Ad blocker detectedCOLON Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
hmmm nog niemand die op je update gereageerd heeft.
dan zal ik de eerste zijn.
ik heb de voorkeur voor foto vanwege de kleuren.
Het lijkt op beide foto's aan scherpte te ontbreken en ze staan voor mijn gevoel ietsie scheef.
de weerspiegeling het water doet het goed.
gr.
Roland
vr.gr. Roland
flickr | Canon 50D | Canon 70-200 L f/4 USM | Canon 24-105 L f/4 IS USM| Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM | Lowepro Fastpack 250
De tweede is iets meer scherp. Maar nog helemaal niet scherp.
De 2e heeft denk ik last van wat groothoekvertekening zo te zien.
Statief gebruikt of de camera ergens op gezet?
Volgens mij heeft de cosina alleen handmatige AF? Maakt het scherp krijgen, zeker bij weinig licht een stuk lastiger. Weet ook niet hoe die lens tchnisch in zijn algemeenheid, maar zeker bij F18 presteert...?
Voor afdrukken de spiegel opgeklapt? Timer of draadontspanner gebruikt?
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Mijn eerste indruk was niet het ontbreken van scherpte, maar meer het ontbreken van interessante compositie. De wolkenlucht is niet zo superspannend dat die ruimte bovenin mooi opvult. En een regel die toch wel vaak terugkomt is dat je bij groothoek iets in de voorgrond moet hebben zodat de kijker een referentiepunt heeft, en je de foto en de diepte in leidt. Dit soort architectuur van een afstandje zonder dat er een interessante voorgrond is komt toch vaak wat beter uit de verf bij wat meer tele-perspectief (vind ik zelf). Wel vind ik de belichting er goed uitzien, het moment was ook wel goed(maar misschien wat mooier licht of dramatischer weer), en je kunt misschien in nabewerking wat meer contrast toevoegen.
Canon 60D :: Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM :: Sigma 30mm f/1.4 EX DC HSM :: Sigma 50mm f/1.4 EX DG HSM :: Tamron SP AF 90mm f/2.8 Di Macro :: Canon 430EXII :: Yongnuo YN-460II :: Cactus V5 http://www.flickr.com/photos/Apist0