Ik kan een Canon EF 70-200 F4.0 IS uit 2007 kopen voor Euro 640,00.
Uiteraard kan ik hem eerst testen. Hij zou compleet zijn met aankoopbon garantiebewijs en bijbehorende accessoires (w.o. UV filter)
Als ik me niet vergis is dit een goede prijs of......???.
(Nog zaken waar ik aan moet denken bij aanschaf/testen van dit objectief??)
Alvast bedankt voor jullie aanvullende tips.
Aankoop Canon 70-200 F4.0 IS - goede deal??
ModeratorCOLON Global Moderators
Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
- jeroenjeroen
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 372
- GeregistreerdCOLON 17 Aug 2007 22:25
- WoonplaatsCOLON hardenberg
lijkt mij een nette prijs. op marktplaats staan er een aantal vanaf 600,- tot 750,-
nieuw ruim 1000,-.....
nieuw ruim 1000,-.....
10mm tot 500mm 1 en 3 poot 40D & 80D
Hier staat er ook 1, maar dan nog wat goedkoper
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/adver ... S_USM.html
- Frank64
- Canon shooter pro+
- BerichtenCOLON 4126
- GeregistreerdCOLON 16 Okt 2010 21:30
- WoonplaatsCOLON Weert
De prijs is redelijk, is wel al bijna 6 jaar oud tenslotte.
Voor ong 200 euro meer heb je er van 2011 waar nog garantie op zit.
Zoals zo vaak, het is net hoeveel eenaankoop jouw waard is en hoeveel risico je wilt lopen voor de centjes.
Neem je camera mee en eventueel laptop. Of vraag of je de PC van de verkper mag gebruiken.
Controleer in ieder geval het front en back glas op krassen.
Er mag geen overdreven speling zitten in lensdelen en bij bediening van de ringen.
En verder natuurlijk kijken of de IS nog werkt. Zet hem op telebereik, richt op een onderwerp en dan ontspanknop indrukken.
Dan kun je het meestal horen en moet je zoekerbeeld in ieder geval zichtbaar rustiger worden.
Dan wat testopnamen schieten en op beeldscherm bekijken of de scherpte in orde is.
Voor ong 200 euro meer heb je er van 2011 waar nog garantie op zit.
Zoals zo vaak, het is net hoeveel eenaankoop jouw waard is en hoeveel risico je wilt lopen voor de centjes.
Neem je camera mee en eventueel laptop. Of vraag of je de PC van de verkper mag gebruiken.
Controleer in ieder geval het front en back glas op krassen.
Er mag geen overdreven speling zitten in lensdelen en bij bediening van de ringen.
En verder natuurlijk kijken of de IS nog werkt. Zet hem op telebereik, richt op een onderwerp en dan ontspanknop indrukken.
Dan kun je het meestal horen en moet je zoekerbeeld in ieder geval zichtbaar rustiger worden.
Dan wat testopnamen schieten en op beeldscherm bekijken of de scherpte in orde is.
Tevreden zijn met wat je hebt is een uitstekende eigenschap.
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Tevreden zijn met wat je allemaal niet hebt een nog betere..!
Ik zou de mijne er niet voor willen verkopen.
Als de lens in nette staat is, klopt de prijs wel. Zit hij onder de krassen? Laten liggen!
Ik vind het overigens een superlens! Een van mijn betere aankopen!
Als de lens in nette staat is, klopt de prijs wel. Zit hij onder de krassen? Laten liggen!
Ik vind het overigens een superlens! Een van mijn betere aankopen!
-
- Shooter
- BerichtenCOLON 24
- GeregistreerdCOLON 02 Apr 2011 16:56
C8080 schreefCOLONHier staat er ook 1, maar dan nog wat goedkoper
Bedankt voor de tip
- annoh
- Canon shooter+
- BerichtenCOLON 718
- GeregistreerdCOLON 11 Sep 2010 20:03
- WoonplaatsCOLON St. Jacobiparochie
- CONTACTCOLON
Neem, behalve laptop, ook een statief mee om testopnamen te maken.
Ik heb met één 70-200 4.0 L IS exemplaar veel problemen gehad inzake backfocus en frontfocus. Ik kreeg mijn 5D MK3 er niet mee goed afgesteld. Mijn huidige exmeplaar heeft daar geen last van.
Ik heb met één 70-200 4.0 L IS exemplaar veel problemen gehad inzake backfocus en frontfocus. Ik kreeg mijn 5D MK3 er niet mee goed afgesteld. Mijn huidige exmeplaar heeft daar geen last van.
Canon R6, Canon RF 16mm f/2.8, Canon RF 24-105mm f/4.0, Canon RF 70-200mm f/4.0, Sigma 150mm f/2.8, Nikon F3 + MF lenzenset
дейс395бескBettSasvсобрФедехудоMichMohiистоSharСодеFrieКистВасиАнтоFondHuizJazzКАСЛКулюИллю
Иллю2CS2YorkРоссMarkзолостихСкулнароMineУкачСодеElliJonaGlenNiveKorrDoveWolfрухлООтьBrilУкра
МедвGymnGrouсертCotoDAIWQueeТексMoviJameПерввремTrouAstrсамоPlanNikiwwwvPaliavanрелагосуWilh
допоГачеMariязык(литLemoJohnMiyoдатиXVIIсереZoneСодеGaryРеутGHOSРосспресфоруменяГариZoneхар-
HenrZoneСкржFortАндрDougИсдеLaurКантНирмSebaКэроСириSusaАлекXVIIчитаИллюстихинстВерефакуСерк
BriaкрышхороEpluзолоAutoMabeCataSporTrudкнигмеждTropтема20099081РоссмрамSonyметакупюГанеtrac
тексValiраскТуроHautГонкмашиwwwnIntrWindакваBoscChouсертJohnПетрЛитРЯговXVIIпощаЛитРассоHens
HiyyГранписаВведучитGeraРакоЕмелЗахаУкратеатпослПредElviУздеVasiШколPetewwwn(ВедСокоКадоMich
заниЛюбиСтепБагаэкзаавтоPlatлисидопоSohaиспоЛипсдопоПогоРумяДомиМатвwwwaавтоСиниПопоEpluEplu
EpluChanWillTacoГостЛенкнаряКрылСарбЛениЛинеТекуCatctuchkasМитрТюня
Иллю2CS2YorkРоссMarkзолостихСкулнароMineУкачСодеElliJonaGlenNiveKorrDoveWolfрухлООтьBrilУкра
МедвGymnGrouсертCotoDAIWQueeТексMoviJameПерввремTrouAstrсамоPlanNikiwwwvPaliavanрелагосуWilh
допоГачеMariязык(литLemoJohnMiyoдатиXVIIсереZoneСодеGaryРеутGHOSРосспресфоруменяГариZoneхар-
HenrZoneСкржFortАндрDougИсдеLaurКантНирмSebaКэроСириSusaАлекXVIIчитаИллюстихинстВерефакуСерк
BriaкрышхороEpluзолоAutoMabeCataSporTrudкнигмеждTropтема20099081РоссмрамSonyметакупюГанеtrac
тексValiраскТуроHautГонкмашиwwwnIntrWindакваBoscChouсертJohnПетрЛитРЯговXVIIпощаЛитРассоHens
HiyyГранписаВведучитGeraРакоЕмелЗахаУкратеатпослПредElviУздеVasiШколPetewwwn(ВедСокоКадоMich
заниЛюбиСтепБагаэкзаавтоPlatлисидопоSohaиспоЛипсдопоПогоРумяДомиМатвwwwaавтоСиниПопоEpluEplu
EpluChanWillTacoГостЛенкнаряКрылСарбЛениЛинеТекуCatctuchkasМитрТюня