Jace

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Afbeelding
Canon 400D met de 70-200L f4.0, iso 100, f10, 1/80sec @122mm

2 weken geleden een weekje in Italië geweest.
Terwijl ik wat met de camera aan het spelen was zag ik zoonlief opeens tussen 2 boompjes staan. Zonder naar de instellingen te kijken heb ik bovenstaande foto gemaakt. Had ik wat meer tijd kunnen nemen dan had ik het diafragma op 5.6 gezet om een snellere sluitertijd te verkrijgen.
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

nette plaat. Jammer dat zijn gezichtje een beetje in de schaduw valt. Als je het diafragma wat verder opendraait, krijg je ook een wat vagere achtergrond. Er zou voor mij nog een stuk van de bovenkant af mogen, kun je nog net dat sprietje eraf croppen :-)

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Jef-W
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 4021
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2011 20:12
WoonplaatsCOLON Hengelo (O)
CONTACTCOLON

Ook even wat aan de witbalans draaien. De foto is iets aan de warme(gele) kant, gezien de (witte?)letters op zijn shirt.
Mijn site: www.jeffrywesterhoff.nl
Tevens op: flickr
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik ga met jullie opmerkingen aan de slag.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Het is ondanks de verbeterpunten wel écht een foto waar ik een glimlach van op mn gezicht krijg, zelf zonder het mannetje te kennen. In die zin is de foto geslaagd!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Rijk
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3205
GeregistreerdCOLON 22 Jul 2007 22:10
WoonplaatsCOLON Vleuten
CONTACTCOLON

Erg leuke foto van dit vrolijke mannetje, je hebt het moment goed gevangen en dan is het lastig altijd gelijk alle instellingen goed te hebben. Dat is oefenen oefenen en nog eens oefenen :D Wellicht kan je met wat nabewerken het gezichtje nog iets oplichten ?

Groet,

Richard
één plaatje zegt meer dan duizend woorden
kijk ook eens op flickr
Gebruikers-avatar
barry van strien
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 165
GeregistreerdCOLON 07 Jul 2013 07:43
WoonplaatsCOLON Spijkenisse

Dank je wel voor de reacties heren :D

Geprobeerd om bovenstaande opmerkingen te verwerken in de foto met onderstaande foto tot resultaat.
Vanochtend eerst een aantal Youtube filmpjes bekeken om te zien hoe ik deze opmerkingen kon verwerken met Lightroom 4.
Dit is dan ook de eerste foto die ik in LR 4 bewerkt heb.

Als eerste heb ik de overall temperatuur terug geschroeft van 5500K naar 5250K, vervolgens heb ik met de adjustme t brush het gehele gezicht met nek en oren gemarkeerd en de belichting omhoog geschroeft met 0,40 punten.
Als laatste de foto gecropt totdat het takje uit veeld was.

Zelf vind ik het wel een geslaagde bewerking, ik ben alleen benieuwd wat er van de foto aanvullend verdwijnt als ik deze afdruk.

Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar