En dat met een I-phone..

Zonsopkomsten, vergezichten... al je landschapsfoto's kun je hierin kwijt

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Er zijn wel eens van die momenten dat je er spijt van hebt dat je je fotospullen thuis hebt gelaten. Woensdagavond was ik bij een oefening van onze kanoclub, samen met de brandweer. Aandacht bij de oefening en niet bij de camera. Thuislaten dus die tas! Maar als je dan over je schouder kijkt ben je dan wel weer blij dat je in ieder geval nog een I-phone bij je hebt. 8)

AfbeeldingRijn -1773 by Gerard Bos, on Flickr
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Zeker! De nieuwe zijn ook verbluffend goed maar het licht maakt de foto, dat laat deze weer eens mooi zien...
Apple fan, Canon volger...
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

wibo53 schreefCOLONZeker! De nieuwe zijn ook verbluffend goed maar het licht maakt de foto, dat laat deze weer eens mooi zien...
Jammer dat de resolutie zo klein is. Ik zou 'm wel eens als Xpozer willen proberen.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
alabaster
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 147
GeregistreerdCOLON 22 Feb 2014 11:39

Prachtig plaatje. Over tien jaar, en misschien wel eerder, heeft er niemand nog een 'gewone' camera.
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Fraai plaatje zeg.

Ja, die telefoontjes worden steeds beter.
Heb nu de nieuwe iphone7 plus in bestelling, met dubbele(1 groothoek en 1 tele) 12mp lenzen, dus ben benieuwd.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Heb nu de nieuwe iphone7 plus in bestelling, met dubbele(1 groothoek en 1 tele) 12mp lenzen, dus ben benieuwd.
Ik heb de 5S. Van de baas dus mij hoor je niet klagen. Soms maakt hij fantastische foto's, maar andere keren bakt hij er weer weinig van. Maar het voordeel is dat ik hem (bijna) altijd bij mij heb. Twee heel laag vliegende Chinookhelicopters wist hij vanmorgen wel op de plaat te krijgen, maar het kan beter. (trouwens blij dat mijn vullingen stevig vast zitten. Nummer twee maakte zijn bocht iets wijder zodat hij vlak over mij heen scheerde :? )
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
emiel_maigoda
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 21 Mei 2016 21:15

alabaster schreefCOLONPrachtig plaatje. Over tien jaar, en misschien wel eerder, heeft er niemand nog een 'gewone' camera.
Ik denk dat het gebruik van 'telefoon als camera' zeker nog verder toe zal nemen, maar 'gewone camera's' zullen nooit helemaal verdwijnen. Ik heb niet de indruk dat fotografen die nu met een EF 600mm op een EOS XD of XXD vogels e.d. fotograferen, dat zomaar ineens met een telefoon gaan doen.
Groetjes,
Emiel
Canon EOS 5D mark III + BG-E11
Canon EF 16-35mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 24-105mm f/4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM
Canon Speedlite 430EX | Adobe CC

http://www.esm-photographics.nl/
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

emiel_maigoda schreefCOLON
alabaster schreefCOLONPrachtig plaatje. Over tien jaar, en misschien wel eerder, heeft er niemand nog een 'gewone' camera.
Ik denk dat het gebruik van 'telefoon als camera' zeker nog verder toe zal nemen, maar 'gewone camera's' zullen nooit helemaal verdwijnen. Ik heb niet de indruk dat fotografen die nu met een EF 600mm op een EOS XD of XXD vogels e.d. fotograferen, dat zomaar ineens met een telefoon gaan doen.
Groetjes,
Emiel
Het zal, denk ik, wel een alternatief worden voor de traditonele "point and shoot" camera. Maar de fotograaf maakt de foto en het glaswerk voor de camera is daarbij heel belangrijk. Ik zie nog niet zo snel hoe L-glaswerk in een smartphone kan worden gepropt.
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

XXXL schreefCOLONIk zie nog niet zo snel hoe L-glaswerk in een smartphone kan worden gepropt.
Nou... erin niet, erop wel, getuige deze speciale I-Phone-objectieven van Zeiss.

Afbeelding
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

ik ga d'r toch mijn Canon niet op inruilen :)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Appeltje is van de baas, dus het geld van die Zeiss stop ik dan toch liever in een 70-200 f4 L (Sinterklaas, heeft u dit ook gelezen??? :wink: )
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
Anoniem 3

Prachtfoto.
Ook ik sta regelmatig versteld van de kwaliteit van de Phone-foto's.
kiran
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3706
GeregistreerdCOLON 08 Jun 2008 14:58
WoonplaatsCOLON Zaanstreek
CONTACTCOLON

Mooie sfeervolle foto.
http://www.kiranphoto.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Javi66
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 2
GeregistreerdCOLON 01 Feb 2017 08:44

De beste camera is diegene die je bij je hebt op het moment dat je een foto wil maken, geen idee wie dat zei, maar hij hij/zij had gelijk.
super mooie foto!!
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Mooie foto!
Gebruikers-avatar
XXXL
Memoriam
Memoriam
BerichtenCOLON 1391
GeregistreerdCOLON 17 Okt 2009 16:23
WoonplaatsCOLON Doeternietoe

Dank voor jullie reacties!
De beste camera is diegene die je bij je hebt op het moment dat je een foto wil maken, geen idee wie dat zei, maar hij hij/zij had gelijk.
Dat was Guy Ackermans, mijn fotoleraar bij 't Venster in Wageningen :mrgreen: :mrgreen:
Groet,
Gerard

You only live twice!

Flickr
@BigfootGerard
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar