beoordeling van Profotonet want de kwaliteit juist het sterke punt van deze centrale. Bovendien horen ze ook in het rijtje van centrales die binnen 1 dag leveren.
fokkedeboer
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 7378
GeregistreerdCOLON 23 Feb 2005 11:57
WoonplaatsCOLON De Bilt
CONTACTCOLON

eric_nl schreefCOLONIk heb tot nu toe alleen ervaring met Hema, Pixum en Profotonet en kan wel zeggen dat de kwaliteit zeker niet vrijwel gelijk is. Na m'n eerste bestelling bij Pixum viel Hema voor mij direct door de mand, was voor mij een behoorlijk verschil. Na Profotonet geprobeerd te hebben wil ik niets anders meer, ook al zijn ze wat duurder, ik sta elke keer weer versteld van de kwaliteit. Pixum was al goed, maar soms toch nog wat op- en aanmerkingen, Profotonet is tot nu toe voor mij 100% in orde.

Er moet iets mis zijn geweest met de beoordeling van Profotonet want de kwaliteit juist het sterke punt van deze centrale. Bovendien horen ze ook in het rijtje van centrales die binnen 1 dag leveren.
Kijk, dat is een ervaring die meer in - mijn - lijn der verwachting ligt! Ik ga binnenkort een aantal 20x30 foto's bij ProFotoNet bestellen, ben benieuwd!
[size=75]Mijn foto's zijn niet perfect. Maar ik heb er wel lol aan om te proberen dat te bereiken![/size] http://www.fotofokke.nl
spider2004
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 179
GeregistreerdCOLON 26 Jun 2004 08:54
WoonplaatsCOLON Schaijk
CONTACTCOLON

spider2004 schreefCOLONDe beste imho mist nog in het lijstje, AGFAnet. :D
eric_nl schreefCOLON Er moet iets mis zijn geweest met de beoordeling van Profotonet want de kwaliteit juist het sterke punt van deze centrale. Bovendien horen ze ook in het rijtje van centrales die binnen 1 dag leveren.
Ik had dus al een tijdje geen afdrukken meer laten maken en was opzoek naar mischien een andere afdruk boer dan agfanet.

Dus kwam ik uit op Profonet.
Wat blijkt:
profotonet.nl schreefCOLON De website agfanet.nl is vanaf 1 juli 2005 profotonet.nl
:lol: :lol: :lol:
[size=75]Cannon EOS 20D - kitlens - 50 f/1.8 - 70-200 f/4L usm - extender 1.4 type II - 2 x 1gig cf Sandisk ultra III - Feisol carbon monopod -[/size]
Mijn website: [url=http://members.home.nl/j-gvk/]Joris-gvk-Fotografie[/url].
Talisker
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 19
GeregistreerdCOLON 13 Apr 2005 20:04
WoonplaatsCOLON Zuid holland
CONTACTCOLON

Ik heb afgelopen week 2 zwart wit foto's laten afdrukken bij ProFotoNet, met een licht sepia tint 25% in Photoshop CS. Let op dit is niet gemakkelijk op kleurpapier. Maar zoals gebruikelijk bij ProfotoNet gewoon super mooie prints. Voor mij is ProFotoNet nummer 1.
Canon Eos 20D + EF-S 3.5/4.5 10-22 USM + EF 2.8 24-70L USM + Sigma 2.8 70/200 APO HSM EX DG + EF 2.8/100 Macro.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar