Ik ben hier al heel lang niet geweest, maar ben de vorige keer zo fijn geholpen met de keus van mijn lens, dat ik jullie toch weer op zoek!
Ik wil mijn lenzen arsenaal uit gaan breiden. Op het moment heb ik een 50mm portret lens, een 60mm lens met opzet macro ring, een kitlens en een 18-200 lens. Ik heb nu een eos 1100d. Deze staat op de nominatie om tzt vervangen te worden, ik moet even kijken wat dan op de markt is, maar een r7 trok me qua omschrijving.
Ik ben zachtjes van hobbymatig naar freelance fotografie aan het gaan. Ik ben nu vooral nog portfolio op aan het bouwen. Maar ik loop ontzettend tegen mijn apparatuur aan.
In dat opzicht dat de portret lenzen natuurlijk geen zoombereik hebben, dus als ik verder weg ga staan kom ik daar niet meer mee door. Maar de zoomlens mis ik het heel erg voor dat ik niet zo ver in mijn diafragma kan wisselen.
Vandaar dat ik nu neig naar de 70-200 2.8. Mijn voorkeur ligt bij portret fotografie, bruiloft en huisdier.
Budget even aan de kant gelaten, ik wil gewoon even rond zoeken naar wat er te krijgen is en wat ik zoek en wil hebben. Ik hou zelf enorm van bokeh en dus scherptediepte die je goed kan instellen is een pre.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen