Flitser Philips p536

Datastorage, flitsers, filters, macro, tassen, statieven en alle overige accessoires

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Hallo Allemaal


Mijn excuses dat ik met een niet canon product kom aanzetten. Maar ik denk dat er vast wel mensen zijn die ervaring hebben met deze flitser of iets van die zelfde leeftijd.


Ik mag binnenkort foto's gaan maken in een trampolinezaal. Daar wordt veel gesprongen en bewogen en heb dus zeker een flitser nodig. Ik ben eigenlijk geen fotograaf maar een cameraman en houd mijn dus minder bezig met foto's maken of flitsen.

Ik heb wel al ooit eens gebruik gemaakt van mijn Philips p536 op familifeesten en dergelijken. Maar ik de flister nooit onder druk hoeven zetten. Binnenkort zal hij snel achter elkaar moeten flitsen en dat toch zeker een 4tal uur moeten volhouden.

Kan ik op deze flitser vertrouwen? Ondanks dat hij natuurlijk al zijn leeftijd heeft. Maar blijft de lamp het houden of het toestel in het algemeen wanneer ik erop los flits. Ik heb de indruk dat het toen der tijd wel een van de beter flitser was. Of heb ik het helemaal mis daar?


Kan iemand mij wat wijzer maken hierover?


alvast bedankt voor jullie antwoorden :)
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

genoeg batterijen meenemen en tevoren uitproberen, verder valt er denk ik weinig zinnigs over te zeggen. Het lijkt me nogal een oudje, weet niet eens of de flits met een moderne camera kan communiceren. Ik zou er geen wonderen van verwachten.

Succes!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

mikeeagle schreefCOLONgenoeg batterijen meenemen en tevoren uitproberen, verder valt er denk ik weinig zinnigs over te zeggen. Het lijkt me nogal een oudje, weet niet eens of de flits met een moderne camera kan communiceren. Ik zou er geen wonderen van verwachten.

Succes!

Michiel>=-

Verwacht er ook zeker geen wonderen van. Hij werk wel samen met mijn camera. Ik ga hem vandaag ook nog wat verder testen met snel flitsen.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Anoniem 3

Buiten het feit of turners/trampolinespingers blij zijn met flitsers.
Ik denk het niet.
Gebruikers-avatar
fotojeroen
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 22137
GeregistreerdCOLON 13 Jan 2005 11:57
WoonplaatsCOLON Wolluk

Denk dat één flitsertje niet genoeg licht gaat geven als je met relatief lage iso wil werken.....
Ik ben Commandeur in de orde van de Gulden Snede :D :D
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Ik heb wel eens een turnwedstrijd gefotografeerd. Flits is heel storend...
Dat wordt denk ik niet geaccepteerd. Ik heb hoge iso moeten gebruiken zeker 2500+
Bij snelle bewegingen goed op de keerpunten letten helpt ook... daar zijn ze relatief langzaam...
Succes!
Apple fan, Canon volger...
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Sorry ik was niet heel duidelijk met mijn plaatsbeschrijving. Het ging over een trampolinecentrum waar je gewoon kan gaan springen voor de fun. Geen turntoestanden en dergelijken.

Heb last minute toch nog een andere flitser kunnen lenen van niemand. De godox tt350. Kleine fijne flitser. Buiten het feit dat de godox kleiner en minder zwaar is al de philips had ik denk ik niet hetzelfde kunnen doen met de philips. De philips gaf wellicht wel iets meer licht als de godox. Maar de bediening is daarentegen veel moeilijker. Het zou wel gegaan zijn maar moeizamer. En snelheid was vaak toch wel een noodzaak.

toch bedankt voor jullie reacties. Mede daardoor heb ik toch nog even harder gezocht naar een flitser.


Ik moet wel zeggen dat ik nu niet de beslissing heb genomen om zelf een flitser aan te schaffen. De godox tt350 kost overigens wel maar 80 euro. Maar heb in het verleden nooit een flitser nodig gehad en zie ook niet meteen waar ik hem in de toekomst kan gebruiken. Dan is mijn philips meer als genoeg denk ik.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
Gebruikers-avatar
kromlensje
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 154
GeregistreerdCOLON 01 Jan 2017 11:40
WoonplaatsCOLON N Br

En wij vragen ons natuurlijk af hoe zien de foto's er uit
eos 750D met grip, eos 400D, met grip, EF 24-70mm f/4.0L IS USM ,Sigma 70-300mm apo dg macro, efs 18-55mm II, efs 18-55mm is stm, ef 50mm F1.8 STM.
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

kromlensje schreefCOLONEn wij vragen ons natuurlijk af hoe zien de foto's er uit

Het was nu wel de eerste keer dat ik "echt" met een flitser werkte. De vorige 1 of 2 keer heb ik de flitser aan gezet, een willekeurige stand gekozen en mijn camera erop aangepast. Was eens met kerst en een familiefeestje. Deze keer heb ik echt met de flitser proberen werken. Meer en minder licht zodat de achtergrond nog zichtbaar bleef.

Ik ga proberen een paar foto's te posten. Even kijken hoe dat hier precies werkt.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar