Vraag Africa

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Vakantieman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 22:19

Hallo,

Misschien kan iemand mij helpen ?
Mijn dochter gaat 2 weken naar Africa, en wil mijn oude Canon EOS 300D menemen.

We willen een oplossin bedenken voor de opslag van de foto's momenteel in bezit van 1x 1GB en 1x 2GB.
Het zou mooi zijn als de foto's naar haar tablet over gezet kunnen worden (kan dit uberhaubt met een kabel ?)
Of is het slim om een of meer CF kaartjes te kopen ?

Andere vraag is de accu.
ik heb een originele 720 mAh en 1 x phottix 900 mAh (capaciteit is niet veel meer)
Ik zie voor redelijke prijzen ook 2000 mAh aangeboden worden, maar.. kan de acculader (NSW21348) zo iets wel aan ?

Alvast bedankt,
CeeWee
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Vakantieman schreefCOLON 08 Dec 2022 10:58 Mijn dochter gaat 2 weken naar Africa, en wil mijn oude Canon EOS 300D menemen.
Leuk! Altijd een mooie bestemming voor mooie foto's. Wel drie vragen: heb je de werking van de 300D gecontroleerd? En heb je ook de geschikte objectieven? En kan je dochter overweg met die 300D?
Vakantieman schreefCOLON 08 Dec 2022 10:58We willen een oplossin bedenken voor de opslag van de foto's momenteel in bezit van 1x 1GB en 1x 2GB. Het zou mooi zijn als de foto's naar haar tablet over gezet kunnen worden (kan dit uberhaubt met een kabel ?) Of is het slim om een of meer CF kaartjes te kopen ?
Het makkelijkst is om een cardreader/adapter voor de tablet te kopen. Ik gebruik op mijn Ipad/ Iphone deze, maar voor andere merken zijn ze er ook. (zie hier voor Samsung).
Vakantieman schreefCOLON 08 Dec 2022 10:58Andere vraag is de accu. ik heb een originele 720 mAh en 1 x phottix 900 mAh (capaciteit is niet veel meer) Ik zie voor redelijke prijzen ook 2000 mAh aangeboden worden, maar.. kan de acculader (NSW21348) zo iets wel aan ?
Volgens mij moet de lader dat wel kunnen, maar zeker weten doe ik het niet. En zeker met niet-originele accu's moet je wel voorzichtig zijn (brand is het laatste wat je wilt).

De vraag is of het nuttig is om te invensteren (kaartjes, cardreaders, accu) in een dergelijke oude camera. Je hebt toch een camera van bijna 20 jaar oud te pakken. De kwaliteit is sindsdien enorm gestegen.

Afhankelijk van de antwoorden op de hierboven gestelde vragen zou je misschien weleens op een heel andere optie uit kunnen komen (bijvoorbeeld een compleet recenter setje tweedehands aanschaffen, of een goede compactcamera met zoom aanschaffen). Zeker als je dochter niet gewend is om met een DSLR te fotograferen zou dat weleens de beste optie kunnen zijn. Maar goed, we kennen ook geen budget natuurlijk ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Vakantieman
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 7
GeregistreerdCOLON 24 Okt 2008 22:19

Volgens een plaatselijk GSM winkeltje kun je ook gewoon een een mini USB > USB C vanuit de camera naar je tablet gaan...
Lijkt mij niet, iemand ervaring hiermee ?

Gr. Coen
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat kan ook, afhankelijk van de camera en tablet. Je kunt dan zelfs thetered shooten :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar