Boomklever

Wilde dieren, dierentuinshoots, vogels, huisdieren, kortom alle dieren groot en klein mogen hier geplaatst worden

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Deze foto werd vanaf het wandelpad gemaakt om de Boomklever niet te storen, de nestholte bevond zich in een donker elzenbroekbosje en de getoonde foto is kleine uitsnede.

Afbeelding
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Veel beter met jou uitsnede Gerard, die mag je gerust laten staan. Om een of andere reden maak ik zelden een andere uitsnede dan de originele verhoudingen, waarom weet ik zelf niet.
Alvast bedankt voor de update!
Gebruikers-avatar
sschot
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 430
GeregistreerdCOLON 21 Jan 2018 01:11

Ik vind de boomklever er prachtig opstaan, maar de kracht van de aangepaste uitsnede icm achterliggende motivatie maakt het beeld veel aansprekender
Groet, Steven
_____________________________________
Canon EOS 7D Mark II | EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM | EF 50mm f/1.8 STM | EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM | Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM | TAMRON 90MM 2.8 MACRO DI SP | Canon Speedlite Flash 580EX |
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Mooie boomklever! Ik ga mee met de opmerking van Gerard en vind een beeld met alleen boom + boomklever sterker. Tegelijk ben ik ook groot liefhebber van de 3/2-verhouding. Ik heb ook even een voorbeeld gemaakt, en er bewust voor gekozen om de boom niet recht te zetten, zoals Gerard heeft gedaan, omdat ik het mooier vind als de horizontale (kijk)richting van de vogel behouden blijft. Mijn favoriete uitsnede ziet er dan zo uit.

Afbeelding50977747618_20d594b4eb_b by marcoeoscanon, on Flickr
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Nu wordt het moeilijk kiezen voor mij, beide uitsneden zijn in ieder geval beter dan die van mij.
Alvast bedankt met jullie aanpassingen!
Anoniem

Vanwege de verticale rust prefereer ik de vierkante versie van Gerard.

Maar... ooit, ooit en misschien nog wel in de strenge regels van dit forum omschreven, was nestfotografie een taboe waar je wekenlang op rust gesteld kon worden.
en ik spreek uit ervaring...
TS gaf het al aan: om geen onrust te veroorzaken.

Blijft een mooie waarneming.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

hubble schreefCOLON 25 Feb 2021 18:34Maar... ooit, ooit en misschien nog wel in de strenge regels van dit forum omschreven, was nestfotografie een taboe waar je wekenlang op rust gesteld kon worden.
en ik spreek uit ervaring...
TS gaf het al aan: om geen onrust te veroorzaken.
Je hebt helemaal gelijk, Gabriel :D . Ik moest zelf ook even terugzoeken:
viewtopic.php?f=75&t=102732&sid=725f8f0 ... fe2b72c125

Op persoonlijke titel: wekenlange rust zou niet mijn keuze zijn voor dergelijke foto’s. Strikte toepassing van de regels is wel lekker duidelijk, maar ik geloof er bij de huidige groep forumgebruikers in dat die met alle respect voor de natuur handelen.

Ik denk ook niet dat jouw terechte constatering als handhavingsoproep bedoeld was :wink: Ooit, als ik tijd en zin heb, ga ik de forumregels nog wel eens tegen het licht houden. Het zijn er wel héél veel... :wink:
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Anoniem

[/quote]Ik denk ook niet dat jouw terechte constatering als handhavingsoproep bedoeld was :wink: Ooit, als ik tijd en zin heb, ga ik de forumregels nog wel eens tegen het licht houden. Het zijn er wel héél veel... :wink:
[/quote]

Je hebt helemaal gelijk. Was maar een verwijzing naar de oudheid, toen ik nog "Telescoop" heette en, werkelijk waar, voor diverse dagen geschorst werd... :oops: :(
En van mij mag je je tijd beter besteden dan aan het doorspitten en eventueel aanpassen van verouderde regeltjes. ;)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

hubble schreefCOLON 26 Feb 2021 00:04Je hebt helemaal gelijk. Was maar een verwijzing naar de oudheid, toen ik nog "Telescoop" heette en, werkelijk waar, voor diverse dagen geschorst werd... :oops: :(
Haha, "vroegah"... was niet álles beter.
hubble schreefCOLON 26 Feb 2021 00:04En van mij mag je je tijd beter besteden dan aan het doorspitten en eventueel aanpassen van verouderde regeltjes. ;)
Dat is tot nu toe ook mijn afweging ;) maar tegelijk vind ik het als jurist én moderator niet heel comfortabel als de regels niet meer passen bij de tijd. Maar goed, prio's... ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik weet dat nestfotografie gevoelig ligt, daarom heb ik ook de omstandigheden vermeld hoe ik de foto genomen heb. Ik ben niet van het wandelpad afgeweken en heb de Boomklever van ver gefotografeerd, deze deed gewoon verder aan zijn nest. Er lopen daar dagelijks 10-tallen mensen op het wandelpad, dus hij zal dat wel gewoon zijn. Als natuurliefhebber zal ik trouwens nooit een vogel of eender ander dier in de natuur met opzet verstoren.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Ik denk dat niemand daaraan twijfelt, Paul.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

Ik zie in het start bericht geen foto meer.
En ook in de post van de Kraanvogels is dit het geval.

Klopt dat?
Henk.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Dat kan best Henk, mij excuses hiervoor. De reden is dat er een virus op mijn computer was waardoor deze volledig terug moest geïnstalleerd worden. Gelukkig had ik nog een backup van mijn foto's maar ik ben wel al mijn snelkoppelingen kwijt en die moet ik stuk per stuk terug opzoeken. Uiteindelijk zal het wel allemaal terug in orde komen maar dat kan nog wel eventjes duren.
Gebruikers-avatar
Henk1949
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 114
GeregistreerdCOLON 09 Mrt 2007 22:21
WoonplaatsCOLON Tilburg

👍 bedankt voor je reactie.

Succes met je computer, weet uit ervaring dat het veel werk is om alles weer als vanouds te krijgen.
Henk.
Anoniem

Acronis is your (and my) saviour.
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Ik heb al 20 jaar een betaalde versie van een virusscanner maar dat heeft blijkbaar niet mogen baten, nu ben ik overgeschakeld naar een betaalde versie van Kaspersky en hopelijk doet die zijn werk wel.
Ondertussen moet ik een groot deel van mijn verloren mail adressen proberen terug te krijgen en mijn recente foto's ben ik ook kwijt (ik maak om de maand een backup), je wordt er echt niet vrolijk van :evil:
Vermoedelijk is het virus binnen gedrongen via een spammail, normaal doe ik een verdachte mail nooit open maar sommige mails lijken zo echt en van een gekende persoon te komen, voor je het beseft heb je prijs.
Anoniem 4

.
. . .
.
Laatst gewijzigd door 1 op Anoniem 4, in totaal 7 keer gewijzigd.
Paul eos7d
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 751
GeregistreerdCOLON 16 Jul 2013 20:18

Tja Gerard, als je programma's plots één voor één niet meer werken, zelf mijn antivirus was de eerste die niet meer werkte. Dan geloof ik mijn computer expert toch dat er iets ernstig aan de hand is met mijn pc. Hoe je dat probleem ook noemt, volgens de expert was de enige oplossing een volledige herinstallatie. Hoe dan ook ben ik nu tevreden dat mijn programma's terug werken wat niet wegneemt dat ik toch nog veel kwijt ben.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar