Filmen met de Canon 5d mark ii

Waar moet je op letten, wat kun je erbij gebruiken: al je vragen over het filmen met een DSLR.

ModeratorCOLON Global Moderators

BUTTON_POST_REPLY
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

Hallo allemaal,

Ik ben freelance cameraman zonder eigen materiaal. Ik heb jaren geleden tijdens mijn opleiding een canon 600d gekocht maar daar kan ik intussen al lang niet meer mee werken. Daarom huur ik mijn materiaal altijd. wat ik voornamelijk doe zijn bruiloften. Ik film deze onder andere met een (of twee) canon 5d mark iii. Maar door het stijgend aanbod van hobbyisten dalen de prijzen enorm de laatste tijd. Het is moeilijker om aan opdrachten te komen (in mijn regio althans). Daarom ben ik van zin om een eigen camera aan te schaffen en dacht daarbij aan een tweedehands canon 5d mark ii.

Ik ben natuurlijk gewend om met een mark iii te filmen. Nu denk ik zelf dat het gebruik van een mark ii het zelfde zal zijn als die van een mark iii. Daar maak ik mij ook niet druk over. Maar het is vooral de prestatie die hij kan leveren. Ik probeer zo min mogelijk met kunst licht te werken en met de mark iii kan ik heel lang zonder blijven filmen door een hoge iso te (kunnen) gebruiken.

Zelf heb ik een canon 24-105 f/4 L lens van canon en zou deze graag ook gebruiken daarvoor.

Heeft iemand ervaring met één of beide camera's voor het filmen van bruiloften of andere producties van een dergelijke aard. Ik zou mij echter ook graag meer gaan richten op fotografie als ik de camera toch ga kopen.

Dus gewoon een tweedehands mark ii kopen of toch maar een mark iii blijven huren?

Ik heb helaas nog niet genoeg opdrachten om al meteen een mark iii of zelf iV te kopen.

Groetjes en alvast bedankt.
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
shorttrack
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 69
GeregistreerdCOLON 22 Jan 2013 16:07
WoonplaatsCOLON Odiliapeel

hieronder staan twee voorbeelden van wat ik in het verleden al gemaakt het met de mark iii. Er zitten ook beelden tussen van een drone en een andere camera maar het zijn voornamelijk beelden van de canon.

https://www.youtube.com/watch?v=ZdkRDSNrCJ4&t=2s

https://www.youtube.com/watch?v=pggV7zi-uf4&t=34s

Kan ik met een canon 5d mark ii dus een vergelijkbare kwaliteit halen?
www.ruudvervoort.be Canon 550D I Canon 24-105 F4 L IS USM I 18-55mm kitlens I 50mm f/1.8 I Surui T2005X Travel statief + Velbon PH-358 video Fluidhead I Zoom H2N I oldtimer philips flitser
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar