Hotel Regnier

Urban exploring in al zijn facetten

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Goedenavond :)

Afgelopen weekend ben ik met marcelwoudstra en 2 anderen voor het eerst wat serieuzer gaan urbexen.
Ik wilde dit al langere tijd doen, maar op een trip naar de koeltoren in Charleroi na, was daar tot afgelopen zaterdag nog niet echt veel van gekomen.

Eén van de locaties die we hebben aangedaan was Hotel Regnier.
#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding
Bedankt Marcel! Ik vond het leuk!
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Op zich wel een mooie serie. Lijkt me erg leuk om daar eens te fotograferen. Maar hoewel deze serie prima de situatie ter plaatse laten zien, missen ze voor mij wat van de spanning en dynamiek die urbexfoto's tot echte knallers maken. Kan stomweg de keuze qua nabewerking, wellicht heb jij heel bewust gekozen voor een meer naturelle look, maar ze springen er voor mij nu niet heel erg uit.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Hoi Marco,

Dat kan natuurlijk altijd :)
Heb je misschien een voorbeeld van een urbexplaat die je wel écht vind knallen? Gewoon om even te kijken of ik zie wat je bedoeld en eventueel ter referentie om mijn bewerking misschien nog eens nader te bekijken.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Daar moet ik even naar op zoek, maar da's geen probleem. Kom er binnenkort op terug ;)
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
BWK
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 990
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2010 07:08
WoonplaatsCOLON Voorhout

Heel gaaf!
Favoriet nummer 4!
http://www.barendkoper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.flickr.com/photos/bwk72/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Mooie serie hoor Ferry.

Ik begrijp wel denk ik wat marco bedoeld. Voor mijn gevoel mogen deze foto's een wel iets meer HDR-look hebben. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
evelakes
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 668
GeregistreerdCOLON 28 Sep 2012 14:03
WoonplaatsCOLON wijchen
CONTACTCOLON

Mooie serie, voor mij nr 7 . Vind het knap dat je het zo in beeld kan brengen, ik zou verdwalen in het zoeken naar compositie/gevoel voor samenhang.
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik bekijk dit ook echt als serie en in dit geval zouden de laatste twee opnames wat mij betreft verwijderd moeten worden. De andere foto's hebben een mooi gelijk karakter. Zou inderdaad wat extremer en dynamischer kunnen, maar ik vind het toch een goede serie die het bekijken zeker waard is.
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Bedankt allen :)
Wat betreft de bewerking: dat is inderdaad een keus. Een sterke HDR bewerking vind ik zelf vaak niet zo mooi. Ik zit zelfs te denken om er juist weer meer licht contrast in te brengen :P
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Hoeft ook niet altijd een sterke HDR bewerking te zijn, daar hou ik ook niet van. Een lichte HDR bewerking kan soms net dat beetje xtra aan een foto geven. Mss mbv ietjes contrast dat het ook al wat mooier wordt.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Harold1974
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 53
GeregistreerdCOLON 14 Mrt 2016 08:47

MarcoEOS550D schreefCOLONDaar moet ik even naar op zoek, maar da's geen probleem. Kom er binnenkort op terug ;)
Ik ben erg benieuwd !
GSPT1988
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON 27 Feb 2017 09:25

Zeer mooie locatie :D
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar