Mijn vliegtuig geneuzel update bericht 7

Plaats hier je foto's waar je graag gerichte kritieken en op- of aanmerkingen op wilt krijgen

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Normaal hang ik met mijn cam uit het autoraam :roll: dat is ook een hobby van me......rijksweg spotten :roll:
Maar deze heb ik her en der in de duinen gemaakt......voor de vliegtuigspotters onder ons ben ik één van de gelukkige dat ik onder de vliegroutes woon.
Voor veel mensen een ellende maar ik heb er al eens een week voor thuis gezeten :oops: ik dacht dat ik dwars door de deur kon toen er een jumbo aankwam....... :mrgreen:

Maar goed dit zijn wat foto's met mijn 70-200
Helaas met een te blauwe lucht of een te grijze lucht. De foto's met grijzen lucht waren met min 15 dus ook nog eens veel wind en erg koud.

Graag wil ik weten waar je op moet letten als je zulke vogels spot.
Foto 1
Afbeelding

Foto 1 aangepast

Afbeelding

Foto 2
Afbeelding

Foto 2 aangepast
Afbeelding

Foto 3
Afbeelding

Foto 4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door 5 op Claudia007, in totaal 18 keer gewijzigd.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
PanzerFaustNL
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 2407
GeregistreerdCOLON 14 Okt 2009 15:44
WoonplaatsCOLON Lagos, Victoria Island, Nigeria
CONTACTCOLON

De ervaren spotters zullen wel wat op- en aanmerkingen hebben. Maar niet op de scherpte van de foto's denk ik.
Canon 5Dsr - 5DC - 600D - 400D - D60 - D30 en een hoop glas.
Gebruikers-avatar
hbarkhof
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 785
GeregistreerdCOLON 17 Jul 2010 12:18
WoonplaatsCOLON Noord-Brabant, Best, hbarkhof
CONTACTCOLON

Geluksvogel !! Daar zou ik ook wel even willen wonen :) Zelf geen ervaring met het 'schieten' van vliegtuigen, helaas , maar ik vind ze wel mooi.
Gebruikers-avatar
Snip
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 575
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2010 18:18
WoonplaatsCOLON Twente

ten eerste; ik ben geen spotter, dit is gewoon mijn onprofessionele mening :P

foto 1 wellicht nog onder de vleugels wat oplichten voor wat meer detail? komt nu erg dicht gelopen op mij over.

foto 2 zou ik onder en rechts iets krapper kaderen, meer zoals foto 4. (je hebt trouwens de laatse foto's beide foto 3 genoemd)

Dat is alles, verder vind ik ze mooi van scherpte en helderheid, vind de compositie verder ook lekker kijken.

Wel een aparte lens, een 70-400, die kende ik nog niet :P
Grt Frank

"I'm walking on the beach, next to the woman i love.
I see our dog playing with a stick in the sand...
At one point we stop and turn towards the ocean, to stare at the sunset.
As we hold each others hand, i think; f8 at 1/60"
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Snip schreefCOLONten eerste; ik ben geen spotter, dit is gewoon mijn onprofessionele mening :P

foto 1 wellicht nog onder de vleugels wat oplichten voor wat meer detail? komt nu erg dicht gelopen op mij over.

foto 2 zou ik onder en rechts iets krapper kaderen, meer zoals foto 4. (je hebt trouwens de laatse foto's beide foto 3 genoemd)

Dat is alles, verder vind ik ze mooi van scherpte en helderheid, vind de compositie verder ook lekker kijken.

Wel een aparte lens, een 70-400, die kende ik nog niet :P
Pffff gaat echt niet goed met me hoor :shock: ooooo wisten je dat niet er komt een 70-400 op de markt :mrgreen: oke zal het maar verklappen ik ben bezig met een maatje voor de 70-200 :wink:
Foto 1 heb je helemaal gelijk. Ik ben druk bezig geweest om het grijs wat vrolijke te maken (voor zo ver dat gaat en heb daarmee ook de vleugels dicht gemaakt. Versie twee staat al klaar maar is anders gesneden.

Foto twee ga ik uit proberen en idd tellen kan ik ook niet :oops: heb het aangepast dank je wel voor je positieve kritiek :wink: .

@ hbarkhof het is nog erge ik heb een hele leuke spot plaats gevonden waar door je 100 meter hoger staat :mrgreen: met helder weer ga ik daar eens hangen.
@PanzerFaustNL scherp zijn ze geloof ik wel :mrgreen: heb ze heel goed bekeken en alle advies wat ik ooit gehad heb opgevolgd.
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Jerenes
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1352
GeregistreerdCOLON 21 Nov 2006 19:49
WoonplaatsCOLON Lochristi, België

He Claudia,

Je hebt ze er mooi opstaan... alleen, alleen... een paar puntjes..

Al je foto's zijn wat heel fel qua kleur... behalve de klm, die is er wel op. Maar de easyslet is niet ZO fel gekleurd...
Ook zijn al je foto's te veel naverscherpt... Ze zijn van nature scherp, maar je gaat erover met je naverscherping. Dat is te zien aan je kartelranden aan de vleugels en staart... Beter is om geleidelijk aan met mindere mate usm toe te passen dan 1x heel veel!
Jeroen

7D + Grip | 6D+Grip | Canon EFs 10-22 f/3.5-4.5 USM | Canon EF 24-70 f/2.8L USM| Canon EF 24-105 f/4L IS USM II | Canon EF 70-200 f/4L IS USM |Canon EF 100-400 f/4.5-5.6L IS USM | Canon 1.4x II Extender
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Jerenes schreefCOLONHe Claudia,

Je hebt ze er mooi opstaan... alleen, alleen... een paar puntjes..

Al je foto's zijn wat heel fel qua kleur... behalve de klm, die is er wel op. Maar de easyslet is niet ZO fel gekleurd...
Ook zijn al je foto's te veel naverscherpt... Ze zijn van nature scherp, maar je gaat erover met je naverscherping. Dat is te zien aan je kartelranden aan de vleugels en staart... Beter is om geleidelijk aan met mindere mate usm toe te passen dan 1x heel veel!

Klopt dat komt omdat het licht gewoon .... was en ik meer met de lucht bezig was :? persoonlijk heb ik ook de pest aan bewerken ( ik gebruik de fotosoep vaak ergens anders voor). Maar het valt mijn op dat er soms een grauwsluier over de foto's zit.

Ik heb ze nu minimaal bewerkt. Ik heb de grauwsluier er afgehaald, ruis verwijderd en na verscherpt minimaal. Ook heb ik de originele er bij gezet maar wel als crop.

Foto van de vreemde eend in de bijt die is vrij fel van kleur :wink:

update 1 onbewerkt
Afbeelding

update 1 bewerkt
Afbeelding

update 2 onbewerkt
Afbeelding

update 2 bewerkt
Afbeelding

Update 3 onbewerkt
Afbeelding

update 3 bewerkt
Afbeelding
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
Etienne Jong
Donateur
Donateur
BerichtenCOLON 385
GeregistreerdCOLON 02 Mei 2006 10:14
WoonplaatsCOLON 't Zand (NH)
CONTACTCOLON

PanzerFaustNL schreefCOLONDe ervaren spotters zullen wel wat op- en aanmerkingen hebben. Maar niet op de scherpte van de foto's denk ik.
Ik vind ze teveel verscherpt 8)
http://www.airliners.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Etienne Jong schreefCOLON
PanzerFaustNL schreefCOLONDe ervaren spotters zullen wel wat op- en aanmerkingen hebben. Maar niet op de scherpte van de foto's denk ik.
Ik vind ze teveel verscherpt 8)
Nu 3.5 jaar later vind ik dat zelf ook ;)

Edit ik krijg nu pas bericht dat er geantwoord is 3.5 jaar later
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

Dat komt omdat er een spammer had gepost. Die post heb ik inmiddels al verwijderd, maar vandaar dat je ineens je berichtje kreeg.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
Claudia007
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 529
GeregistreerdCOLON 25 Nov 2011 22:42
WoonplaatsCOLON Beverwijk
CONTACTCOLON

Aha dank voor je uitleg
Canon EOS 7D+Canon grip, EF 50mm f/1.8 II, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, EF 24-105mm f/4L IS USM en EF 70-200mm f/4.0 L IS USM, Speedlite 600EX-RT
http://www.claudia008.deviantart.com/gallery/
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar