Nu eens wat totaal anders van mij.
Aangezien ik ook een groot fan ben van autosport, reis ik jaarlijks regelmatig af naar een groot evenement. Deze maand had ik nog een door corona restricties uitgesteld bezoek aan Silverstone staan en Oostenrijk kon ik paar dagen voor de race nog aan kaarten komen.
Silverstone was het fotograferen niet heel eenvoudig door de hoge hekken en ook het weer wilde niet meewerken. Oostenrijk is altijd goed te fotograferen en ook de vele andere raceklassen en luchtshow is leuk om te doen.
Hieronder een heel kleine selectie van wat ik gefotografeerd heb, vaak is het veel van hetzelfde, vandaar maar een paar voorbeelden. Suggesties en feedback zijn uiteraard welkom. De settings heb ik er weer bij gezet.
1/320 F9 iso 400 Oostenrijk
Max
1/250 F8 iso 200 Oostenrijk
Mick
1/500 F8 iso 200 Oostenrijk
Porsche
1/2000 F8 iso 640 volle stop overbelichting Oostenrijk
Luchtshow 2
1/2000 F9 iso 1000 volle stop overbelichting Oostenrijk
Luchtshow 1
1/160 F8 iso 100 Silverstone
Garcia
1/400 F9 iso 100 Silverstone
Yuki
En nog een geweldige inhaal actie van Max in Woodcote
Max en Charles
F1 Oostenrijk en Silverstone
ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators
fijne platen om naar te kijken!
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Leuke serie! Foto 1 vat het Nederlandse tintje van de wedstrijd voor mij mooi samen. Foto 4 vind ik héél gaaf, al had ik graag net iets meer beweging in de propeller gezien. Foto 8 deed me hard lachen
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
Bedankt voor jullie reacties.
Had idd het vliegtuig het liefst met lagere sluitertijd gefotografeerd, helaas ging dat voor mij niet door de abrupte bewegingen die hij maakte. Ben er zelf nog bij gaan zitten, maar kon hem moeilijk volgen. Ik vond het plaatje toch nog wel goed genoeg om te posten.
Heb nog geprobeerd de sluitertijden van de F1 onder de 1/250 te houden, maar daar gingen ze voor mij te hard voor. Het lukte wel bij de Porsches en de w-series, maar die gaan ook wel stuk langzamer.
Had idd het vliegtuig het liefst met lagere sluitertijd gefotografeerd, helaas ging dat voor mij niet door de abrupte bewegingen die hij maakte. Ben er zelf nog bij gaan zitten, maar kon hem moeilijk volgen. Ik vond het plaatje toch nog wel goed genoeg om te posten.
Heb nog geprobeerd de sluitertijden van de F1 onder de 1/250 te houden, maar daar gingen ze voor mij te hard voor. Het lukte wel bij de Porsches en de w-series, maar die gaan ook wel stuk langzamer.
- MarcoEOS550D
- Moderator
- BerichtenCOLON 8042
- GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47
Hij is absoluut goed genoeg hoor, want het is en blijft een gave foto! En ik weet uit ervaring hoe lastig het isFresno schreefCOLON ↑30 Jul 2022 22:46Had idd het vliegtuig het liefst met lagere sluitertijd gefotografeerd, helaas ging dat voor mij niet door de abrupte bewegingen die hij maakte. Ben er zelf nog bij gaan zitten, maar kon hem moeilijk volgen. Ik vond het plaatje toch nog wel goed genoeg om te posten.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie