[VERZAMELTOPIC] Canon EOS 7D II

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
jonggolde
Canon shooter pro+
Canon shooter pro+
BerichtenCOLON 3525
GeregistreerdCOLON 11 Aug 2007 21:31
WoonplaatsCOLON Borsele
CONTACTCOLON

Ik heb de 7D Mark II nu enkele weken in gebruik en ik ben er waanzinnig blij mee. Ik vind hem veel beter van mijn vorige 7D. De ruis is stukken minder en de opnames komen sowieso een stuk lichter uit de camera dan met mijn vorige. Ik fotografeer de laatste weken voornamelijk vogeltjes met de Canon 100-400mm. Ik kan met ook alleen maar vergelijken met de vorige 7D, niet met de 5D Mark III of zo :)

Gr. Henriëtte
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik hoop dat die FW update dan ook snel komt voor mensen die nog twijfelen . maar welke camera heb je anders eventueel op het oog dan? als jij mee tele wil dan ga je vast niet voor een full frame camera.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

jonggolde schreefCOLONIk heb de 7D Mark II nu enkele weken in gebruik en ik ben er waanzinnig blij mee. Ik vind hem veel beter van mijn vorige 7D. De ruis is stukken minder en de opnames komen sowieso een stuk lichter uit de camera dan met mijn vorige. Ik fotografeer de laatste weken voornamelijk vogeltjes met de Canon 100-400mm. Ik kan met ook alleen maar vergelijken met de vorige 7D, niet met de 5D Mark III of zo :)

Gr. Henriëtte
heb je de 100-400 mk2 of mk1 ? de mk2 is echt vele malen beter en scherper en helderder en noem maar op . ik heb ook de 7d mk1 en de 100-400 mk1 gehad maar een wereld van verschil hoor de 2 nieuwe versies. ik ben er heel erg blij mee.
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONik hoop dat die FW update dan ook snel komt voor mensen die nog twijfelen . maar welke camera heb je anders eventueel op het oog dan? als jij mee tele wil dan ga je vast niet voor een full frame camera.
Wat ik niet wil op een camera is o.a. wifi,touchscreen of zo'n uitklapbaar scherm.
Ik hou niet van allerlei Gadgets op een camera. Ding moet goeie body hebben ...sealed ...daarom viel ook mijn eerste keuze op de 7D MK II. APSc is in eerste instantie ook een must, snel AF en meer AF punten dan mijn 40D.

Zo wordt de spoeling al aardig dunner. Fullframe is niet mijn eerste keuze, maar wanneer de 7D MK II mij toch niet kan overtuigen (afgaande op de berichtgeving), dan lijkt mijn enige keuze nog een fullframe te worden.
Had ondertussen al gekeken naar 6D of 2de hands 5D xxx! Dat betekend dan gelijk dat mijn eisen anders worden, maar wil geen gadget camera.:-)

Dusss ...voorlopig staat die 7D MK II nog bovenaan ...nog wel.:p

OT ...kun je hier niet simpel een foto toevoegen aan je bericht ...uploaden?
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

jonggolde schreefCOLONIk heb de 7D Mark II nu enkele weken in gebruik en ik ben er waanzinnig blij mee. Ik vind hem veel beter van mijn vorige 7D. De ruis is stukken minder en de opnames komen sowieso een stuk lichter uit de camera dan met mijn vorige. Ik fotografeer de laatste weken voornamelijk vogeltjes met de Canon 100-400mm. Ik kan met ook alleen maar vergelijken met de vorige 7D, niet met de 5D Mark III of zo :)

Gr. Henriëtte
Terwijl de 7D ook al geen verkeerde camera was! Tenminste ook weer een fijn bericht te lezen over die 7D MK II.
En ook weer die mooie combinatie van 100-400, want ik vind die 28-300 van mij te weinig tele hebben nu.
En de 1200 mm ligt net ff buiten bereik.:p

De snelle AF van die 7D MK II heb ik ook nodig voor de vele soorten gevleugelden in mijn tuintje, nu is het niet eerlijk ...hun snelheid en mijn trage 40D.:-)
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Voor een snelle autofocus is de lens toch echt belangrijker dan de body.
Zet voor de gein maar eens een 70-200 variant uit de L serie op je 40D. :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

Aerowswift schreefCOLONVoor een snelle autofocus is de lens toch echt belangrijker dan de body.
Zet voor de gein maar eens een 70-200 variant uit de L serie op je 40D. :D
Een lens zal ongetwijfeld meespelen, maar in mijn geval met die 28-300 IS (ook een L lens) is bij mijn weten mijn 40D de vertragende factor.
Gebruikers-avatar
MarcoEOS550D
Moderator
Moderator
BerichtenCOLON 8042
GeregistreerdCOLON 03 Sep 2010 16:47

OntspanKnop schreefCOLON
Aerowswift schreefCOLONVoor een snelle autofocus is de lens toch echt belangrijker dan de body.
Zet voor de gein maar eens een 70-200 variant uit de L serie op je 40D. :D
Een lens zal ongetwijfeld meespelen, maar in mijn geval met die 28-300 IS (ook een L lens) is bij mijn weten mijn 40D de vertragende factor.
Wel een L-objectief, maar ook één die bekend staat om z'n relatief trage AF. Je zou voor de gein het vergelijk gewoon eens moeten doen... denk dat je dan eerder investeert in een nieuw objectief dan in een nieuwe body.
Eos 80D, EF 100mm L Macro IS USM, EF-S 10-22mm USM, EF-S 17-55mm IS USM, EF 100-400mm L IS USM, EF 50mm f-1.4 USM, Speedlite 320EX, RC-6, Powershot S120
Marco Weening Fotografie
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

beide zijn belangrijk en we weten de de 7d2 het AF systeem heeft van de 1Dx en das toch wel de snelste AF systeem in de canon reeks. binnen kort komt ook daar een mk2 van uit.
trouwens er staat net zo een 1200mm te koop aangeboden voor maar 180.000 euro .. zag het van de week langs komen .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

MarcoEOS550D schreefCOLON
OntspanKnop schreefCOLON
Aerowswift schreefCOLONVoor een snelle autofocus is de lens toch echt belangrijker dan de body.
Zet voor de gein maar eens een 70-200 variant uit de L serie op je 40D. :D
Een lens zal ongetwijfeld meespelen, maar in mijn geval met die 28-300 IS (ook een L lens) is bij mijn weten mijn 40D de vertragende factor.
Wel een L-objectief, maar ook één die bekend staat om z'n relatief trage AF. Je zou voor de gein het vergelijk gewoon eens moeten doen... denk dat je dan eerder investeert in een nieuw objectief dan in een nieuwe body.
Dat relatief traag zijn de meningen over verdeeld. Maar, mijn 40D gaf de geest ergens in 2009, en is door Canon binnen garantie gerepareerd. Maar na een paar jaar kwamen de problemen en steeds vaker in de jaren daarop.
Soms gaf AF gaf problemen, dan weer de belichting of hij reageerde helemaal niet. En dit jaar kwam de ontspanknop er nog bij, die vaak niet reageren wil.
Dusss ...eerder een nieuwe body dan een lens.:p
Laatst gewijzigd door 1 op OntspanKnop, in totaal 29 keer gewijzigd.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONbeide zijn belangrijk en we weten de de 7d2 het AF systeem heeft van de 1Dx en das toch wel de snelste AF systeem in de canon reeks. binnen kort komt ook daar een mk2 van uit.
trouwens er staat net zo een 1200mm te koop aangeboden voor maar 180.000 euro .. zag het van de week langs komen .
Die 1Dx is een gaaf ding, net als die 1200 mm (had hem al gezien voor die prijs):p

Maar mijn budget reikt niet zo ver, om een 1200 voor dat 'zachte' prijsje te kopen.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik kwam net 125 euro te kort helaas :D
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONik kwam net 125 euro te kort helaas :D
Dat zal dan wel voor de verzendkosten zijn geweest.:-)
Amberes
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 241
GeregistreerdCOLON 19 Sep 2013 10:46

... en we weten de de 7d2 het AF systeem heeft van de 1Dx ...
Weten we dat ?

Chuck Westfall zet anders wel wat verschillen op een rijtje : http://www.the-digital-picture.com/Comp ... rison.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

ik had die firmware update nu wel eigenlijk al wel verwacht , gezien ze melden "ealry this week " we zijn al bijna aan het einde van de week :P
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

boko schreefCOLONik had die firmware update nu wel eigenlijk al wel verwacht , gezien ze melden "ealry this week " we zijn al bijna aan het einde van de week :P
Geduld, je camera heeft het ...nu jij nog.:-)
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

7D MK II gebruikers ...

Waar ik al een paar dagen mee zit ...na heel veel gelezen te hebben, is de volgende vraag:

Is de 7D MK II bij in gebruik nemen (accu's opladen en aanzetten:p ) zonder ook maar de handleiding te moeten lezen, gelijk gevoelsmatig bedienend (voor een Canon gebruiker) de max scherpe platen leverend?
Wat ik her en der zo zag is, dat het lijkt alsof je de handleiding lezen moet ...customsettings moet gebruiken, om de maximale kwaliteit qua foto's te krijgen.
Natuurlijk, je hebt een soort van speciale fotografie, die meer aanpassingen van de camera vereisen. Maar die fotografie bedoel ik even niet.
Gebruikers-avatar
boko
Canon shooter+
Canon shooter+
BerichtenCOLON 779
GeregistreerdCOLON 29 Jul 2009 10:33
WoonplaatsCOLON Rijssen

zoals bij elke nieuwe camera die je aanschaft zullen je eerste foto's niet super scherp zijn , je moet de camera leren kennen.
ook ik had dit . maar naarmate je ermee bezig bent en jou eigen instellingen gemaakt hebt en een beetje weet hoe die werkt zullen je foto's steeds beter worden.
ik heb de manual nog niet eens open gehad , wel heb ik een paar interessante filmpjes op YT gezien over instellingen van de 7d2 ( o.a back button focus )
dat laatste hebben meer camera's.
maar goed , als je zo twijfelt dan zou ik zo een ding eens een weekend huren en er mee aan het stoeien gaan .
Canon 7D MK2 , EF 500/F4 L IS II , 1.4x TC III , Canon 10-22mm ,Canon 24-70/F4 L IS . Ooit kom ik er wel :D
Aerowswift
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 240
GeregistreerdCOLON 16 Jan 2012 21:33
WoonplaatsCOLON Veghel

Wat Boko zegt klopt.
Je kan beginnen met een AF-mode die je gewent bent en ondertussen spelen met de andere opties. De camera moet weer een onderdeel van jou worden. Ik ben zelf ook nog bezig om alles te proberen en te kijken wat hij doet in bepaalde situaties :)
Alleen kun je in het begin teleur gesteld worden door het eerste resultaat, je gaat in resolutie er goed op vooruit en dus zullen foutjes eerder te voorschijn komen, maar dat is juist een stimulans om meer te oefenen.
OntspanKnop
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 87
GeregistreerdCOLON 26 Apr 2015 12:57

@ Boko
@ Aerowswift

Dank je voor jullie reacties!

Ik kan mij deels wel vinden in jullie reacties, want uiteraard moet je vertrouwd raken met dat nieuwe speeltje. Vorm ...gewicht en knoppen die anders zijn of ergens anders zitten, zijn zaken die even tijd nodig hebben voor je het gevoel hebt ... dit is echt mijn camera.

Toch bespeur ik ook iets, waar ik ...misschien geheel onterecht ... meer moeite mee heb.
Voorbeeld ...landschap ...oud hek ...boom er bij ... even kijken waar de knop zit waar ik de M stand vind ... diafragma en sluitertijd instellen ...klikken en moet gewoon een messcherpe plaat opleveren.
Fotografie is tenslotte toch niet ineens hogere wiskunde geworden toch?
Die camera heeft je tenslotte gewoon te volgen.

Natuurlijk, als je meer wil doen met je belichting en andere settings uitproberen wil, dan heb je wel meer kans op missers er tussen. En dan ben ik het wel eens met jullie, dat je spelen gaat met de mogelijkheden en uitgebreidere settings van die 7D MK II.
Dat die camera zeer uitgebreide AF settings e.d heeft en je dit deels kunt aanpassen, is hier wel al duidelijk.:p Dat vergt tijd en experimenteren voor je dat goed weet te gebruiken en dit machtig mooie platen oplevert.
Maar voor je daar aan begint, zou je ook met 1voudigere settings gewoon scherpe platen moeten hebben.

Of denk ik nu te makkelijk over dit alles?
In mijn lange fotografie verleden van de Canon FTB via 8 of 9 verschillende Canon's terechtgekomen bij de hudige 40D. Allemaal verschillende camera's met vaak weer meer mogelijkheden, maar wat bleef was ...gevoelsmatig snel mijn weg vindend en schitterende foto's makend ...vanaf de start.

@Boko .... als ik de optie zou hebben die camera te kunnen uitproberen, had ik dat ook vast wel gedaan. Op papier twijfel ik niet aan die camera en lijkt het mij een genot dat ding eindelijk in me klauwen te hebben.
Maar de zeer vele reacties her en der op internet, geven wel veel onrust!

@Aerowswift .... Een hele stap vooruit qua resolutie ...lekker om te croppen dus.:p
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar