Nieuwsgierige haas

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Gisteren in de polder gewandeld en behalve dat ik veel vogels heb kunnen fotograferen, kwam ik ook 3 hazen tegen. De onderstaande haas was wel heel nieuwsgierig en kwam tot op ca. 5 meter van ons af en heeft ons eens goed bekeken, waarna hij weer verder huppelde. Alle 3 de hazen waren niet echt schuw, terwijl ze dit eigenlijk altijd wel zijn. Ze waren heel relaxed en speelde wat en lieten zich niet verstoren.

Kortom een bijzondere ontmoeting.
1/640 F6,3 ISO 500
Afbeeldinghaas
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

haha wat een prachtig beeld! Meestal rennen ze gelijk weg, dat ze je zo recht aankijken is wel bijzonder.

Beeld is een tikkie donker, bewust?
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Wat donker klopt, maar was tegenlichtopname. Hij zat niet heel gunstig. Zou ik hem meer optrekken dan worden de lichte delen te uitgebleekt.
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

geweldig, hij lijkt bijna de lens in te willen springen
door het diafragma is het gras ook scherp, en loopt er een "strakke" overgang naar onscherp

en toch even wat schaduw opgelicht, geeft net iets meer inkijk in de haas, denk ik

Afbeelding
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
Fresno
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 467
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2007 21:53

Borst iets opgelicht zie ik. Meestal doe ik dat zelf niet, te weinig geduld voor. Trek wat aan schuifjes in LR en soms zwart/wit en dan ben ik er klaar mee.

Springen deed hij niet, kwam rustig aanhuppelen, ging zitten en keek ons beiden aan. Bleef ca. 20 seconden zitten. Was dus heel bewust van ons. Heel vreemd voor zulke schuwe dieren, de andere 2 waren ook niet bang.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar