~~~~Vlammen onder mijn voeten~~~~

Voor alle macro en close-up foto's van bloemen, dieren en natuur

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van (natuur)foto's.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Vlammen onder mijn voeten :oops: :D

Op mijn macroplekje staat momenteel het Oranje Havikskruid in bloei. De kleuren van dit kruid zijn zo fel dat ik altijd moet denken aan een klein brandje.
Deze keversoort kom ik de laatste jaren wel vaker tegen op dit kruid, hoewel ik dit jaar maar 1 exemplaar aantrof.










Afbeelding



Rob, 8)
Gebruikers-avatar
Blauwe Lori
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2016 12:44

Prachtig weer Rob, zo scherp!!
Ik vraag me af of de foto er mooier van zal worden als je van de onderkant wat afhaalt. zodat het roze rechts onder niet meer op de foto staat.
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Blauwe Lori schreefCOLONPrachtig weer Rob, zo scherp!!
Ik vraag me af of de foto er mooier van zal worden als je van de onderkant wat afhaalt. zodat het roze rechts onder niet meer op de foto staat.
Thanks... u roept wij draaien.... :D

oordeel zelf.. had er zelf niet aan gedacht.... kijkt denk ik iets rustiger.


Afbeelding



Rob,
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

mooi!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
mikeeagle
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 3545
GeregistreerdCOLON 04 Jun 2011 22:20
CONTACTCOLON

mooi!

Michiel>=-
Canon 1DmkIV - Canon 70D. Canon 50mm II - Canon 17-40mm L F4. Canon 100-400mm L IS USM. Canon 70-200mm L F4 non IS.

https://www.flickr.com/photos/mikeeagle
website: http://mike-eagle.squarespace.com
Insta: https://www.instagram.com/breitlingmike/
Gebruikers-avatar
Blauwe Lori
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 92
GeregistreerdCOLON 13 Mei 2016 12:44

Ik vind de update beter kijken. Inderdaad wat rustiger.
Gebruikers-avatar
Canon Balls
Shooter+
Shooter+
BerichtenCOLON 40
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2016 14:20

Wederom weer heel erg mooi Rob.

Ik vind de tweede foto ook net wat beter en rustiger ogen.

Groetjes
Gebruikers-avatar
wibo53
Wedstrijdleiding
Wedstrijdleiding
BerichtenCOLON 2732
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 20:22
WoonplaatsCOLON Best

Mooi!
Apple fan, Canon volger...
Tamme Lurk
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 51
GeregistreerdCOLON 14 Mei 2016 14:30

De update vind ik beter. Dat roze leidt af vind ik.
Prachtige foto en ook hier komt het zwart weer goed tot zijn recht.

Is dat zwart overigens door het flitsen of heb je er bewust voor gekozen?
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Thanks... 8)

Tamme Lurk schreefCOLONIs dat zwart overigens door het flitsen of heb je er bewust voor gekozen?
Komt door het flitsen....


Rob, 8)
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Schitterend weer. Vooral de update!
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

MarcoEOS550D schreefCOLONSchitterend weer. Vooral de update!
Thanks Marco..... vind zelf de update ook beter kijken.... Heb deze versie ook opgenomen in mijn blog...

Vorig jaar kwam ik bijna op elk havikskruid zo'n kever tegen.... nu kom ik al een aantal dagen om even een rondje te lopen en heb er maar 1 kunnen spotten..... Misschien dat ik de komende dagen nog ééntje tegen kom en vast kan leggen.. Gevoelsmatig kom ik dit jaar toch iets minder tegen insecten tegen, weet niet of dat landelijk is, maar in ieder geval wel op mijn macroplekjes...


Rob, 8)
Sisterray
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 279
GeregistreerdCOLON 16 Apr 2016 13:03

Een mooie opname en goede inkijk in deze kleine wereld.
Grtz, Jack
Gebruikers-avatar
j.jennekens
CanonSuperTrooper
CanonSuperTrooper
BerichtenCOLON 15258
GeregistreerdCOLON 03 Jan 2008 22:32
WoonplaatsCOLON Kunrade/Voerendaal (Zuid-Limburg)

Prachtige update!!! :D :D :D :D
"De ontwikkeling gaat door zonder dat er nog ontwikkeling aan te pas komt!"
"Niet iedere foto is een plaatje"
KLIK OOK EENS HIER
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Mooi scherp. Ik vind ook de update beter.
Mooie kleurencombi zo :)

Mag ik vragen wat voor flitser je gebruikt? Ben zelf ook op zoek en heb een vraagje over een bepaald type ringflitser (zie dit topic).

En schiet je dan ook met statief? Ik heb ook onlangs een 100mm macro F/2.8 (non L) aangeschaft, en ik wil dus ook een beetje met macro gaan spelen. Maar ik vraag me altijd af hoe mensen beestjes met statief geschoten krijgen. Tegen de tijd dat je je camera goed gepositioneerd hebt is dat beestje toch vaak al lang alweer weg? Of valt dat wel mee?

Sowieso kan ik elke tip gebruiken, dus als je een kleine sluier op zou kunnen lichten over hoe je dit soort situaties aanpakt dan zou ik dat echt ontzettend waarderen
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

@ Ferry

Met een Canon MP-E65mm objectief (die ik heb) is een flitser echt een must, met jou lens is dat voor macro niet echt nodig, ik zou eerst even een tijdje zonder flitser het veld in gaan en pas als je denkt dat je een flitser echt nodig hebt er over gaan nadenken. Als ik zelf met mijn gewone 1:1 macrolens op pad ga flits ik nooit.

Ik gebruik zelf nooit een statief, en idd beestjes vliegen vaak weg, maar als elk beestje netjes blijft zitten is er al snel niks meer aan...

Ik zou dus eerst lekker het veld in gaan, foto's maken/plaatsen en al doende leert men, dan komen er vanzelf wel nieuwe vragen op.


Rob, 8)
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Dank je wel. Domme vraag misschien, maar waarom is het met jouw lens een must en met mijn lens niet echt nodig?
Ik snap dat je met jouw lens veel dichterbij komt nog en zo misschien meer licht nodig hebt, maar als ik een zo scherp mogelijke foto wil schieten uit de hand, dan lijkt het me geen overbodige luxe toch? Kan dan makkelijk een paar f-stops omhoog.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit ook vraag omdat ik een goede deal kan krijgen op een Sigma EM-140 DG, dus probeer mezelf te overtuigen dat ik daar zeker wat aan ga hebben :) (ook voor portretten eventueel)
Natuurfreak
Canon shooter Die Hard
Canon shooter Die Hard
BerichtenCOLON 6953
GeregistreerdCOLON 22 Aug 2006 16:35

Ik stel alles handmatig in, iso 100, sluitertijd 1/200 en F-waarde op F11 soms F13.... De MP-E65mm kan tot 5x vergroten en dat slurpt heel veel licht. Als ik mijn flits niet aanzet bij deze waarden/ en een vergroting heb ik een volkomen zwart beeld, niets op te zien dus.... Je kunt de MP-E65mm niet vergelijken met een gewone 1:1 macrolens... v.w.b. advies voor portretten en flitsen moet je niet bij mij zijn...


Rob,
Gebruikers-avatar
Ferry Passchier
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 329
GeregistreerdCOLON 29 Mei 2015 13:39
WoonplaatsCOLON Den Haag
CONTACTCOLON

Natuurfreak schreefCOLONIk stel alles handmatig in, iso 100, sluitertijd 1/200 en F-waarde op F11 soms F13.... De MP-E65mm kan tot 5x vergroten en dat slurpt heel veel licht. Als ik mijn flits niet aanzet bij deze waarden/ en een vergroting heb ik een volkomen zwart beeld, niets op te zien dus.... Je kunt de MP-E65mm niet vergelijken met een gewone 1:1 macrolens... v.w.b. advies voor portretten en flitsen moet je niet bij mij zijn...


Rob,
En wanneer je extensiontubes gebruikt voor meer vergroting, loop ik dan tegen dezelfde dingen aan?
Anoniem 3

De update kan zo aan de muur... :lol: (voor als je ervan houdt)

Zonder gekheid: TOP-plaat.
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar