Giraffe

Voor alle andere natuurfoto's die je in de andere categorieën niet kwijt kunt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Sander Dubbeldam
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 45
GeregistreerdCOLON 20 Jul 2004 16:22

Nou hier dan een van mijn eerste foto's :lol:

foto is genomen in zuid-afrika in het pilanesberg reservaat.
Dit is een foto uit een reeks eerste foto's die ik met de 300D heb gemaakt.

op zich vind ik de dof achtergrond best redelijk alleen zou de giraffe of meer in beeld moeten, door b.v. te croppen of een combinatie. Door te croppen en naar links te plaatsen.

wat is jullie mening?

[img]http://old.eosdigitaal.nl/forum/album_p ... ic_id=2417[/img]
Dazzle
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 139
GeregistreerdCOLON 30 Jul 2004 16:03
WoonplaatsCOLON Uden
CONTACTCOLON

mooi shot.. alleen wat donker..

waar stond je iso op?

als je het hoofd van de giraffe gedetailleerd wil houden resten je weinig andere opties als deze.. omdat er 'geen' achtergrond objecten zijn is de giraffe zelf hoofdobject en ook (obviously) de reden dat de foto gemaakt is.. geen mogelijkheid voor compositie op dat moment; een natuurshot.. voor je verzameling.. mijn onderwaterfoto's zijn hetzelfde; weinig tot geen compositie alleen het vastleggen van het object..

en om die reden zou ik de foto laten zoals die is.. inzoomen kan je altijd nog.. het zou er ook geen zijn die ik liet afdrukken..
- doe je je ogen open sta je midden in het leven.. -
CanonEOS300D-18/55-50/200-Sigma105Macro-1Gb Sandisk - 1Gb Sandisk UltraII - Ikelite UH
Gebruikers-avatar
Ytos
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 5514
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2004 16:23
CONTACTCOLON

Effe teruggaan kan natuurlijk niet (helaas :) ) maar als je een foto van een giraffe maakt, zou ik 'm in portrait-stand maken (dus staand). Daarmee versterk je de lange nek van het beest. Door deze stand (landscape) versterk je juist dat 'ie zo'n lange kop heeft. Croppen zou nog kunnen, maar daar moetje zelf eens mee spelen. En wellicht wat kleur ophalen en dan verscherpen zal het waarschijnlijk nog mooier maken.

Als je trouwens volgende keer weer advies wil over je foto, dan is het handig de minimale informatie te verstrekken zoals: aantal mm, ISO, Tv en Av.
Kropot
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2081
GeregistreerdCOLON 11 Jul 2004 02:12
WoonplaatsCOLON Ernem
CONTACTCOLON

Kzou em zowieso iets oppeppen, iets meer contrast/kleur/scherpte. Maar zeker geen slechte focus op de subject. Mooie achtergornnds blur. Idd, portrait kan daarnog wel wat extra van maken.

;)
[size=75]Canon G2 - 300D - 350D - Canon kit - EF 28 - 135 USM IS, Canon 50mm F1.8, Tamron 28 - 75mm F2.8, Tamron 17-35 mm F2.8, VP2160 - 40Gb imagetank, 420 EX, 2 Gb Cf Cards[/size]
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar