5DmkII live view

ModeratorCOLON Global Moderators

Forumregels
In dit (sub)forum gelden aanvullende huisregels.
BUTTON_POST_REPLY
Bart H..
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 16:02

Gisteren eens de live view van deze camera gebruikt. Eigenlijk nog nooit gedaan terwijl ik hem al 6 jaar heb :oops:
Maar goed ik was in de A stand bezig en het viel me op dat de iso gelijk naar 1600 en zelfs naar 2000 ging toen ik die liveview inschakelde, geen idee hoe dat nou weer te corrigeren dus maar naar de M stand. Daar kon ik wel de iso veranderen alleen de sluitertijd ging op zijn langzaamst naar 1/30 e seconde... lager kon ik niet gaan.
Ik zal wel wat fout gedaan hebben maar kom er niet achter.
Weet iemand wat ik verkeerd doe? Alvast bedankt.
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Ik heb net bij mijn 6D gekeken maar als je de belichtings simulatie uitzet dan kun je wel lange sluitertijden krijgen.
Laatst gewijzigd door 1 op seoman, in totaal 25 keer gewijzigd.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Bart H..
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 91
GeregistreerdCOLON 30 Apr 2014 16:02

Ik zal eens kijken of dat ook bij mijn 5DmkII kan.
Maar in de A stand kan je met liveview niets met die isowaarden doen?
Gebruikers-avatar
seoman
Canon shooter pro
Canon shooter pro
BerichtenCOLON 1144
GeregistreerdCOLON 28 Apr 2010 10:50
WoonplaatsCOLON nijmegen

Sorry dit lijkt toch niet te kloppen.

Het zit 'm ergens anders in. Als ik de camera op filmen zet kan ik bijna niets instellen. en kan de sluitertijd nooit langer zijn dan de film instelling van 25 of 30 beelden per seconden.

De 'echte' Liveview start ik op de 6D door de camera weer in foto modus te zetten en op start filmen te drukken.
Nu kan ik wel weer alle instellingen wijzigen. Dus mijn iso's instellen, sluitertijd kiezen en diafragma.
6d - EF 16-35mm f/2.8 L II USM - EF Macro 100mm F2.8 L IS USM - EF 70-200 L F/4 IS USM - EF 24-105 F/4 L IS USM - Sigma 50mm F/1.4 DG Art - 430EXIIringed
Gebruikers-avatar
leerling foto
Canon shooter
Canon shooter
BerichtenCOLON 60
GeregistreerdCOLON 24 Apr 2013 19:29
WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

In de A-stand geef je camera de juiste ISO/sluitertijd/F-stand aan voor een juiste belichte foto.
Als je de ISO knop indrukt en aan de SET-ring draait naar links dan zal je zien dat de ISO waarden naar beneden gaan maar dat je beeld ook donkerder wordt, m.a.w. een onderbelichte foto. Je kan niet verder komen dan 2 stop onder of over belichting komen.
Ik hoop dat deze info je wat verder kan helpen.

groet

Theo
BUTTON_POST_REPLY

Terug naar