Geweldige lens vooral als het om bereik gaat. Als de F35 komt aanvliegen is het vol op 300mm totdat die mooi in beeld komt.
Daarna mooi terug draaien naar 150 mm om het toestel mooi in het frame te houden. hij is lichtsterk dus je kunt de Iso mooi laag houden.
Vanaf f/4 wordt die al aardig scherp in de lagen. Hij slikt de Sigma 1.4 ex dg goed dan komt je op 675 mm met een 70D vanaf f/4.
Het focussen moet je leren met deze lens bij automatisch focuspunten gaat die heel snel veranderen van focuspunt, daarom kies ik liever
1 vast focuspunt rekening houdend met de vlieglijn/richting, vooral in de luchtvaart fotografie is het moeilijk door de luchtlagen te focussen op afstand.
Ook de heathaze van jet is erg verwarrend voor de camera.
Met de Neckstrap van Blackrapid RS sport kan ik het een middag uithouden ondanks het gewicht.
F/2.8 is tricky om te schieten daar je heel snel op lagen focust en de cockpit toch je main point is.
mijn uitgangspunt is meestal laag in de Iso daar de lucht altijd ruis oplevert , sluitertijd liefst 1250 of hoger (voor jets) en diafragma f-/7-f-/9
daarom schiet ik graag manual.
scherpte zit wel goed.
f35 belevingsvluchten 11 (1 of 1) by
richard evers, on Flickr
f35 belevingsvluchten 12) by
richard evers, on Flickr