ontsluiten camera

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
leenenS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2015 19:27

beste
bij deze heb ik een vraag ik heb een eos 7D
maar als ik in de standen P/TV/M... de camera wil ontspannen moet ik 2 x "duwen"
1x om de camera te ontspannen en een 2de x om de foto te maken dit is zeer vervelend als ik snel een foto wil maken
weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

mvg sven
Gebruikers-avatar
woody111
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1910
GeregistreerdCOLON 09 Dec 2008 19:09
WoonplaatsCOLON Alblasserdam
CONTACTCOLON

Ook welkom hier, maar wat bedoel je met je camera "ontspannen".
En met "duwen" neem ik aan dat je " drukken" bedoel.
Het enigste wat ik kan verzinnen is dat je camera in de standby stand gaat en dat je dan 2x moet drukken om een foto te maken.
Ik heb mijzelf aangeleerd dat als ik de camera op pak gelijk een druk op de knop geeft zodat de camera gelijk wakker is.
Je zou de tijd dat de cam op standby gaat kunnen verlengen of helemaal uitschakelen, dit laatste kost dan wel weer batterijen, erg lullig als je een foto wil maken en je batterij is leeg.
Dit kan je in je menu regelen, ik weet zo gauw even niet waar maar dat staat in de handleiding.
Just my opinion, groeten John
http://www.johnmaasfotografie.nl
leenenS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2015 19:27

woody111 schreefCOLONOok welkom hier, maar wat bedoel je met je camera "ontspannen".
En met "duwen" neem ik aan dat je " drukken" bedoel.
Het enigste wat ik kan verzinnen is dat je camera in de standby stand gaat en dat je dan 2x moet drukken om een foto te maken.
Ik heb mijzelf aangeleerd dat als ik de camera op pak gelijk een druk op de knop geeft zodat de camera gelijk wakker is.
Je zou de tijd dat de cam op standby gaat kunnen verlengen of helemaal uitschakelen, dit laatste kost dan wel weer batterijen, erg lullig als je een foto wil maken en je batterij is leeg.
Dit kan je in je menu regelen, ik weet zo gauw even niet waar maar dat staat in de handleiding.
Dankje voor de snelle reactie
Mar dit is niet wat ik bedoelde de camera staat niet in stand-by
Het gebeurd bij iedere foto enja ik bedoelde drukken
Het probleem is als volgt als ik een foto wil maken dan duw ik half om scherp te stellen
Dan duw ik helemaal in en hoor ik een enkele klik en daarna moet ik nogmaals helemaal indrukken
En hoor ik nogmaals een enkele klik en is de foto gemaakt

Sorry als ik amateuristisch overkome :p

Mvg sven
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Welkom Sven,
waarschijnlijk heb je de optie geselecteerd dat bij de eerste druk je spiegel opklapt (zwarte zoeker?) en bij de tweede wordt de foto pas genomen.
Anoniem 3

Waarschijnlijk werk je met live-view. Je werkt via het lcd-scherm in plaats van door de zoeker te kijken.
Dat is niet de meest gebruikte manier van werken met een DLSR.
In het menu kun je ergens instellen dat Quick-view gebruikt moet worden. Dan gaat het allemaal een beetje sneller, maar moet je toch even wachten op het scherpstellen van de camera.

De snelste manier van fotograferen is dus: kijken door de zoeker.
leenenS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2015 19:27

Aerowswift schreefCOLONWelkom Sven,
waarschijnlijk heb je de optie geselecteerd dat bij de eerste druk je spiegel opklapt (zwarte zoeker?) en bij de tweede wordt de foto pas genomen.

Dat is mogelijk alleen vind ik die optie niet terug ...
leenenS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2015 19:27

Telescoop schreefCOLONWaarschijnlijk werk je met live-view. Je werkt via het lcd-scherm in plaats van door de zoeker te kijken.
Dat is niet de meest gebruikte manier van werken met een DLSR.
In het menu kun je ergens instellen dat Quick-view gebruikt moet worden. Dan gaat het allemaal een beetje sneller, maar moet je toch even wachten op het scherpstellen van de camera.

De snelste manier van fotograferen is dus: kijken door de zoeker.

Ik gebruik geen live view dan had ik beter een compact camera kunnen kopen :p
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

In je menu ga naar het tweede icoontje van rechts.
Camera met een belichtingsmetertje eronder dit is het custom-menu, hier ga je naar optie 13 :)
Sorry optie C.FnIII moet je eerst selecteren.
leenenS
Shooter
Shooter
BerichtenCOLON 5
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2015 19:27

Aerowswift schreefCOLONIn je menu ga naar het tweede icoontje van rechts.
Camera met een belichtingsmetertje eronder dit is het custom-menu, hier ga je naar optie 13 :)
Sorry optie C.FnIII moet je eerst selecteren.

Ideaal !! Dit was het dus enorm bedankt !

Weer iets bijgeleerd zalige forum
Anoniem 3

leenenS schreefCOLON
Telescoop schreefCOLONWaarschijnlijk werk je met live-view. Je werkt via het lcd-scherm in plaats van door de zoeker te kijken.
Dat is niet de meest gebruikte manier van werken met een DLSR.
In het menu kun je ergens instellen dat Quick-view gebruikt moet worden. Dan gaat het allemaal een beetje sneller, maar moet je toch even wachten op het scherpstellen van de camera.

De snelste manier van fotograferen is dus: kijken door de zoeker.

Ik gebruik geen live view dan had ik beter een compact camera kunnen kopen :p
Dat had je ook in je eerste post kunnen melden..


Een voorstellen van jezelf zou ook wel zo sympathiek geweest zijn..
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar