Bij op adderwortel....

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Op mijn macroplekje groeit momenteel veel adderwortel en dit wordt regelmatig bezocht door o.a. bijen, het is erg lastig om hier een goede foto van te maken: ze komen aanvliegen steken soms hun tongetje uit gaan een paar keer al lopend (als een jaknikker) met hun koppie heen en weer en vliegen weer weg, ze zitten geen milliseconde stil. Ik heb een aantal foto's proberen te maken, het liefst had ik hier ook het tongetje scherp maar dat was dit keer niet te doen.

Onderstaande foto is mijn beste poging: eerlijk gezegd niet zoals ik hem in mijn hoofd had, maar ik denk toch wel de moeite waard om te plaatsen? Leuk detail vind ik zelf die meeldraden achter zijn oogje en het tongetje (wat helaas niet scherp is, dat vind ik zelf het meest jammer) dat hij in het bloemetje steekt.

Wellicht valt hij toch in de smaak en ben ik zelf iets te kritisch over deze foto? Los van mijn eerdere punt m.b.t. het tongetje spreekt de zachtheid in de foto mij wel aan.


Ik zou zeggen: Laat zelf je oordeel spreken over deze foto?







Rob, 8)
Laatst gewijzigd door 1 op Natuurfreak, in totaal 7 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtige plaat weer.
Die MP 65 is top!!!! :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
sunblade
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3174
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 19:39

Hi Rob, ik snap dat je op een gegeven moment je grenzen gaat of probeert te verleggen en kritischer wordt op je eigen foto's (en dat is ook goed)...maar ik vind dit toch (weer) een prachtige foto zeg. Dat het tongetje niet helemaal scherp is deert mij niet. Wel vind ik de foto een tikkeltje flets of iets te weinig contrastrijk.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Jo, Thanks.... 8)

@ sunblade.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, sunblade.....De overwegingen om geen contrast aan deze foto toe te voegen was om de zachtheid te versterken...


Rob,
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar