Litouwen

Vakantiefoto's, verre oorden, attractieparken...

ModeratorsCOLON Expositie Commissie, Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels over het plaatsen en bespreken van foto's.
BUTTON_POST_REPLY
Ernst-Jan
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1014
GeregistreerdCOLON 20 Mrt 2008 17:05
WoonplaatsCOLON Nieuw-Weerdinge
CONTACTCOLON

Na een lange tijd weinig gefotografeerd te hebben, hier weinig actief te zijn geweest (af en toe es mensen advies gegeven over camera's/objectieven) en veel series bekeken, dacht ik "laat ik ook weer wat foto's op Eosdigitaal plaatsen". Nou bij deze. Afgelopen week wat rondgereisd door Litouwen. Ik heb drie steden bezocht: de hoofdstad Vilnius, Kaunas en Siauliai. Van alle drie de steden zal ik twee foto's plaatsen.

Kaunas

1. De wederopstandingskerk. Een bijzondere kerk gebouwd volgens het functionalisme voltooid in 2004. Er mooi al die rechte lijnen en symetrie voor een bèta :lol:
Afbeelding

2.
Afbeelding

Vilnius

3. De hele week in Litouwen was het weer goed, op een dag na. Dit gaf wat extra 'sfeer' aan deze opname van het voormalige KGB gebouw.
Afbeelding

4. Vilnius heeft een prachtig oud centrum, waartoe de Didžioji gatvė ("Kasteel straat") ook behoord, dat op de UNESCO lijst staat van werelderfgoed. Veel schitterende gevels dus.
Afbeelding

Siauliai
5. Wat ook op de UNESCO lijst staat is de "Kruizenberg" met ruim een miljoen kruizen. Deze worden niet enkel geplaatst voor de doden, maar het is ook erg gebruikelijk een kruis te plaatsen ter gelegenheid van iets speciaals. Dit zou geluk brengen.
Afbeelding

6. Een jong kunstwerk (2009) aan de rand van het centrum van Siauliai, een ijzeren vos. Geplaatst omdat het duizend jaar geleden was dat 'Litouwen' voor het eerst ergens werd genoemd. Voor zover ik had begrepen is voor een vos gekozen omdat Vilnius een beeld van een ijzeren wolf heeft.
Afbeelding
60D | 400D | EX 430 II | 17-50 2.8 | 50 1.4 | 70-200 4.0L
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar